QI-laddare till nexus 7 (2013)

Permalänk
Medlem

QI-laddare till nexus 7 (2013)

Var o köpte mig en ny leksak i helgen - en nexus 7.
Tycker den är underbar, men den skulle bli ännu bättre med en QI-laddare.
Problemet är att QI-laddare verkar vara ganska svåra att få tag på i Sverige samt att de är svindyra.
Är det bara jag som missuppfattat det hela?

Hur som helst så skulle jag uppskatta några tips om bra QI-laddare.

  • Den ska vara snygg

  • Ha hög ampere så det laddar fort

  • Gärna lutad, men går bra med platt också

  • Och så ska den givetvis passa nexus 7 (2013), men det antar jag att alla gör?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

http://www.ebay.com/itm/200962957683?var=500185513364&ssPageN...

funkar utmärkt med min nexus 7, dock så tar det ca 3 veckor från china, billigt dock

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Jag var faktiskt och tittade på en idag till min Nexus 7.
Kjell & Company har en vit QI laddare för 299 kronor - http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...
Inte särskilt dyr och den fungerar med Nexus 7. Tyvärr blev det dock ingen för min del då läderfodralet jag förvarar min Nexus i är för tjockt för att kunna laddas utan att den tas ur. Så har du ett fodral, be om att få testa laddaren i butiken så du vet att den fungerar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haufen:

http://www.ebay.com/itm/200962957683?var=500185513364&ssPageN...

funkar utmärkt med min nexus 7, dock så tar det ca 3 veckor från china, billigt dock

Mjo, men problemet är att de känns lite sådär att köpa från ebay. har köpt en vanlig mobilladdare från ebay tidigare och den lyckades bränna upp moderkortet i min SGS2... billigt var det ju dock.

Skrivet av Runeclaw:

Jag var faktiskt och tittade på en idag till min Nexus 7.
Kjell & Company har en vit QI laddare för 299 kronor - http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...
Inte särskilt dyr och den fungerar med Nexus 7. Tyvärr blev det dock ingen för min del då läderfodralet jag förvarar min Nexus i är för tjockt för att kunna laddas utan att den tas ur. Så har du ett fodral, be om att få testa laddaren i butiken så du vet att den fungerar.

Nej, jag kommer inte ha nåt fodral, för även om man hittar en laddare som är stark nog att ladda genom fodralet så kommer det ta mycket längre tid pga. avståndet.

Skrivet av bärplockaren:

vafan!? dom ska ju inte sälja dom där i sverige? eller är det inte googels officiella uten bara nån kinakopia?
om det är the real deal ska jag garanterat köpa den!

EDIT: kollade visst lite väl fort, jag såg nu att det inte var en kinakopia utan en LG-kopia frågan är bara om denna håller samma kvalitet som Googles egna laddare som ser exakt likadan ut?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hej!

Bara så jag inte missuppfattat detta. Är Nexus 7 qi-kompatibel från scratch?
Jag ber om ursäkt om detta är en dum fråga, blev bara ytterligare lite mer imponerad av min leksak

//Mhisha

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhisha:

Hej!

Bara så jag inte missuppfattat detta. Är Nexus 7 qi-kompatibel från scratch?
Jag ber om ursäkt om detta är en dum fråga, blev bara ytterligare lite mer imponerad av min leksak

//Mhisha

nexus 7 (2013) är QI-kompatibel från scratch. nexus 7 (2012) däremot är inte det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |