bra surround headset? (2013)

Permalänk

bra surround headset? (2013)

har kollat runt men hört väldigt blandat om surround headset.
använder idag ett logitech system men önskar ha headset då jag knappast får plats med dom på lan hos mina vänner, framför allt kopplandet in och ut samt frakta i bilen.

skall användas mest för film/musik (musik blir nog lidande med 5.1/7.1 headset?) och lite spelande då och då.
ställer dock högre krav på spelbiten då jag föredrar att kunna höra tydligare var smaskiga explosioner i kommande BF4 befinner sig, än att jag behöver det kristallklara ljudet för film.
är mycket väl medveten om att jag inte kan få allt-i-ett headset så lite kompromisser får jag stå ut med.

någon som har lite erfarenheter att dela med sig av eller kunna rekommendera något headset?
gärna under 2100kr (ju billigare, dess bättre för min plånboks hälsa )

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Tja detta headsetet http://www.dustinhome.se/product/5010611175/creative-sound-bl...
tycker jag är bra, har dom själv och är skit nöjd. as skönt att sitta i längre perioder med!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Vet inte hur hög standard du har, men jag är riktigt nöjd med dessa! Sjukt bra ljud till både spel och musik jämfört med de mesta runt/ovan den prislappen Dock använder jag inte headset så ofta och föredrar högtalare, så är ingen guru i ämnet precis.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618480&cks=ASS&assoc=B99...

EDIT: Lite kul att han ovan tipsa om samma headset ^^ dock är hans trådlöst och med rött tema istället.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för tipsen
Ska kolla igenom länkarna

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av truedesire:

har kollat runt men hört väldigt blandat om surround headset.
använder idag ett logitech system men önskar ha headset då jag knappast får plats med dom på lan hos mina vänner, framför allt kopplandet in och ut samt frakta i bilen.

skall användas mest för film/musik (musik blir nog lidande med 5.1/7.1 headset?) och lite spelande då och då.
ställer dock högre krav på spelbiten då jag föredrar att kunna höra tydligare var smaskiga explosioner i kommande BF4 befinner sig, än att jag behöver det kristallklara ljudet för film.
är mycket väl medveten om att jag inte kan få allt-i-ett headset så lite kompromisser får jag stå ut med.

någon som har lite erfarenheter att dela med sig av eller kunna rekommendera något headset?
gärna under 2100kr (ju billigare, dess bättre för min plånboks hälsa )

Låter som du skulle tjäna mer på ett par vanliga hörlurar plus en mikrofon. Du kommer få mycket bättre ljud, oftast högre komfort och lurarna kan användas till mer än bara datorn.
Finns 2 lösningar; antingen en extern mikrofon på bordet/knapphål/webkameran eller en s.k. modmic. Med modmic kan du göra om vilket som helst hörlur till ett headset: http://www.modmic.com/

Har du ett riktigt ljudkort? Många ljudkort kan simulera 5.1/7.1 och det är även samma metod i 99% av alla s.k. surround-headset. Går att få ett hyfsat ljudkort från ca 350:-

Bra hörlurar:
Creative Aurvana live(500)
Sennheiser HD558 (1250)
Beyerdynamic DT770 (1250)
Audio Technica ATH-M50 (1250)
Beyerdynamic Custom One Pro om man gillar bas (1300)
Finns givetvis många andra, bara knalla in i nån butik och börja testa.

Vill man absolut ha headset är det antingen Sennehiser PC360 eller Qpad 85/90 som gäller.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

väldigt nöjd med mitt 7.1 headset.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=775781#info

Permalänk
Medlem

Astro A40 mycket mer prisvärd än Astro A50, personligen föredrar jag A40!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=795729

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Medlem

Jäklar vad dyrt för ett spelheadset.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305