Permalänk

De verkar gå för mellan 6-7000 på Tradera, tur man var tidigt ute och bokade sitt (början av Juni)
Synd bara att det knappt finns några spel som är värda att köpas
Köpte en XB1 från amazon uk, har inte ens packat upp den, har inte sett sämre spelutbud vid release än dessa två...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Eriksson:

De verkar gå för mellan 6-7000 på Tradera, tur man var tidigt ute och bokade sitt (början av Juni)
Synd bara att det knappt finns några spel som är värda att köpas
Köpte en XB1 från amazon uk, har inte ens packat upp den, har inte sett sämre spelutbud vid release än dessa två...

Dead Rising 3, Forza 5, Assasins Creed IV, Battlefield 4, COD:Ghosts etc etc etc är ganska bra launchtitlar. Finns värre exempel som t.ex Nintendo 64 där det enda vettiga spelet var Super Mario 64 i månader

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Dead Rising 3, Forza 5, Assasins Creed IV, Battlefield 4, COD:Ghosts etc etc etc är ganska bra launchtitlar. Finns värre exempel som t.ex Nintendo 64 där det enda vettiga spelet var Super Mario 64 i månader

Tyvärr hade jag redan köpt alla utom Dead Rising 3 till 360, och tänkte vänta med Forza tills jag kan använda min ratt.
Blir nog att köpa DR3 & Killzone nästa vecka i alla fall, eftersom jag är en samlare/hoarder "måste" jag ha fysiska kopior, annars är det ju rätt billigt att handla digitala spel från USA, och hoppas att MS inte bannar dig...

Permalänk
Medlem

Vet någon hur det är att köpa från amazon.co.uk? Hur det är med adaptrar osv? Om det tillkommer tull osv? Jag har köpt GTA V CL därifrån och en klocka och då har det inte varit nå problem iaf.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Vet någon hur det är att köpa från amazon.co.uk? Hur det är med adaptrar osv? Om det tillkommer tull osv? Jag har köpt gta iv CL därifrån och en klocka och då har det inte varit nå problem iaf.

Du behöver skaffa adapter om du ska plugga in något från UK, Om det handlar om PS4'ans fall är det lättare att bara köpa en ny kabel ( samma kabel som PS3 har o.s.v. vet tyvärr inte namnet på dom men går att få tag på ganska lätt )

Du betalar redan moms om du köper inom EU så nej du behöver inte betala moms igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du behöver skaffa adapter om du ska plugga in något från UK, Om det handlar om PS4'ans fall är det lättare att bara köpa en ny kabel ( samma kabel som PS3 har o.s.v. vet tyvärr inte namnet på dom men går att få tag på ganska lätt )

Du betalar redan moms om du köper inom EU så nej du behöver inte betala moms igen.

Ok trevligt, har några kablar av samma sort så det är lungt. Tack för det snabba svaret!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du behöver skaffa adapter om du ska plugga in något från UK, Om det handlar om PS4'ans fall är det lättare att bara köpa en ny kabel ( samma kabel som PS3 har o.s.v. vet tyvärr inte namnet på dom men går att få tag på ganska lätt )

Du betalar redan moms om du köper inom EU så nej du behöver inte betala moms igen.

Det ska sägas det är inte är samma kabel som den feta PS3 (som är standardkontakt som dator etc.). Slim antar jag har samma som PS4 då...

Permalänk
Skrivet av Lakoni:

Vet någon hur det är att köpa från amazon.co.uk? Hur det är med adaptrar osv? Om det tillkommer tull osv? Jag har köpt GTA V CL därifrån och en klocka och då har det inte varit nå problem iaf.

Om du köper från amazon.co.uk så betalar du svensk moms vid köptillfället. Ingen tull för det är inom EU. Fast det står att du kan få Ps4 efter jul.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu så får du vänta. Alla förbokningar ska ut först. Ett rykte florerar att det kanske ska kunna gå att köpa i mars/april (Detta är ett rykte och kan mycket väl inte stämma).

PS4 på blocket för 7000 kr och uppåt. Liknar det som händer med stora konserter...
Förhoppningsvis har väl folk is i magen och väntar tills Sony kan hålla upp med efterfrågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshin:

Komplett fick in sina Killzone bundles igår. Jag har dock inte sett dem uppe i onlinebutiken, jag blev tilldelad min som kompensation för det systemfel de hade vid lanseringen och den skickades idag. Kan vara värt att kolla där lite då och då ifall de har några kvar.

Va?

Gamestop får en sina den 13de...