Permalänk
Avstängd

Evga 780 sc acx

Vilken besvikelse jag har ett coolermaster cosmos 1000 och köpte detta kort mina temps på ett kort ligger på max 89grader i benchmarks (Furmark)

om ni kollar testerna för detta kort på swecloclers http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7... så ser ni att deras temperaturer ligger på 67grader på samma kort

bara från det ena till det andra så köpte jag ett kort till för att köra sli o körde ett varv i unique heaven körde ett tag på extreme läget. efter ett tag ser jag till min fasa att det övre kortet toppar 100grader o bilden börjar hacka efter ett tag stängs datorn ner pga överhettning. det nya kortet låg underst så det hade fria fläktinblås så det låg på max 80grader under den tid jag körde testet.

jag tror baske mig att jag fått ett grafikkort som inte håller måttot. funderar att köra endast ett kort i jämnföra men känns inte alls kul detta!! hade sett fram emot detta , körde samma moderkort asus maximus 6 ok jag vet att korten är nära varann men nog ska dom klara detta vid normala fall.

Vad hade ni gjort i detta fall? menar det att i nuläget är sli att utesluta. jag har kört förut sli på ett st gigabyte 670oc med 3 fläktar samt ett med refrenskylare och aldrig nått dessa temperaturer..

tappade totalt sugen för detta just nu fredagen förstört för allt som har med datorhårdvara att göra

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tranceguy:

Vilken besvikelse jag har ett coolermaster cosmos 1000 och köpte detta kort mina temps på ett kort ligger på max 89grader i benchmarks (Furmark)

om ni kollar testerna för detta kort på swecloclers http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7... så ser ni att deras temperaturer ligger på 67grader på samma kort

bara från det ena till det andra så köpte jag ett kort till för att köra sli o körde ett varv i unique heaven körde ett tag på extreme läget. efter ett tag ser jag till min fasa att det övre kortet toppar 100grader o bilden börjar hacka efter ett tag stängs datorn ner pga överhettning. det nya kortet låg underst så det hade fria fläktinblås så det låg på max 80grader under den tid jag körde testet.

jag tror baske mig att jag fått ett grafikkort som inte håller måttot. funderar att köra endast ett kort i jämnföra men känns inte alls kul detta!! hade sett fram emot detta , körde samma moderkort asus maximus 6 ok jag vet att korten är nära varann men nog ska dom klara detta vid normala fall.

Vad hade ni gjort i detta fall? menar det att i nuläget är sli att utesluta. jag har kört förut sli på ett st gigabyte 670oc med 3 fläktar samt ett med refrenskylare och aldrig nått dessa temperaturer..

tappade totalt sugen för detta just nu fredagen förstört för allt som har med datorhårdvara att göra

Visa bild på datorn hur dom sitter, och du har 2x 780 nu med GK110 som ger lite mer värme, har du bra luft flöde?

Du släpper ju ut all luft i chassit inte konstigt med 100c isåfall.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Låter ju som korten är instängda utan fläktar eller något?
Korten kan omöjligen bli så varma om de har någon ventilation över huvud taget...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Låter ju som korten är instängda utan fläktar eller något?
Korten kan omöjligen bli så varma om de har någon ventilation över huvud taget...

du lär ha rätt, tänkte inte alls på det då det är typ ett bra chassi.(ok så bra va det kanske inte).. en felaktighet med detta är att det har inga fläktar som blåser framefrån så jag införskaffade 2 st corsair af 120 led, (röda eftersom dom ska matcha mitt rog tema). Men när jag väl ska börja instalera har dom total misslyckats och det går inte att instalera fläktar fram ifrån så det blir nytt chassi snart. Planen corsair air 540 tror jag det heter.Slutfattat... Jag bytte plats på korten som jag skrev och det äldre kortet är sämre,För det blir varmare en det nya helt klart så nått måndas ex har jag fått. ja jag fick ner tempsen så jag kunde köra både unique heaven och furmark, och 3dmark , men anser inte att det är värt att köra 780 sli på många år till overkill så vi får se om det andra kortet hamnar i annan burk

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se på ditt chassi, så ska du ha en fläkt i botten med en vindtunnel. Som ska suga in kall luft i botten, och blåsa förbi grafikkorten och ta med värmen ut.

Men helt klart hade det inte skadat med ett nytt chassi, med god ventilation

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w