Använda laptop-HDD i stationär (rensa den)

Permalänk
Medlem

Använda laptop-HDD i stationär (rensa den)

Hej Swec!

Om jag ska använda en laptops gamla HDD i en nybyggd stationär dator, hur gör jag för att enklast helt och hållet rensa den från den gamla Windowsinstallationen, så att den är helt tom när en ny kopia av W7 ska installeras på den?

MVH

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Se till att bara ha hddn som du vill installera på ikopplad under installation för att undvika att du råkar pilla på fel disk.

I installation väljer du att installera en ny kopia av Windows.

När du får upp rutan för vilken disk du vill installera Windows på trycker du på avancerat (tror jag det står!) och tar bort alla partitioner, sedan är det bara att tuta och köra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du vill ta bort alla partitioner vid installationen så behöver du bara boota DVD skivan eller USB minnet med Windows installationsfilerna och välja Anpassad (avancerat) och sedan Enhetsalternativ (avancerat) markera partitionerna och klicka på Ta bort, när alla partitioner är bort tagna kan du installera Windows direkt på det Inte allokerade utrymmet eftersom installationen kommer att formatera hårddisken automatiskt när du klickar på Nästa.

Om du vill dela upp hårddisken i flera partitioner så kan du klicka på Ny när alla partitioner är bort tagna och välja lämplig storlek för din system partition.

Här är en Youtube video på engelska som visar hur man gör en helt ren Windows installation på en hårddisk som har en gammal windows installation http://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

Visa signatur

janee