ny telefon (med abonnemang?) men vilket är mest prisvärd?

Permalänk
Medlem

ny telefon (med abonnemang?) men vilket är mest prisvärd?

Tjena!

Det är så att min förra mobil (samsung galaxy w) fick sig ett litet "bad" för ett tag sen och strax därefter började batteriet krångla och glapp i högtalaren (annars funkar den "prima") så tänkte inskaffa en ny mobil nu då jag är tvungen att använda min gamla sony k530i som är näst intill utsliten, så känns som en ny lur skulle sitta på sin plats

Men grejen är att jag är högst tveksam till om ska gå på en kontant-telefon eller abonnemang? ringer en hel del (mest inom 3, men även andra) och smsar en del till diverse operatörer... så känns som någon form av fastpris abonnemang kunde vart mest prisvärt? finns väll för runt 200 kr och uppåt?

Dock är mitt problem att jag har c:a 6 månaders bindningstid på min gamla telefonen (som tog sig ett "bad") så är inte speciellt sugen på 2 abonnemang och lösa in det nu är ju ett alternativ men, hur tänkte fråga hur svårt det är att "förhandla bort" dom om man binder upp sig på ett nytt abonnemang? var bara en tanke... har för mig en släkting fick en schysst deal från 3 för ett tag sen, vilket jag har... inte för att verka snål, utan mest nyfiken på om det går?
Kan tillägga att jag vart kund där i över 5 år med abonnemang med både telefoner och abonnemang.

Annars, vad för kontant-telefoner är värt att satsa på? spelar aldrig och har mest enklare program som körs så är ingen monster-telefon som sökes, så vill helst bara ha en duglig telefon för ett hyfsat pris? funderar mest nu på nokia 520/620, då jag är inne mycket på wp8 men android är också intressant!

Det var nog allt, och ursäkta eventuellt felskrivningar och om jag ställt dumma frågor och liknande

Alla svar uppskattas!!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |