Apple direktsänder från kvällens presskonferens i San Francisco

Permalänk
Medlem

Apple ta mina pengar!

Rejäl viktminskning på iPad Air, betydligt mer än vad jag trodde var möjligt, grymt nice, härligt med ca 70 gånger snabbare grafik än min iPad 2, de bli gött dä

Men samtidigt, iPad Mini med retina är också ruskigt kompetent, fast mindre, klarar man sig med mindre? Shit, blir mkt att fundera på över till 1 November.

iPad Air, är konkurrenterna där om 3 år? I form av byggkvalitet, format, vikt, skärm, batteritid, flyt i OS och antal polerade och väl fungerande appar samt tredje parts tillverkare som gör tillbehör?
mm mm

Förmodligen inte

Kan vara en anledning till att Apples keynotes drar stor publik världen över.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Thunderbolt är kompatibelt med Displayport, så att porten klarar mer är väl ingen nackdel?

OK då är jag med. Slog till på en 15"are.

Permalänk
Medlem

Någon som har haft problemet att det inte går att ladda hem skiten? har kommit upp i typ 800 mb flera gånger men får sedan att det inte gick att hämta med texten ' ett fel inträffade' .

Startade om datorn och va tvungen att installera om hela OSX Lion….

Har dock fortfarande samma problem får samma felmeddelande.

Macbook Pro Retina//

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

Det borde finnas en iPad Mini Air med retina display!!!! En vanlig iPad tycker jag är lite för stor för mig så trot's att iPad Air är tunn och lätt så är den för stor.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Det borde finnas en iPad Mini Air med retina display!!!! En vanlig iPad tycker jag är lite för stor för mig så trot's att iPad Air är tunn och lätt så är den för stor.

Nya iPad Mini har retina-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Nya iPad Mini har retina-skärm.

Jo, men det jag menade är att den inte har "Air", dvs. samma tunna design som den större iPad Air. Eller hur?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jo, men det jag menade är att den inte har "Air", dvs. samma tunna design som den större iPad Air. Eller hur?

Ahm, Mini-retina är lika tunn som Air (och 140 gram lättare).

Klumpig namngivning av Apple btw. De skulle döpt dem till iPad Air resp iPad Air mini.