Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

@Raymond - Är plex gratis nu för icke pass-användare?

Edit - Hade jag varit klokare hade jag sökt svaret först . Kanonbra nyhet.

Permalänk
Medlem

Hallå hallå!

Tänkte ge bort mitt Xbox 360 till mina kusiner. Spelen är primärt digitala, men jag använder kontot som är kopplat till spelen på mitt Xbox One.

Hur skulle ni gjort för att tillgodose kusinernas behov av spel utan att riskera att de köper smurfbär för alla mina pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl:

Hallå hallå!

Tänkte ge bort mitt Xbox 360 till mina kusiner. Spelen är primärt digitala, men jag använder kontot som är kopplat till spelen på mitt Xbox One.

Hur skulle ni gjort för att tillgodose kusinernas behov av spel utan att riskera att de köper smurfbär för alla mina pengar?

Logga in och installera alla digitala spel sedan loggar du ut ditt konto. funkar inte det tro?

När fler spel blir tillgängliga via gwg loggar du bara in ditt konto och installerar sen ut igen.

Permalänk
Skrivet av Ellok:

Logga in och installera alla digitala spel sedan loggar du ut ditt konto. funkar inte det tro?

När fler spel blir tillgängliga via gwg loggar du bara in ditt konto och installerar sen ut igen.

Det där kommer inte fungera. På xbox360 är spelen helt låsta till kontot, så nja, bästa är att köpa ngt spel på skiva

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Om jag har Fifa 16 och grabben har ett eget konto. Kan vi fortfarande spela med samma lag i FUT på olika konton (på XBOXen?). Vill att han har ett eget konto men just till Fifa skulle vi vill spela med ett gemensamt lag. Vore fint om det fungerade utan att han behöver logga ut med sitt konto och sedan logga in med mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Det där kommer inte fungera. På xbox360 är spelen helt låsta till kontot, så nja, bästa är att köpa ngt spel på skiva

Exakt, därför man alltid köper spelen på skiva, köper man spel digitalt så "äger" man ju ändå inte spelet helt och hållet anser jag, man är mer i deras klor så att säga.

Fasar lite för den dagen då Xbox släpps utan läsare, men kanske kommer det ändå finnas andra alternativ, jag vet inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Har nyligen köpt ett xbox one. Ligger i kartong i väntan på julafton. Är lite sugen på kinect men ser att det saknar språkstöd svenska. Däremot är jag sugen på xbox fitness, just dance och ev andra spel som kan tänkas fungera på kinect. Ett partyspel som just dance på fester och fitness som träning inomhus nu i vinter när vädret suger. Har ni testat spelen i fråga? Är de spelvärda? Är kinecten mogen? Kostar trots allt 1000 kr.

Kan du inte byta till ett kit med kinetic istället? Då brukar det inte skilja så mycket.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

någon som vet om MS skickar ut ersättningsprodukter via UPS?
skickade in min handkontroll och har nu fått mail om att de skickat en ersättningsprodukt, men jag fick ingen info om paketspårning, så har ju ingen koll på när det ska komma om jag nu måste vara hemma och vänta på UPS

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av issue:

någon som vet om MS skickar ut ersättningsprodukter via UPS?
skickade in min handkontroll och har nu fått mail om att de skickat en ersättningsprodukt, men jag fick ingen info om paketspårning, så har ju ingen koll på när det ska komma om jag nu måste vara hemma och vänta på UPS

För mig skickade de med UPS, men inte med utkörning. Du får hämta det på närmsta hämtställe.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att Xbox store har sin rea nu:

http://majornelson.com/2015/12/21/the-official-list-of-deals-...

Hittar ni något prisvärt?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Äntligen GTA5 till vettig rea pris 50% är helt klart värt det^^ Witcher 3... mmhm.. Hoppas på Fallout 4 på rea snart

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Äntligen GTA5 till vettig rea pris 50% är helt klart värt det^^ Witcher 3... mmhm.. Hoppas på Fallout 4 på rea snart

Var då?

