Permalänk
Inaktiv

VLC 2.1 Rincewind

Någon som provat nya VLC? Läser man specen så låter det ju bra. Stöd för 4K video tex.

Permalänk
Medlem

Provade nya for the lulz, gillade fortfarande inte UIt och stör mig fortfarande på namnet.

De har fixat ljud problem som jag hade när man pausade filmer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Provade nya for the lulz, gillade fortfarande inte UIt och stör mig fortfarande på namnet.

De har fixat ljud problem som jag hade när man pausade filmer iaf.

Stör du dig på Pratchett-referensen eller något annat?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Stör du dig på Pratchett-referensen eller något annat?

Stör mig på att det heter VLC media player och inte VLC Media Player så mycket att jag kan inte ha det installerat på min dator.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Sötast
Skrivet av LeVvE:

Stör mig på att det heter VLC media player och inte VLC Media Player så mycket att jag kan inte ha det installerat på min dator.

Hehe, är inte livet svårt nog utan att man gör det ännu värre för sig själv helt i onödan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hehe, är inte livet svårt nog utan att man gör det ännu värre för sig själv helt i onödan?

Kanske det är men kan inte sluta störa mig. Önskar jag kunde och när jag vet att orsaken till att det stavas så är för att det inte ska förväxlas med Windows Media Player störa jag mig ännu mer, jag har t.o.m frågat utvecklarna varför.

Permalänk
Sötast
Skrivet av LeVvE:

Kanske det är men kan inte sluta störa mig. Önskar jag kunde och när jag vet att orsaken till att det stavas så är för att det inte ska förväxlas med Windows Media Player störa jag mig ännu mer, jag har t.o.m frågat utvecklarna varför.

Du verkar kunna lida av någon form av tvångstankar.
Förstå mig inte fel, jag har verkligen ingen utbildning och eller större grund att basera mitt uttalande på mer än det lilla du själv sagt.

Anledningen till att jag säger något så burdust är att min sambo led utav det för ett par år sedan men har tack och lov mer eller mindre helt blivit av med dem. Jag vet hur sånt här kan eskalera och ville bara ge dig ett varningens ord, att om du känner av något sånt här, så är det mycket enklare att kämpa mot förr än senare. Ofta kan någon att prata ut om sånt här hjälpa till processen.

Som sagt, no offence.

Permalänk
Medlem

Så länge inte spelaren fixar automatiskt att ställa in rätt Hz, som xbmc gör, så är det ointressant, det gör inte denna version av VLC heller förmodar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Du verkar kunna lida av någon form av tvångstankar.
Förstå mig inte fel, jag har verkligen ingen utbildning och eller större grund att basera mitt uttalande på mer än det lilla du själv sagt.

Anledningen till att jag säger något så burdust är att min sambo led utav det för ett par år sedan men har tack och lov mer eller mindre helt blivit av med dem. Jag vet hur sånt här kan eskalera och ville bara ge dig ett varningens ord, att om du känner av något sånt här, så är det mycket enklare att kämpa mot förr än senare. Ofta kan någon att prata ut om sånt här hjälpa till processen.

Som sagt, no offence.

Är det någon annans dator har jag inga problem att installera VLC men på min dator har jag en regel på vad som kommer in, har även en extra dator som jag "beta" testar program på för att se om det ens är värt att installera.

Alltid stört mig på namn, stör mig lika mycket på folk som skriver sina namn med bara små bokstäver.

Skrivet av Swennis:

Så länge inte spelaren fixar automatiskt att ställa in rätt Hz, som xbmc gör, så är det ointressant, det gör inte denna version av VLC heller förmodar jag?

Inte vad jag hittade när jag testade, deras nya ljud kärna är dock ett stort steg framåt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LeVvE:

Alltid stört mig på namn, stör mig lika mycket på folk som skriver sina namn med bara små bokstäver.

Men inte på att ditt nickname friskt blandar stora och små bokstäver?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Men inte på att ditt nickname friskt blandar stora och små bokstäver?

Lång historia, blanding mellan mitt efternamn och leverpastej. Inte jag som kom på namnet för runt 10-15 år sedan.