Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crille90:

Säger så här har ni råd att skicka ut klisterlappar har ni råd att sänka priset på era produkter...

Du har inte hört talas om marknadsföring va? Man brukar använda det för att sälja fler produkter så man kan ha ett lägre pris och ändå gå mer med vinst. Att skicka små klisterlappar hem till folk genererar lavinartat mycket reklam jämfört med att ha reklam på webbsidor för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du tänker så så skulle dom kunna sänka priserna med en sisodär 20 ören ungefär.
tar hellre ett klistermärken än ett grafikkort som är 20 öre rabatt på.

samma här heh.
och om någon kan sänka priserna så är det de på en blå sidan som nu ligger en bra bit före stackars amd som ligger mil ifrån tyvärr.

synd att de inte vill/kan göra några projekt tillsammans och kanske skapa nya hybridtekniker som får kanske intels processorarkitektur med amds grafikkretsar som sitter i deras APU'er och jobba ner priset en bra bit och släppa det till billiga ultrabooks med ssd 120gb 1080p skärm på 13 tum med Ips panel på skärmen och grafikmässigt kraftig nog att klara Bf3 low medium inställningar utan större problem T ex.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

samma här heh.
och om någon kan sänka priserna så är det de på en blå sidan som nu ligger en bra bit före stackars amd som ligger mil ifrån tyvärr.

synd att de inte vill/kan göra några projekt tillsammans och kanske skapa nya hybridtekniker som får kanske intels processorarkitektur med amds grafikkretsar som sitter i deras APU'er och jobba ner priset en bra bit och släppa det till billiga ultrabooks med ssd 120gb 1080p skärm på 13 tum med Ips panel på skärmen och grafikmässigt kraftig nog att klara Bf3 low medium inställningar utan större problem T ex.

Skulle inte säga mil men en bra bit. Däremot så ligger inte riktigt det i kurs med AMDs policy heller att söka efter prestandakronan. De försökte med Bulldozer men misslyckades fatalt. Nu satsar de på energisnåla APUer istället. Där ligger de faktiskt före Intel när det kommer till prestanda.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett onödigt inlägg och redigerat lite andra med hänvisning till forumets trivselregler.

/KimTjik

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Fast nu var det väl snarare dom som följer dom på Twitter/FB som får detta. Så inget påtvingat reklam trams egentligen

Skrivet av Tumnus:

Då är du alltså emot alla bilägare som är med i Volvo klubben? Alla som äter på Max och går med i deras maxklubb? Etc. etc. etc? För enligt dina kriterier så är det också fjäsk.

Ursäkta, läste inte att man bara fick det om man gick med i deras Facebook-grupp.
Tar tillbaka allt jag sagt

Angående Inets fjäsk så är det ett typiskt exempel på sådant som jag inte gillar.
5% på CDON ser jag dock inte som fjäsk för det jag definierar som fjäsk är att berömma en konsument för att denne har köpt ett företags produkt och hur bra denna produkt är. Jag kan stå ut med sådant när jag öppnar en nyköpt produkt men om det skulle komma brev på posten efteråt eller liknande så skulle jag bli lite less...

Jag kan ju också poängtera att jag inte är någon sur ensamvarg utan det här är bara mina åsikter om just detta fenomen inom marknadsföring!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag undrar hur dom fick tag i din hemadress egentligen?? Inget utländskt företag kan väl bara gräva sig in i våra register och ta en näve namn o adresser?

Jag har ju däremot alltid varit AMD kund sen länge och jag har aldrig fåt något skoj i min låda ifrån dom :(..

LOL you know "FACEBOOK" know your life

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Skrivet av StegeSWE:

LOL you know "FACEBOOK" know your life

Ja och nej dom har aldrig haft min adress förr och jag tvivlar på att dom inhämtar.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ursäkta, läste inte att man bara fick det om man gick med i deras Facebook-grupp.
Tar tillbaka allt jag sagt

Angående Inets fjäsk så är det ett typiskt exempel på sådant som jag inte gillar.
5% på CDON ser jag dock inte som fjäsk för det jag definierar som fjäsk är att berömma en konsument för att denne har köpt ett företags produkt och hur bra denna produkt är. Jag kan stå ut med sådant när jag öppnar en nyköpt produkt men om det skulle komma brev på posten efteråt eller liknande så skulle jag bli lite less...

Jag kan ju också poängtera att jag inte är någon sur ensamvarg utan det här är bara mina åsikter om just detta fenomen inom marknadsföring!

Personligen så tycker jag att Inets och det här från AMD m.m. är mycket bättre och intressantare marknadsföring än diverse banners och postutskick som påstår att deras produkter är "The best thing in the world!".