Ny processor och moderkort - vilket?

Permalänk
Medlem

Ny processor och moderkort - vilket?

Hej,

Jag har tänk att köpa ny processor och moderkort för uppgradering av dator. Har redan köpt SSD disk, minne (1600hz) och har redan 750w psu och chassi och 6950 1gb (vilket räcker gott och väl för mig).

Jag kommer främst använda datorn till onlinepoker och kommer lite krävande poker-applikationer vid sidan om med PostgreSQL där jag importerar händer lite då och då och därav mitt köp av SSD, men är egentligen inget krävande direkt. Alltså är processorn/moderkortet mest för applikationer och inte så viktigt för spel.

Då undrar jag vilken processor och moderkort jag borde köpa? Min budget ligger ungefär på 2500kr men kan lägga till någon hundring om det är värt det. Vill helst köpa från NetOnNet och Webhallen då jag vill köpa det idag och har dessa butiker nära mig.

Tack på förhand! <3

Visa signatur

;)

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Medlem

Tack för svar!

2800kr är inte allt för dyrt om det är värt att ta det moderkortet jämfört med dem billigare varianterna. Är det värt att lägga 150kr extra för ASUS z87 a istället Gigabyte ga z87 hd3?

Visa signatur

;)

Permalänk
Hjälpsam

ASUS kortet klarar SLI vilket inte Gigabyte kortet gör....så har du tankar på att du kanske kommer köra SLI i framtiden, ta ASUS