Permalänk
Medlem

Vad behöver jag för sladd?

Jag förstår inte exakt vad det är för sladd som det är menat att jag ska koppla in i den 4-pin periferala hon-kontakt som ger ström åt fläktkontrollern i mitt nya Define R4 chassi. Jag har letat runt men skulle möjligtvis köpa fel sladd ändå eftersom jag helt enkelt inte vet vad jag behöver.

Jag har detta agg och som ni ser så är det alltså 6-pin kontakter som gäller för hela den modulära biten. Jag vet inte vad de svarta kontakterna kallas för. Bara att de röda kallas för PCIE kontakter eftersom de ska kopplas till grafikkort.

Det jag tror att jag behöver är en sladd som denna, fast alltså med hane-kontakt i 4-pins änden:

Stämmer det, tro? Vet ni i sådana fall det exakta namnet på en sladd med dessa kontakter? Passar alla 6-pin kontakter på bilden till de modulära kontakterna i alla agg så att man inte kan köpa fel?

Det ända jag har ledigt på de icke-modulära sladdarna är en 4-pin kontakt likt de svarta kontakterna ovanför. Men den tror jag är till för äldre moderkort.

Tack

Permalänk
Medlem

Det ska nog fungera. Du har då en fläktkontroller redan?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Robin2:

Stämmer det, tro? Vet ni i sådana fall det exakta namnet på en sladd med dessa kontakter? Passar alla 6-pin kontakter på bilden till de modulära kontakterna i alla agg så att man inte kan köpa fel?

Om man tänker använda något annat än det orginal-kablage som levererades med PSU'n, så ska man nog undersöka väldigt nogrant att det är kopplat på samma sätt. Tror inte det finns någon standard på det, så kan skilja mellan tillverkare och kanske även mellan olika modeller från samma tillverkare..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.