Vad krävs för Youtube/SVT-Play?

Permalänk
Entusiast

Vad krävs för Youtube/SVT-Play?

Tjo!
Vet inte riktigt om "HTPC och mediaspelare" är rätt kategori för detta men jag tänkte att denna fråga ändå är ganska relevant inom kategorin.

Jag har som mål att bygga en billig, tyst mITX-dator och är lite kluven när det kommer till valet av moderkort, CPU och GPU.
Datorn kommer agera som all-around Hem-PC med en betoning på just mediauppspelning via SVT-Play och liknande video-tjänster (i 1080p)

Grejen är bara den att jag har väldigt dålig koll på vad som faktiskt krävs för detta och om nu till exempel http://www.inet.se/produkt/1902001/asrock-e350m1-fusion fungerar så vore ju det perfekt!

Vad säger ni Swec? Behövs det mer kraft?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

jag tro att den är för svag för flash player

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Entusiast

Blir nog lite för dyr i kombination med att jag har gamla delar att använda vilket såklart sänker totalkostnaden jämfört med en NUC.
Jag skulle kunna punga ut för en Intel Pentium med integrerad GPU+moderkort om det är bättre till exempel men då uppstår ju problemet att jag vet hur Intels stockfäktar låter (Dock inte i idle/lätt användning). Hur har Intels NUC löst ljudnivån, ser ju att en i3:a sitter i?
Never mind, ser att det inte är vilken i3:a som helst och att den förmodligen är passivt kyld.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

SVT play (+ dom flesta andra svenska playkanalerna) och Youtube klarar du med en Raspberry Pi.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.