Permalänk
Avstängd

Harman kardon avr 270

Hejsan jag har beställt en H/K avr 270. har altid gillat harman kardon. min fråga till er på en textspec som jag får lite felvinkningar ifrån..

Multichannel power: 100 watts/ch, 20Hz – 20kHz, <0.07% THD,
two channels driven @ 8 ohms, 6-ohm certified

Och
som jag läst mig till ska den prestera 100watt i den frekvensen på alla högtalare , men som texten lyder står det tvo channels driven @8ohm hur ska man tolka detta?

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Den kan peta ut 100watt per kanal med två kanaler drivna samtidigt.
Du har ju själv skrivit svaret som du fetstilade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Den kan peta ut 100watt per kanal med två kanaler drivna samtidigt.
Du har ju själv skrivit svaret som du fetstilade.

ja men då ska dom inte kunna komma o påstå att det är 7*100watt heller! Jag menar det är inte ens i närheten av va 2*100watt ger. jag stälde frågan för att jag tycker det ger mig en felvisning. jag har sökt på detta men inte hittat mitt svar så jag lägger ditt svar i en låda och väntar på någon som verkligen vet då istället.

edit: det jag skrev längst ner med fetstil va just det jag reagera på lät fel för när man kollar står det MULTICHANNEL vilket tolkas som alla kanaler drivna samtidigt

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

ja men då ska dom inte kunna komma o påstå att det är 7*100watt heller! Jag menar det är inte ens i närheten av va 2*100watt ger. jag stälde frågan för att jag tycker det ger mig en felvisning. jag har sökt på detta men inte hittat mitt svar så jag lägger ditt svar i en låda och väntar på någon som verkligen vet då istället.

edit: det jag skrev längst ner med fetstil va just det jag reagera på lät fel för när man kollar står det MULTICHANNEL vilket tolkas som alla kanaler drivna samtidigt

För att alla fuskar med effekten!
Nätdelen kan inte ge tillräckligt med ström för att alla slutsteg ska kunna maxas samtidigt. Så är det med i princip alla recievers.

De flesta seriösa företag mäter som HK vid 8 ohm med 20Hz – 20kHz, mindre än ~0,1% THD på två kanaler samtidigt
Många andra anger bara ett effektvärde som ät uppmätt i i kanal, låga ohm-tal, 1kHz sinusvåg och skyhög THD och säger sen att den klarar 7 x bluffvärdet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mudde:

För att alla fuskar med effekten!
Nätdelen kan inte ge tillräckligt med ström för att alla slutsteg ska kunna maxas samtidigt. Så är det med i princip alla recievers.

De flesta seriösa företag mäter som HK vid 8 ohm med 20Hz – 20kHz, mindre än ~0,1% THD på två kanaler samtidigt
Många andra anger bara ett effektvärde som ät uppmätt i i kanal, låga ohm-tal, 1kHz sinusvåg och skyhög THD och säger sen att den klarar 7 x bluffvärdet!

ett helt klart bättre svar. Jag valde H/k pga att jag skälv ägde för länge sen ett cituation 17 slusteg och vilket monster 100ampers strömstyrka och fetaste trafon i värdshistorien. jag vet att h/k är av den bättre typen då jag både ägt sony, yamaha technics och marants.<-- recivers

dock måste min Technics SA ax7 varit en förstärkare i bättre klassen då den kunde köra BI-wiring på bakkanalerna då dom inte användes till surround

ja jag har som aldrig tänkt det på det sättet menar det säger man 7*100watt borde den klara det, men som du säger trafon är som a/o nu har denna förstärkare switchad nätdel nått som jag vet Labgruppen kör med och deras lab 1300steg och uppåt. Och dom presterar rätt bra trots att dom inte har riktig nätdel. men tillbaks till denna nu oftast är det ju så att bakre högtalarna hörs ju svagare om man spelar musik, och det är mer dynamisk musik så vist i peak kanske den klarar 100watt om man nu råkat dra på bra. Men 20-20k är ju det man vill veta på en bra förstärkare. så troligen är inte dom extra högtalarna specade i 100watt rms 20-20khz utan kanske 200-4500hz eller nått sånt

Bästa märvärdet som en förstärkare hade va just FTC värde det va mer o hårdare tester för att då vara så och som du säger bluffwatt fanns det många biligare förstärkare kompakt sterios som hade (förut mätte H/k förstärkarna i det värdet)

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.