Spelet kraschar alltid efter en match, vid scoreboard.

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar alltid efter en match, vid scoreboard.

Tja.

Jag vet att BF4 har problem, dock undrar jag om någon har samma "fenomen" som mig och ev. känner till någon åtgärd?

Kör crossfire, 2x 7970 och har jättebra flyt i spelet, ingen microstuttering eller stora FPS-drops.
Oavsett map så fungerar det bra, tills matchen är avklarad, när poängen börjar räknas upp fryser allt...

Ända jag kan göra är att starta om(reset knapp) och när jag startar om efter en sådan här krasch så är datorn sjukt seg innan man kan göra något vid skrivbordet, ser i taskmanager att CCC tar 90-100% CPU-kraft och det är den som segar ner datorn.
Och det visar sig att CCC inte längre har Crossfire som "enabled".

En vanlig uppstart eller omstart så är datorn pigg och rask, med crossfire "enabled".
Kör just nu senaste 13.12, men har även testat senaste betan.

Tips?
Sjukt drygt och det enda spelet som krånglar...

Permalänk
Medlem

edit: Spelet hänger sig inte om jag bara kör med ett kort...
Hur trasigt får ett spel vara, det här är ju nästan en beta version? Jag trodde betan var över?

Permalänk
Medlem

Har inga tips, men måste du starta om med reset knappen, funkar inte ctrl+alt+del?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

edit: Spelet hänger sig inte om jag bara kör med ett kort...
Hur trasigt får ett spel vara, det här är ju nästan en beta version? Jag trodde betan var över?

Har du identiska kort eller är de olika? Kan vara avgörande.
Har du uppdaterat PunkBuster manuellt så du vet att du har senaste versionen? Mycket viktigt.
Har du senaste BIOS på moderkortet?
Startar du Origin som administratör? Om inte testa att göra det.
Har du testat med olika webbläsare?
Kör du något överklockat? Om du kör överklockat är då datorn stabil i IntelBurnTest samt Prime95?
Kör du på samma server ofta eller olika?

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Spelet hänger sig helt random för mig istället, jag kör 560 TI SLI. Ibland kan jag köra i timmar utan krasch och ibland 5-10 min.

Det gör ju såklart att jag sällan orkar spela, jag kan testa nån morgon ibland och funkar det så kör jag på.

Jag kan inte trycka Ctrl+alt+dlt på min utan jag måste också starta om hela burken. Det gör saken såklart ÄNNU mer irriterande, hur spelet kan hänga upp sig så pass. Jag har ingen lösning på ditt problem men scannar forum efter folk som har liknande problem.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Har du identiska kort eller är de olika? Kan vara avgörande.
Har du uppdaterat PunkBuster manuellt så du vet att du har senaste versionen? Mycket viktigt.
Har du senaste BIOS på moderkortet?
Startar du Origin som administratör? Om inte testa att göra det.
Har du testat med olika webbläsare?
Kör du något överklockat? Om du kör överklockat är då datorn stabil i IntelBurnTest samt Prime95?
Kör du på samma server ofta eller olika?

Senaste allt. Drivrutiner, BIOS, DX, Punk etc.
Admin på allt.

Inte testat andra webbläsare än Chrome, kan det vara något tror du?

Överklockat på CPU, grymt stabilt i allt annat. Just nu även helt oklockat på GPU.

Kan spela hela matcher som sagt, med bra flyt. Några sekunder in i "scoreboard" så kommer alltid en ren frysning...

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det faktiskt fungerar bättre nu(och nej, det beror inte på den senaste patchen, har testat), när jag dragit ner CPU-överklocken till måttliga 4.4GHz.
Konstigt nog så var min tidigare klock @4.6GHz stabil i både prime och intelburntest, samt alla andra spel.

Så ett tips till alla som har problem, testa att klocka ner allt. Även om ni som mig, är säkra på att klocken är stabil.