Permalänk
Skrivet av Alna6431:

På xbox 40% rea för vanliga, 50% för det med 1.250.000$ (skiljer 3kr). 392.- gav jag^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur kvalitén är på Elite kontrollern? Är less på att vänster styrspak ska gå sönder när jag spelar fifa. Har 3st vanliga kontroller med trasig vänster styrspak nu..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Christoffer1989:

Äntligen GTA5 till vettig rea pris 50% är helt klart värt det^^ Witcher 3... mmhm.. Hoppas på Fallout 4 på rea snart

Köpte det när det var sänkt till 149kr, ännu lite bättre faktiskt
Fast det kanske endast var till PC, kommer inte ihåg.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Köpte det när det var sänkt till 149kr, ännu lite bättre faktiskt
Fast det kanske endast var till PC, kommer inte ihåg.

Det va nog bara till PC har rätt bra koll på digital spel rea på xbox live tycker jag^^ Väntat länge på att gta5 ska gå till 50%+

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av ekeee:

Någon som vet hur kvalitén är på Elite kontrollern? Är less på att vänster styrspak ska gå sönder när jag spelar fifa. Har 3st vanliga kontroller med trasig vänster styrspak nu..

Kanske är du som ska ta det lugnare med kontrollen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Kanske är du som ska ta det lugnare med kontrollen

Spelar 1-2 timmar per vecka och inte särskilt aggressivt enligt mig. Tycker ändå att dom borde hålla bättre än vad dom gör.

Permalänk
Skrivet av ekeee:

Spelar 1-2 timmar per vecka och inte särskilt aggressivt enligt mig. Tycker ändå att dom borde hålla bättre än vad dom gör.

Spelar du så lite så borde det vara du som antingen är hårdhänt eller har haft otroligt mycket otur med att få dålig kontroll... Jag har spelat ALLDELES för mycket i år Jag har haft sönder en kontroll.

Inte för att verka bitter mot dig, men låter lite som det

Är det något xbox har så är det kvalitet på kontrollen, elite kontrollen håller ungefär samma kvalitet känns det som. Snäppet bättre.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Spelar du så lite så borde det vara du som antingen är hårdhänt eller har haft otroligt mycket otur med att få dålig kontroll... Jag har spelat ALLDELES för mycket i år Jag har haft sönder en kontroll.

Inte för att verka bitter mot dig, men låter lite som det

Är det något xbox har så är det kvalitet på kontrollen, elite kontrollen håller ungefär samma kvalitet känns det som. Snäppet bättre.

Tycker snarare det verkar som att Xbox One kontrollen har dålig byggkvalitet, läst flera posts i den här tråden om att spakarna går sönder. Och det förvånar mig inte med tanke på vilken kexig plast den är byggd av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tycker snarare det verkar som att Xbox One kontrollen har dålig byggkvalitet, läst flera posts i den här tråden om att spakarna går sönder. Och det förvånar mig inte med tanke på vilken kexig plast den är byggd av

Skickades från m.sweclockers.com

Då funderar jag varför ingen av mina xbox vänner har lyckats hålla sina kontroller vid liv. Med tanke på att vi alla lägger mycket tid på xbox. Mycket mer än dom flesta andra.
Och vi har inte haft något problem med styrspakarna. Har mycket med hur man hanterar sin kontroll också. Drar man och trycker hårt på spakarna så går det sönder.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Då funderar jag varför ingen av mina xbox vänner har lyckats hålla sina kontroller vid liv. Med tanke på att vi alla lägger mycket tid på xbox. Mycket mer än dom flesta andra.
Och vi har inte haft något problem med styrspakarna. Har mycket med hur man hanterar sin kontroll också. Drar man och trycker hårt på spakarna så går det sönder.

