Permalänk
Medlem

Som Schluug skrev, satellit har horribel ping. Spel som schack lär funka, såvida det inte är en snabb-variant.

Permalänk

Tror inte att du kommer kunna spela alls, Allt över 200ms blir otroligt jobbigt oavsett spel, Varför beställer du satellit bredband om du ska spela online? Ingen möjlighet till adsl, fiber, 3g, 4g eller net1?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tooway har själv skrivit

Geostationary satellites are located in orbit approximately 36,000 kilometers above the equator. A roundtrip time to a satellite for data needs about 250 msec, the 2-way protocol latency is about 600 msec including SurfBeam 2 system latency. To mitigate latency, which would impact on TCP throughput and web browsing speeds, a Performance Enhancing Proxy (PEP) and Web acceleration are integrated into the SurfBeam 2 modem.
http://www.tooway.com/i-need-advice/how-long-are-the-time-del...

Det är inget du kommer spela online på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Tror inte att du kommer kunna spela alls, Allt över 200ms blir otroligt jobbigt oavsett spel, Varför beställer du satellit bredband om du ska spela online? Ingen möjlighet till adsl, fiber, 3g, 4g eller net1?

Vi beställer det pga att vi har haft net1 ända sen 2009 ca. Och vi har inte kunnat surfa på dagarna, för att våran mast är överbelastad. Det funkar dock bra på natten då ingen är online men då är det bara jag som är uppe haha. 200 ms har jag spelat med hela tiden. funkar bra. Gta online är ju inte ett svarstids krävande spel förutom vid vissa game modes som jag sa.

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk

Vi har edge där vi bor. lol

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Kör man över sattelit kan man nog förvänta sig en ping på ~800 ms. Spel som BF4 kommer alltså att lagga MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET MYCKET mer än vad det gör nu, utan att överdriva. Alla du spelar mot kommer hinna döda dig innan du ser dem.

Permalänk

Can I play online games with Tooway™?
In principle yes, but it is not recommended to play so called « »first-person shooter » » games because of the significantly longer ping times (approximately 600 – 650 ms).

http://www.tooway.com/i-need-advice/can-i-play-online-games-w...

Permalänk
Skrivet av Kalvsylta:

Can I play online games with Tooway™?
In principle yes, but it is not recommended to play so called « »first-person shooter » » games because of the significantly longer ping times (approximately 600 – 650 ms).

http://www.tooway.com/i-need-advice/can-i-play-online-games-w...

Aja, jag får hoppas på att gta går att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Aja, jag får hoppas på att gta går att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan du nog glömma, skulle gissa på upp mot ca 1000ms i fördröjning, det är alltså en sekunds fördröjning. Och när man kommer upp i så pass mycket så brukar det bli så många andra problem att det helt enkelt inte fungerar. Saker står still, folk flyger fram, man kan inte kontrollera gubben mm.

Du kan ju pröva, men det är lika bra att planera med att det ej fungerar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av lolen8123:

Vi beställer det pga att vi har haft net1 ända sen 2009 ca. Och vi har inte kunnat surfa på dagarna, för att våran mast är överbelastad. Det funkar dock bra på natten då ingen är online men då är det bara jag som är uppe haha. 200 ms har jag spelat med hela tiden. funkar bra. Gta online är ju inte ett svarstids krävande spel förutom vid vissa game modes som jag sa.

Okej då förstår jag, Det som är problemet med net1, Fler och fler använder det medans nätet inte byggs ut alls.

Men varför inte adsl genom teleuttaget? Då får du stabila hastigheter och en ping på ca 30ms, Dessutom obegränsad datamängd och bra pris.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Telia idioterna har tagit bort tele ledningarna. Det finns fiber kablar nergrävda 300 meter bort. Men det vill dem nt koppla i. Kolla hyngelsböle 117...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem

Blev intresserad av detta system till min sommarstuga, pricing på det mest basic alternativet?

Edit: Hittade det.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Kolla rbsat.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Telia idioterna har tagit bort tele ledningarna. Det finns fiber kablar nergrävda 300 meter bort. Men det vill dem nt koppla i. Kolla hyngelsböle 117...

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte kontakta Telia och fråga vad det kostar att koppla på sig, om det nu ligger en station 300 meter bort.
Vi fick offert på att betala 10.000 för att dra en kabel ifrån tomtgränsen till en station på ett par hundra meter.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Kablarna är inte kopplade in i samhället det som är problemet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk

Vilka spel testade du?

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Kablarna är inte kopplade in i samhället det som är problemet...

Skickades från m.sweclockers.com

Om Telia tagit bort alla era telekablar, borde du samla ihop nästan varenda jäkel i Umeå och kräva fiber till alla av Telia.
Telia vill få bort det fasta telenätet så att dom slipper stå för kostnaden av dess underhåll.
Det är dags att dom jävlarna får hosta upp pengar till fiber, så att vi kan köra telefon och bredband via det istället.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Telia idioterna har tagit bort tele ledningarna. Det finns fiber kablar nergrävda 300 meter bort. Men det vill dem nt koppla i. Kolla hyngelsböle 117...

Skickades från m.sweclockers.com

Min farsa bor ca 6km från dig och där funkar tele2 4g utmärkt! Enligt vad jag kan se så har du full täckning på 4g i Hyngelsböle enligt tele2:s täckningskarta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Telia idioterna har tagit bort tele ledningarna. Det finns fiber kablar nergrävda 300 meter bort. Men det vill dem nt koppla i. Kolla hyngelsböle 117...

Skickades från m.sweclockers.com

Skaffa 4G via Tele2. Om ni sätter en antenn på taket för det lär ni få ut högre hastighet än via satellit samt mycket lägre latens.

Permalänk
Medlem

Att ta internet via satellit, är absolut de sämsta du kan göra, skaffa 4G som så många andra redan sagt. Och om du tror att du kan lira med 500 i ping så tror du väldigt fel, och vem vill tror du vill ha dig inne på en server (oavsett spel) om du har så hög latens?
Du förlorar heller inget på att testa 4G då de flesta aktörer på marknaden brukar ha 14 dagars test.

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk

Har nu satellit internet, skype funkar bra och likadana tjänster bf3 funkar bra också. pingar dåligt men det fungerar inte mw2 dock.

Jag har det jätte trevligt med mina polare då vi spelar minecraft självklart delay! men rekommenderar det för dem som inte har nåt annat alternativ. mod kan nu låsa tråden

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolen8123:

Nu är jag tillbaka med en fråga om sattelit internet. Det är så att nu har vi beställt tooway. Och jag e ju en gamer som sagt haha men iallafall, Jag har läst att det borde gå bra att spela gta online då det inte är så ping krävande förutom vid deathmatch,tennis och såna där saker. Jag och mina polare brukar bara cruisa. Min fråga till er är Tror NI att det kommer funka bra? sen har jag en annan. Om jag spelar bf4 kommer det lagga lika mycket för att jag har samma dåliga ping eller kommer det inte lagga för att jag får nu ist 22 mb/s?

Du skiter alltså i att lyssna på vad alla säger, fråga samma sak igen och förväntar dig andra svar?
Hmm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Jag frågade först vad dem visste, nu vad dem trodde. Och sen mitt förra hade dålig ping och hastighet nu är hastigheten bra och jag laggar inte på online spel men jag måste skjuta framför dem.

Visa signatur

Intel core I7 3770 3.4Ghz
Nvidia gtx 560 ti TOP
Kingston ddr3 12GB