Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Spel kraschar ofta, för klen PSU?

Hej. Mitt BF4 beta kraschar ofta med direct x error, kör w8.1 så har inga problem med stutter. (vet att det är beta)

Jag har haft problemet med att spel kraschar och fryser mycket, Bioshock Infinite, BF3, Rome II etc.. Både innan när jag körde W7 men nu kraschar BF4 hela tiden på W8 också. Min kompis som jag spelar med frågade vad jag hade för PSU och skrattade lite åt mig när jag berätta, kör endast 450 W så undrar nu om det är för klent? Han trodde iaf att det skulle fungera bättre med ett bättre nätagg. Vad tror ni?

Tack på förhand

Specs:
Nvidia GTX 660
i5 3570K
8 GB RAM
240 GB SSD

Alla senaste drivrutiner,

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Vad är det för fabrikat på nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hej. Mitt BF4 beta kraschar ofta med direct x error, kör w8.1 så har inga problem med stutter. (vet att det är beta)

Jag har haft problemet med att spel kraschar och fryser mycket, Bioshock Infinite, BF3, Rome II etc.. Både innan när jag körde W7 men nu kraschar BF4 hela tiden på W8 också. Min kompis som jag spelar med frågade vad jag hade för PSU och skrattade lite åt mig när jag berätta, kör endast 450 W så undrar nu om det är för klent? Han trodde iaf att det skulle fungera bättre med ett bättre nätagg. Vad tror ni?

Tack på förhand

Specs:
Nvidia GTX 660
i5 3570K
8 GB RAM
240 GB SSD

Alla senaste drivrutiner,

http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/produkt/6900515/xfx-core-edition-450w-80-b...

Så enligt den där undersökningen är svaret nej? Såg ut att dra strax under 200 W, och det var för hela systemet?

Dock har ju detta problem med krascher oftast varit med spel som har haft väldigt höga krav också. League of Legends och CS:GO har t. ex aldrig kraschat, medans Bioshock Infinite var ospelbart, BF3 gick bara att spela om jag underklockade grafikkortet lite och BF4 klarar mellan 5-20 min ungefär, om BF4 kraschar så måste jag starta om datorn. Annars kommer samma felmeddelande på en gång.

DirectC function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG (the application' device failed due to badly formed commands sent by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed). GPU: NVIDIA GeForce GTX 660, driver 33140

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

testa och kör med den integrerade grafiken på processorn

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14