Föra över program från HDD till SSD

Permalänk
Medlem

Föra över program från HDD till SSD

Funderar på att köpa SSD som jag kommer använda för lagring, och om jag vill tillexempel få över bf3 från hdd till nya ssdn, kan jag göra det på ett enkelt sätt än att ominstallera och välja så det installeras till SSD istället?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

vänta va? du vill köpa en ny ssd som är för lagring. sedan ska du installera bf3 på den? i min ordbok kallas det inte lagringsdisk då.

men OnT då: om du har tur kan du bara flytta över filerna från hdd till ssd, detta går med några få program och spel. mest troligt är dock att du får avinstallera och installera om till din ssd istället, vilket inte bör vara alls jobbigt och inte ta mer än 10-15 minuter som mest, plus att dina sparningar även kommer vara kvar om du inte tar bort dom (duh).

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det förstår jag, men jag menar att om jag har Photoshop installerat på HDD, och vill att det ska vara på SSDn. Kommer jag behöva ominstallera hela programmet samt alla fonts. Eller räcker det med att ominstallera programmet och fonts och alla saker jag laddat ner som extra finns kvar efter det?

Det var det jag menade, jag förklara för otydligt sry

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk

Klona hårddisken och för över till SSD, t ex med hjälp av HDclone som jag själv använder:

http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Tackar En annan dum fråga. Om jag har 3 st SSD. Låt oss säga en för endast windows, och 2st för annat som program, spel osv, och jag vill köra dom 2 på raid 0 eller 1. Kan jag välja så endast 2 körs i raid 1,2 och är det rekommenderat? Har själv tänkt att om jag har 2 240gb typ så kan jag köra dom raid 1

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Du kan även välja att montera "mounta" SSDn som en mapp i windows. då kan du bara kopiera över alla filerna till den och montera den där katalogen skulle suttit.

Fattar du inte vad jag menar så googla eller ignorera det.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Fattar absolut som du menar, tack för det tipset

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit