Surround fråga om Razer Tiamat 7.1

Permalänk

Surround fråga om Razer Tiamat 7.1

Tjenare, jag fick ett razer tiamat 7.1 i jul

Nu undrar jag, måste jag köpa ett ljudkort för att kunna använda 7.1 till fullo, eller kan jag använda det moderkort jag har? (kolla signatur)

Jag har gjort massa tester och det verkar som det funkar men jag är inte helt säker.
Jag har en grön, svart, rosa, blå och orange uttag, det är en kabel som inte sitter i, det är den grå.

Om jag nu måste köpa nåt, skulle detta funka?

Tack för hjälpen och gott nytt år

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

du har 5 st 3.5 mm på din tiamat va? stoppa in alla där de ska vara (ex grå 3.5 mm till gråa 3.5mm på moderkortet osv) sedan så går du in på ljudkortets program och där kommer det meddelande upp, klicka vidare dig och kolla om det funkar
(bästa bilden jag hitta)

Permalänk
Skrivet av 007onex:

http://media.bestofmicro.com/razer-tiamat-headset,A-5-334733-...
du har 5 st 3.5 mm på din tiamat va? stoppa in alla där de ska vara (ex grå 3.5 mm till gråa 3.5mm på moderkortet osv) sedan så går du in på ljudkortets program och där kommer det meddelande upp, klicka vidare dig och kolla om det funkar
(bästa bilden jag hitta)

Det är just det som är grejen, jag har ingen grå på moderkortet, men det verkar som att jag har full 7.1 i alla fall?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Det är just det som är grejen, jag har ingen grå på moderkortet, men det verkar som att jag har full 7.1 i alla fall?

kör en 7.1 tester (testa med 2.1 hörlurar för att se om de finns skillnad