Permalänk
Geeks Gaming

Digitalt+Analogt till TV

Halloj. Köpte en http://www.thomsontv.eu/flat-screen-televisions/u5-black-seri... då den gamle trogne 28" tjock tvn inte orka med längre plus fick gratis digitala kanaler.

Nu är det så att jag har comhems 8 favoriter.. de vill säga basutbud +8 valfria kanaler.
Men genom min hyresvärd så har jag redan runt 15 kanaler genom de analoga också.
Så jag koppla in så jag har det vägg-antennsladd-box-antennsladd-tv.
När jag gör en sökning så hittar den alla kanaler analogt+digitalt.
Alla kanaler funkar förutom just dom 8 jag själv har valt till.
Basutbudet genom digitalt funkar felfritt så jag får ju de digitala kanalerna till tvn.

Dock så funkar mina 8 tillval när jag tittar genom scart.
Men som sagt genom anten med både analoga och digitalt så får jag svart bild så står det Kodad.

Någon som vet något? Hade varit skönt att inte behöva hoppa fram och tillbaka mellan box och tv. Tack på förhand.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har du kort i boxen får du köpa en CA-modul som du stoppar kortet i, och sen i tvn...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av fizzdan:

Har du kort i boxen får du köpa en CA-modul som du stoppar kortet i, och sen i tvn...

Skickades från m.sweclockers.com

Okey men varför kan jag då fortfarande få mitt digitala basutbud på tvn då?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Okey men varför kan jag då fortfarande få mitt digitala basutbud på tvn då?

För att det sänds okodat kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av fizzdan:

För att det sänds okodat kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Aaa okey.. tack

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|