Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tappar internet hela tiden

Tjena. Innan jag börjar så vill jag säga att jag sökt på google och här utan att hitta vad jag söker.

Mitt problem är alltså att jag då och då tappar internet för en stund, ibland några sekunder och ibland upp emot 10minuter. När detta händer så lyser alla lampor på modemet/routern som det skall och på datorn så står det att jag har internet anslutning. Såhär kan det vara ibland under någon vecka och sedan funka problem fritt under några veckor. Men när det väl händer så är det sjuk irriterande.

Problemen upptäcker jag genom att det inte går att ansluta på skype när man skall logga in och även när man ringer till nån. Även webbläsaren står bara och laddar hela tiden. Ibland kan det hjälpa med att starta om datorn.

Det konstiga är att det trådlösa funkar HELA tiden! Jag Kopplar datorn via kabel och jag kör adsl 12-24mbit från tele2.

Uppskattar all hjälp, dator ser ni i sign.

Mvh Johannes

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Händer det på andra datorer också som är trådbundna? Om det bara händer med din dator så är det troligen nätverkskortet, men du kan ju börja med att testa byta sladd.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Händer det på andra datorer också som är trådbundna? Om det bara händer med din dator så är det troligen nätverkskortet, men du kan ju börja med att testa byta sladd.

Bytt sladd nu och skall se om de blir nå skillnad, den gamla va lite sleten. lite ihopklämd här å där. Men märker fortfarande att det inte går att ringa någon på skype, den vill liksom inte koppla upp.

Edit: Blev inte bättre! Har inte testat med att köra med sladd på en annan dator skall testa de imon. Hur gör jag för att felsöka mitt nätverkskort då?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Bytt sladd nu och skall se om de blir nå skillnad, den gamla va lite sleten. lite ihopklämd här å där. Men märker fortfarande att det inte går att ringa någon på skype, den vill liksom inte koppla upp.

Edit: Blev inte bättre! Har inte testat med att köra med sladd på en annan dator skall testa de imon. Hur gör jag för att felsöka mitt nätverkskort då?

Bästa sättet att testa om det funkar är att testa ett annat nätverkskort i datorn.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Bästa sättet att testa om det funkar är att testa ett annat nätverkskort i datorn.

Har testat med en annan dator nu med sladd och den funkar som den skall när den andra inte funkar. Så måste va något med nätverkskortet, testat uppdatera det på asrocks hemsida men ingen skillnad. Får beställa ett nytt å se.

Edit: En sak som e konstig är att om jag pratar i skype med någon och så försvinner internet så kan jag fortfarande prata med personen i skype men kan inte ansluta till någon sida i webbläsarn.

Edit 2: Beställde ett nätverkskort nu så får se om de blir bättre!

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Har nu satt i nytt nätverkskort och nu funkar det perfekt! Men ett problem med skype återstår och det är att den intevill ringa upp. Man kanske måste lägga pånå ringa igen kansle 20gånger för att den skall börja ringa upp. Vad kan de va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig, använder också Asrock Extreme 4 moderkort :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Har samma problem som dig, använder också Asrock Extreme 4 moderkort :/

Vilket problem? Med internet eller skype?

Edit: Inte fan blev de bättre.... tappar fortfarande men inte lika länge dock.... Får formatera datorn å se...

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Vilket problem? Med internet eller skype?

Edit: Inte fan blev de bättre.... tappar fortfarande men inte lika länge dock.... Får formatera datorn å se...

Samma problem med internet, att den slutar funka och tappar anslutningen!

Behöver bara köra med "Reparera anslutningen/Felsök problem" sen börjar det fungera igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Samma problem med internet, att den slutar funka och tappar anslutningen!

Behöver bara köra med "Reparera anslutningen/Felsök problem" sen börjar det fungera igen.

Okej. Det funkar dock inte för mig... skall formatera om imon så får vi se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Ett tips: Dolby Axon, ett skype-liknande program som både är mindre nätverk och prestandakrävande plus att det är bättre ljudkvalité. Det rekommenderar jag varmt.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Har nu formaterat datorn men blir inte kvitt problemet med internet riktigt! Ibland funkar det skit bra men ibland vill den inte alls ansluta i webbläsarn, vet inte vad det kan vara! Har provat med moderkortets nätverkskort och ett extern men samma problem ändå!!

Problemet med skype verkar många ha så det får vara tillsvidare men uppskattar all hjälp med mitt problem!

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP