PowerColor Radeon R9 280x 3GB för 1999 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns ett litet blad i lådan. Där finns det en skrapbar rad med koden under.

Wtf? Vart då? Vad jag fick är ett powercolor manual och drivrutin cd

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ArbnorRe:

Wtf? Vart då? Vad jag fick är ett powercolor manual och drivrutin cd

Vi bad lagret sprätta upp ett par kartongen av varje sort för att dubbelkolla att det finns med, alla vi kollat har det legat med i. PowerColor har sagt via mail att det ska ingå och på orderbekräftelsen står det att det ingår och på kartongernas bilder som vi fått så finns det ett BF4-klistermärke.

Kan inte vara att man bara missat det: så här ska det se ut:

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

För er som inte fått BF4 i kartongen:
Vad vi kan se bör det röra sig om max cirka 5 personer.

Anledningen är at vi råkade ha kvar några få i lager utan BF4 när kampanjen påbörjades.
Om ni hör av er med serienummer så skickar vi ut BF4 separat så fort vi bekräftat att serienumret tillhörde en produkt utan BF4.

(Ovan är baserat på den info vi fått från PowerColor, de har också betryggat oss att skulle det vara något annat problem: att de missat att packa ner det så kan de också kontrollera det då alla paket fotas innan de stänmgs så de kan kolla på serienummernivå om de har BF4 eller ej så det kommer att lösa sig för alla som blivit utan)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För er som inte fått BF4 i kartongen:
Vad vi kan se bör det röra sig om max cirka 5 personer.

Anledningen är at vi råkade ha kvar några få i lager utan BF4 när kampanjen påbörjades.
Om ni hör av er med serienummer så skickar vi ut BF4 separat så fort vi bekräftat att serienumret tillhörde en produkt utan BF4.

(Ovan är baserat på den info vi fått från PowerColor, de har också betryggat oss att skulle det vara något annat problem: att de missat att packa ner det så kan de också kontrollera det då alla paket fotas innan de stänmgs så de kan kolla på serienummernivå om de har BF4 eller ej så det kommer att lösa sig för alla som blivit utan)

Till dig eller till kundtjänst?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av RoleX:

Till dig eller till kundtjänst?

Båda funkar nog. Webhallen brukar vara rätt snabbt på att svara på mail dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Då har man bytt till det andra, hoppas det är värt 100kr extra.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem

Nån som har hämtat ut sina kort? Hur är ljudnivån?

Permalänk

Ordern ligger fortfarande som under behandling trots att den blev lagd runt 16 igår eftermiddag, antar att det inte blir några kort innan helgen i så fall.. fast det kanske är bäst med tanke på tentorna nästa vecka ändå

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoleX:

Till dig eller till kundtjänst?

Aha, sorry:
Just specifikt för den här grejen med serienummer: PMa dem till mig.

Vår kundtjänst lär inte hajja vad ni snackar om om de mailas till dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Arslen är ni allihopa! Nu hann jag inte köpa! :<

@Webhallen
Det finns inget kort kvar för 2099 kr?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Beställde igår (det senare erbjudandet), och fick precis mail om att det ligger hos mitt postombud för hämtning. Sjukt snabb leveranstid. Ska bli spännande att se ljudnivå, då ingen verkar ha någon vidare koll på just det här kortet.

Går från ett 4870, så uppgradering är verkligen på tiden (vilket också innebär att jag inte har så mycket att jämföra med vad gäller ljudnivå osv).

Permalänk
Skrivet av Chim:

Beställde igår (det senare erbjudandet), och fick precis mail om att det ligger hos mitt postombud för hämtning. Sjukt snabb leveranstid. Ska bli spännande att se ljudnivå, då ingen verkar ha någon vidare koll på just det här kortet.

Går från ett 4870, så uppgradering är verkligen på tiden (vilket också innebär att jag inte har så mycket att jämföra med vad gäller ljudnivå osv).

Jag går från ett 4770, ska bli så jävla gött!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Skrivet av AnteBellum:

Har du inte börjat mina ännu Peter?

Nu har jag Hörde att du köpt 290. Nu är det race!

Permalänk

Jag beställde även jag igår, närmare bestämt 16.03, står fortfarande under behandling...?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av solomon:

Arslen är ni allihopa! Nu hann jag inte köpa! :<

@Webhallen
Det finns inget kort kvar för 2099 kr?

Håll koll på Sweclockers på Söndag...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Håll koll på Sweclockers på Söndag...

Vafasen, det är ju flera dagar tills dess!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Din beställning finns att hämta

Det senare erbjudandet

Permalänk
Medlem

Jag har ett 550 watts nätagg och uppgraderar från ett 560 ti som drar 170w, och detta drar 250w tydligen... jag hoppas att jag inte behöver köpa nytt nätagg för detta, eller?

Sitter en i5 2500k i just nu, men om det kommer erbjudande på 4670 så är jag intresserad av det med, men har ingen lust att byta nätagget...

Permalänk
Skrivet av Hamilton83:

Nu har jag Hörde att du köpt 290. Nu är det race!

Hehe sweet! Har du redan fått korten alltså? Jag hoppade på ett litet försprång blir ett tufft race för mig, du får bara köra på ett kort

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av eobet:

Jag har ett 550 watts nätagg och uppgraderar från ett 560 ti som drar 170w, och detta drar 250w tydligen... jag hoppas att jag inte behöver köpa nytt nätagg för detta, eller?

Sitter en i5 2500k i just nu, men om det kommer erbjudande på 4670 så är jag intresserad av det med, men har ingen lust att byta nätagget...

Det borde inte bli några problem. Med Sweclockers testrigg så kom de inte över 400w om det är till någon hjälp.
Jag vet inte hur en 4670 står sig mot i7-4960X @ 4,4 GHz men gissar att den är rätt ok att ha som referenspunkt..

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4581?k=d4f38f70e0806...

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

Då kan man ju hoppas på ett toxic , skulle nog inte lägga dessa pengar på ett powercolor, kolla man runt lite på prestanda och klockfreq's så skiljer det enormt bland dessa kort.
ett toxic är grymt prisvärt för det man får. spelar man då bf4 kan man räkna med ett fett graffkort där som verkligen utmana nvidia och tom slår dom iaf i bf4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För er som inte fått BF4 i kartongen:
Vad vi kan se bör det röra sig om max cirka 5 personer.

Anledningen är at vi råkade ha kvar några få i lager utan BF4 när kampanjen påbörjades.
Om ni hör av er med serienummer så skickar vi ut BF4 separat så fort vi bekräftat att serienumret tillhörde en produkt utan BF4.

(Ovan är baserat på den info vi fått från PowerColor, de har också betryggat oss att skulle det vara något annat problem: att de missat att packa ner det så kan de också kontrollera det då alla paket fotas innan de stänmgs så de kan kolla på serienummernivå om de har BF4 eller ej så det kommer att lösa sig för alla som blivit utan)

Fan va gött, nej jag fick aldrig. När jag beställde så stod det inte bf4 eller något men nu när man kollade så står det bf4 ingår så jag är en av de som inte fick. Hur kollar man serienummer?

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att det finns en 6->8pin med i 2099:- kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Det borde inte bli några problem. Med Sweclockers testrigg så kom de inte över 400w om det är till någon hjälp.
Jag vet inte hur en 4670 står sig mot i7-4960X @ 4,4 GHz men gissar att den är rätt ok att ha som referenspunkt..

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4581?k=d4f38f70e0806...

Tack för det!

Permalänk
Medlem

Testat 2099 kortet nu.

Säger bara en sak: HOLY COIL WHINE! Låter precis om man håller något mot en fläkt. Kan säkert höra det från 10meters avstånd.

Spelade in ljudet med mobilen: http://php4.web-4.crystone.se/citrusen.se/download.php?file=2...

Annars är kortet knäpptyst kylaren är riktigt bra.

Edit: Sorry för länken. Vad är det med datafilehost?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Testat 2099 kortet nu.

Säger bara en sak: HOLY COIL WHINE! Låter precis om man håller något mot en fläkt. Kan säkert höra det från 10meters avstånd.

Spelade in ljudet med mobilen: bort

Annars är kortet knäpptyst kylaren är riktigt bra.

Viruslänk som laddar ner .exe fil

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webhallen:

Lite info:

Desom köpt ett av de här korten de senaste sju dagarna för ordinariepris:
Hör av er till kundtjänst så återbetalar de mellanskillnaden! (Alla är informerade så de vet vad det handlar om när ni hör av er.)
Detta "erbjudande" gäller fram till och med 16:00 imorgon, så ni bör höra av er omgående.

Och nej: man behöver inte hålla på och skicka fram och tillbaka något såklart.

För er som köpt det enklare kortet för 1999 men vill ha det andra för 2099:
Avbeställ själva via hemsidan och beställ det "nya" kortet på nytt.
Om ni inte kan avbeställa själva: hör av er till vår kundtjänst.
Om det redan skickats: hör av er till kundtjänst för information, vi bjussar på returfrakten.

