Bekant fick 1 miljon i ersättning för förlorad arbetsinkomst

Permalänk

Bekant fick 1 miljon i ersättning för förlorad arbetsinkomst

Hej

Måste skriva av mig lite.

Det är nämligen så att en ganska nära bekant till mig nyligen fick närmare 1 miljon kronor i förlorad arbetsinkomst.
Jag trodde ärligt inte att såna här regler ens fanns där ute.

Grejen är att gubben är idag över 80 år, han slutade jobba vid 50 års ålder, utförsäkrad på grund av lungsjukdom.
Det ironiska är att det inte ens rör sig om en arbetsskada, han har rökt så han fått denna skada, idag hade han troligen fått nobben då det är självförvållat.

Frågan är hur dom har räknat, om han har säg fått 3000 för lite per månad i 20 år så blir det 720.000, ränta och inflation så blir det säkert över 1 miljon kronor.

Jag fattar inte ens att det är möjligt att man kan få såna här summor.

Gubben ska fan vara nöjd att han fick bli utförsäkrad, jag vet att han till och med kände läkaren som ordnade det hela åt honom så detta är förmodligen betalt under bordet från första början, eller kanske till och med en gentjänst, men det lär ju inte gå att bevisa på något sätt.

Fattar inte att dom har mage att klaga på sin pension när dom redan är miljonärer.

Denna gubben har nu alltså lurat staten på närmare 4-5 miljoner.

Ibland får man lust att anmäla folk som man vet fuskar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Inaktiv

Men herregud, bju han på en öl istället för att sura!

Tillägg: Var glad för hans skull, inte många som blir 80!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Hej

Måste skriva av mig lite.

Det är nämligen så att en ganska nära bekant till mig nyligen fick närmare 1 miljon kronor i förlorad arbetsinkomst.
Jag trodde ärligt inte att såna här regler ens fanns där ute.

Grejen är att gubben är idag över 80 år, han slutade jobba vid 50 års ålder, utförsäkrad på grund av lungsjukdom.
Det ironiska är att det inte ens rör sig om en arbetsskada, han har rökt så han fått denna skada, idag hade han troligen fått nobben då det är självförvållat.

Frågan är hur dom har räknat, om han har säg fått 3000 för lite per månad i 20 år så blir det 720.000, ränta och inflation så blir det säkert över 1 miljon kronor.

Jag fattar inte ens att det är möjligt att man kan få såna här summor.

Gubben ska fan vara nöjd att han fick bli utförsäkrad, jag vet att han till och med kände läkaren som ordnade det hela åt honom så detta är förmodligen betalt under bordet från första början, eller kanske till och med en gentjänst, men det lär ju inte gå att bevisa på något sätt.

Fattar inte att dom har mage att klaga på sin pension när dom redan är miljonärer.

Denna gubben har nu alltså lurat staten på närmare 4-5 miljoner.

Ibland får man lust att anmäla folk som man vet fuskar.

Om du slutar vara avundsjuk på vad andra har och gläder dig åt det du själv har så kommer du att leva ett mycket bättre liv.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon13728:

Men herregud, bju han på en öl istället för att sura!

Skrivet av ZecretW:

Om du slutar vara avundsjuk på vad andra har och gläder dig åt det du själv har så kommer du att leva ett mycket bättre liv.

Indeed, och då detta är överhuvudtaget helt och hållet utanför SweCs område avslutar vi där.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.