ändra skärmlåset på sg S4

Permalänk
Medlem

ändra skärmlåset på sg S4

Lämnade in min Galaxy s4 på garantireparion och fick en Sony xperia låne telefon.
Fasen va skön xperian var!
Bla. så på samungen så öppnas skärmen genom att man drar fingret åt sidan.
På Xperian så drar man uppåt på skärmen och det var fasen så mycket smidigare.
Går det på något vis göra så att man gör lika på s4:an?

Permalänk
Medlem

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.coverscreen...

Kolla in den appen. Jag kör med den nu och jag älskar den.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Go locker appen kan du testa

Permalänk
Medlem

Men S4 har väl ett skärmlås som det inte spelar någon roll vilket håll du swypar åt när du ska låsa upp? Nu använder jag ju inte TouchWiz lockscreen, men har för mig att du kan dra åt vilket håll du vill...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av vompen:

Men S4 har väl ett skärmlås som det inte spelar någon roll vilket håll du swypar åt när du ska låsa upp? Nu använder jag ju inte TouchWiz lockscreen, men har för mig att du kan dra åt vilket håll du vill...

Japp, det stämmer. Väljer man "swipe" så kan man dra uppåt (eller vart man vill) för att låsa upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

WidgetLocker är den låsskärmsappen som jag testat som jag tycker bäst om. Väldigt lätt att ställa om på olika sätt, så du kan öppna den genom att dra uppåt t.ex. Kan vara lite överväldigande med alla inställningar vid första syn, men finns bra videos på YouTube som går igenom appen isåfall.