Får tacka för den grymma kundtjänsten även om den gjorde mig lite nervös när det tog nästan 7arbetstimmar för kundtjänst att svara men utgick från att ni hade fullt upp med andra som kontaktade er.

Skönt att det blev billigare både för mig och er genom att slippa skicka paketen fram och tillbaka.
God Jul på er! (Fortsätter ni med dessa erbjudanden så kommer jag bli luspank innan julafton ju).

Skrivet av tsd:

Testat 2099 kortet nu.

Säger bara en sak: HOLY COIL WHINE! Låter precis om man håller något mot en fläkt. Kan säkert höra det från 10meters avstånd.

Spelade in ljudet med mobilen: http://php4.web-4.crystone.se/citrusen.se/download.php?file=2...

Annars är kortet knäpptyst kylaren är riktigt bra.

Edit: Sorry för länken. Vad är det med datafilehost?

Jag har inte haft coilwhine i spel med detta kort ännu men har Sjukt coilwhine när jag kör Kombustor. Tror det är tesseleringen (som amd är lite svagar på än Nvidia) som gör att något belastas.

Kan bara säga att minnet saknar kylflänsar, kylpastan är lite tjock, och VRM blir väldigt varmt.
Tips är att inte försöka köra dessa i Crossfire för det blir VARMT!

Annars väldigt trevligt kort. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha dessa som spelkort utöver mining.

Skulle förövrigt rekommendera att du laddar upp ljudet på en sida som kan spela MP3 Filer omedelbart eller som en ljudfil utan bild på Youtube.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ja mitt låter tyvärr rätt mycket även när man spelar. Kör jag Kombustor så låter det som den ska explodera nästan.

Edit:

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Får tacka för den grymma kundtjänsten även om den gjorde mig lite nervös när det tog nästan 7arbetstimmar för kundtjänst att svara men utgick från att ni hade fullt upp med andra som kontaktade er.

Skönt att det blev billigare både för mig och er genom att slippa skicka paketen fram och tillbaka.
God Jul på er! (Fortsätter ni med dessa erbjudanden så kommer jag bli luspank innan julafton ju).

Jag har inte haft coilwhine i spel med detta kort ännu men har Sjukt coilwhine när jag kör Kombustor. Tror det är tesseleringen (som amd är lite svagar på än Nvidia) som gör att något belastas.

Kan bara säga att minnet saknar kylflänsar, kylpastan är lite tjock, och VRM blir väldigt varmt.
Tips är att inte försöka köra dessa i Crossfire för det blir VARMT!

Annars väldigt trevligt kort. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha dessa som spelkort utöver mining.

Skulle förövrigt rekommendera att du laddar upp ljudet på en sida som kan spela MP3 Filer omedelbart eller som en ljudfil utan bild på Youtube.

Vad minar du och vad uppnår du för hastighet? Använder du en?

Visa signatur

:)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dricki:

Vad minar du och vad uppnår du för hastighet? Använder du en?

Saxat från tråden med Setups: Stora listan med setups [Litecoin]

280X PowerColor TurboDuo OC (Webhallen 2100kr) Frekvenser i Config för CGMiner | ~1280kh/s

Catalyst 13.11 | SDK 2.9 | Win 8.1 | cgminer.exe

Dold text

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://world.wemineltc.com:3335 -u DavidtheDoom.1 -p x --auto-fan --gpu-fan 45-75,45-80 --temp-target 80,80 --temp-overheat 85,90 --temp-cutoff 94 --intensity 13 --worksize 256 -g 2 --lookup-gap 2 --thread-concurrency 8192 --auto-gpu --gpu-engine 750-1050,500-950 --gpu-memclock 1500,1500

Dold text

Har lite värmeproblem dessvärre så har klockat ner korten lite. Det kortet som kommer "tvåa" är det övre kortet.

Just nu snurrar de i 935/880MHz, fläkt på ca 60-65% och temp närmre 80°C.
Har extremt få Rejects pga bra internet infrastruktur. Den kalkylerade Hashraten på sidan utifrån difficulty och accepted shares beräknas till ~1450kHash/s.

Dold text

Tar gärna emot bra hjälp med hur man optimerar multi GPU lösningar.
Har fortfarande inte lyckats få det fungera överhuvudtaget med iGPU aktiverat.

Kör båda och får precis ut 1.333MHash/s just nu med en modifierad Kernel (finns även den i tråden precis under mitt inlägg).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin