Permalänk
Medlem

Behöver en ny dator mus

Hej Sweclockers!

Min Kone Roccat XTD har slutat fungera (kan inte klicka på några knappar, men musen går att röra runt). I alla fall, jag behöver en ny mus nu!

Budgeten är väl runt 500. Har tidigare kört med en Razer deathadder som jag älskade, men jag sålde den till en kompis för att kunna köpa denna (rekommenderar den inte...). Köpte den på Dreamhack summer 2013 men jag sparade inte kvittot dumt nog...

Tycker ni jag borde gå på den senaste deathaddern eller har ni några bättre tips? Kör för det mesta LoL, många timmar om dan går åt på det spelet men jag kör även andra!

Tack i förhand och Godjul!

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Som alltid när det gäller tangentbord och möss, ta dig tiden att åka till affären och testa på grejerna innan du köper. Har du inte en rent otrolig magkänsla för vad som stämmer för dig, så är det sällan en bra ide att bara beställa nåt som ser ungefär rätt ut på bilderna och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

sensorn är viktigast köp någon av följande..

Roccat kone pure optical
steelseries rival
mionix avior 7000

rival och avior har ADNS-3310 sensor som ska va riktigt bra..

Permalänk
Skrivet av hackeron:

sensorn är viktigast köp någon av följande..

Roccat kone pure optical
steelseries rival
mionix avior 7000

rival och avior har ADNS-3310 sensor som ska va riktigt bra..

Jag skulle säga att ergonomin o komforten är det viktigaste. Vad är det för mening med en riktigt bra sensor om musen inte är skön?
Jag rekomenderar Qpad 5k.

Permalänk

Logitech G400S

Min GX518 har hållt sen 2005 nu och G400S är egentligen samma mus fast uppdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Hej Sweclockers!

Min Kone Roccat XTD har slutat fungera (kan inte klicka på några knappar, men musen går att röra runt). I alla fall, jag behöver en ny mus nu!

Budgeten är väl runt 500. Har tidigare kört med en Razer deathadder som jag älskade, men jag sålde den till en kompis för att kunna köpa denna (rekommenderar den inte...). Köpte den på Dreamhack summer 2013 men jag sparade inte kvittot dumt nog...

Tycker ni jag borde gå på den senaste deathaddern eller har ni några bättre tips? Kör för det mesta LoL, många timmar om dan går åt på det spelet men jag kör även andra!

Tack i förhand och Godjul!

har du wd40 så kan du ju testa ta isär musen och ha i lite i microbrytarna min skitmus funkar ännu pga det :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet är det absolut bäst att åka till butikerna och lägga handen på råttorna. Finns ingen perfekt mus för alla händer. Inte ens för tvillingar(jag är en och motparten har helt annan smak på hur musen ska vara).

För det priset dock så har du inte långt till Logitech G400. Klassiker som funkat för väldigt många.