Absolut, är man mer försiktig så håller ju såklart prylarna bättre. Men jag har inget minne av att jag läst att det skulle hända med till exempel kontrollerna på 360 eller PS3, dessutom så får man ju räkna med att Microsoft vet om att vissa drar i spakarna hårdare än andra och borde ha designat därefter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Håller med, inte haft ett problem med kontrollen. Och då har jag haft den sen jag köpte den när man bara kunde importera EU-versionen.
Och jag gamear ganska flitigt, speciellt det senaste halvåret då jag jobbat hemifrån och varit sjukskriven.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Tycker snarare det verkar som att Xbox One kontrollen har dålig byggkvalitet, läst flera posts i den här tråden om att spakarna går sönder. Och det förvånar mig inte med tanke på vilken kexig plast den är byggd av

Skickades från m.sweclockers.com

Säker på att det inte är inlägg från samma person som haft detta problemet? Själv kan jag bara minnas att en haft problem med detta här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Spelar du så lite så borde det vara du som antingen är hårdhänt eller har haft otroligt mycket otur med att få dålig kontroll... Jag har spelat ALLDELES för mycket i år Jag har haft sönder en kontroll.

Inte för att verka bitter mot dig, men låter lite som det

Är det något xbox har så är det kvalitet på kontrollen, elite kontrollen håller ungefär samma kvalitet känns det som. Snäppet bättre.

Skrivet av Christoffer1989:

Då funderar jag varför ingen av mina xbox vänner har lyckats hålla sina kontroller vid liv. Med tanke på att vi alla lägger mycket tid på xbox. Mycket mer än dom flesta andra.
Och vi har inte haft något problem med styrspakarna. Har mycket med hur man hanterar sin kontroll också. Drar man och trycker hårt på spakarna så går det sönder.

Vet inte om det är jag själv som har haft sönder dom (jag och min inneboende har varsit xbox med 7 kontroller sammanlagt, 3 av dessa är nu trasiga). Tänkte bara på det igårkväll när jag tog fram spelet och spelade 2 matcher fifa så gick styrspaken sönder på ena kontrollern.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KKay:

Tycker snarare det verkar som att Xbox One kontrollen har dålig byggkvalitet, läst flera posts i den här tråden om att spakarna går sönder. Och det förvånar mig inte med tanke på vilken kexig plast den är byggd av

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, de verkar ha ganska slarvig kvalitetskontroll dessutom.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall denna passar även för Xbox 360 kontroller så man kan lira på PCn med både ONE och 360 kontroll via samma adapter? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3331619

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som vet ifall denna passar även för Xbox 360 kontroller så man kan lira på PCn med både ONE och 360 kontroll via samma adapter? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3331619

Nej, endast Xbox One-kontroller, för xbox 360 behöver du en sånhär:

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Nej, endast Xbox One-kontroller, för xbox 360 behöver du en sånhär:https://www.komplett.se/img/p/400/0209d0a3-a731-4bec-8ba2-d3c94f0a9739.jpg

Skit :/ Aja, tusen tack för svaret iaf men inte mycket att göra då. Jag har redan en sådan dongel för 360 men den blev kvar borta i Norge tyvärr. Ville lira lite schyssta spel man fyndat på steamrean under julledigheten men får lösa det på annat vis. Har ett par 360-kontroller liggandes här i Sverige nämligen så jag tänkte att om jag köper den där stickan så kanske jag kunde köra den ihop med de gamla kontrollerna tills jag skaffar mig ett Xbox one eller ev bara den nya kontrollen senare men det gick ju åt pipan då. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Skit :/ Aja, tusen tack för svaret iaf men inte mycket att göra då. Jag har redan en sådan dongel för 360 men den blev kvar borta i Norge tyvärr. Ville lira lite schyssta spel man fyndat på steamrean under julledigheten men får lösa det på annat vis. Har ett par 360-kontroller liggandes här i Sverige nämligen så jag tänkte att om jag köper den där stickan så kanske jag kunde köra den ihop med de gamla kontrollerna tills jag skaffar mig ett Xbox one eller ev bara den nya kontrollen senare men det gick ju åt pipan då. :/

OT: Vilka spel har du lyckats fixa via Steam?