Det här med Blocket...

Permalänk

Kan ju inte få mycket mer än 15 för den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

För mig står det 18 999:- som utropspris

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

För mig står det 18 999:- som utropspris

In slutet av beskrivningen:

Citat:

...

Orginalkartong
Orginalkvitto på laptop från PC Konsulten
Kvitto på 9900k från komplett
Rengörs med sprit innan utskick
Superfräsh och fin

NÄRA HELT NY!!!

Nypris med uppgraderingar ca 52 000:- SEK

1kr utropspris gör ett fynd!:)

Filmar datorns funktion innan utskick vid post, packas extremt bra, obs bud är bindande utan undantag och utan återköp, vid funderingar kom och prova datorn innan ni lägger bud, datorn är nära NYSKICK då den ser iprincip helt ny ut med div kvitton original kartong osv.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd

@breakman: Man gör så för att slippa uppläggningsavgift samt även dra till sig intressenter, men ibland har man otur har sålt komplett bukowski samling några första utgåvor för 1:- Även 2 st Karry Lach fotoböcker gick för lågt utrop så har man otur och inga intressenter är på marknaden kan det bli rejäl förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

@breakman: Man gör så för att slippa uppläggningsavgift samt även dra till sig intressenter, men ibland har man otur har sålt komplett bukowski samling några första utgåvor för 1:- Även 2 st Karry Lach fotoböcker gick för lågt utrop så har man otur och inga intressenter är på marknaden kan det bli rejäl förlust.

Nu hänger jag inte inte med...
Jag var inte den som postade objektet till att börja med, bara pekade ut kostigheten när en användare undrade.
Sen ser jag inte hur man slipper en uppläggningsavgift för att man i beskrivningen av objektet säger att utropspris är 1:- men att det i själva verket är satt till 18999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

@breakman: Man gör så för att slippa uppläggningsavgift samt även dra till sig intressenter, men ibland har man otur har sålt komplett bukowski samling några första utgåvor för 1:- Även 2 st Karry Lach fotoböcker gick för lågt utrop så har man otur och inga intressenter är på marknaden kan det bli rejäl förlust.

Nja, det blev nog lite fel där. Personen hade nog lagt upp den för 1 kr., men sedan ändrat sig och glömt ändra i texten.

Permalänk
Avstängd

Försäljningsprovision

10 % av försäljningspriset (minst 3 kr, max 200 kr*).

Frivilliga tillval

Highlight 15 kr

Rank up 45 kr

Reservationspris 40 kr

Egenvald sluttid 10 kr

Tillval debiteras för såld och osåld annons.

Så en annons för en dyrare vara och med lite egna villkor kostar lätt 250:-

Permalänk
Avstängd

@Morgan: Tror inte annons ändringar är tillåtet endast tilllägg. Har som sagt själ torskat på detta några gånger, men smartaste är att för att slippa skicka saker och lägga ner jobb för 1:- är att ringa någon och be dem ropa in det för en struntsumma.

Permalänk
Medlem

Tyckte jag kände igen det:

https://www.sweclockers.com/galleri/14751-min-nya-dator-skriv...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

@Morgan: Tror inte annons ändringar är tillåtet endast tilllägg. Har som sagt själ torskat på detta några gånger, men smartaste är att för att slippa skicka saker och lägga ner jobb för 1:- är att ringa någon och be dem ropa in det för en struntsumma.

Så länge du inte har något bud, kan du ändra vad du vill.

Permalänk

Den ultimata datorn

https://www.blocket.se/annons/halland/den_ultimata_datorn/878...

Tjena, jag vill sälja min dator efter 4 månader efter jag har byggt den eftersom jag vill bygga en ny för det är kul. Vid denna tid jag har haft den så har den gått helt perfekt och klarar alla spel på högsta grafiken utan problem. Jag byggde den för att få fram den bästa datorn för pengarna och detta var det jag kom fram till.

Cpu - Amd ryzen 5 2600x
Moderkort - Asus rog strix B450-F
Gpu - Asus 1070 dual oc
Ram - HyperX 16GB 3200MHz (Ryzen kör bättre med hög MHz)
Hårdisk/SSD - Intel 660p 1TB (Solid State Drive, M.2 vilket är en av den snabbaste SSD:n som finns)
Pcu - BitFenix Formula 750W Guld+
Cpu kylning - NZXT Kraken X62 (Vatten kyld)
Chassi - NZXT H700 Svart/Blå
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Jag har köpt allt nytt förutom Gpu:n och det som jag Köpte nytt kostade 12 064 och Gpu:n som jag köpte kostade mig 2500 kr.
Jag tar 1000 kr för att jag har valt ut dom bästa delarna som passar bäst med varandra och som var billigast för bäst prestanda och det tog mig runt ett halvår att göra + att jag satt ihop allt så den totala kostnaden blir 15564 man jag jämnar ut det till 15500.
Detta är en otroligt bra dator för priset och jag har svårt att tro att man kan köpa en såhär bra dator färdig byggd från t.ex Elgiganten + datorn ser helt fantastisk ut och man kan ändra färg på ljusen med hjälp av ett program.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

@[¿]Gangster:
Det är i alla fall lite rolig läsning, om inte annat.
Samt fantastiska bilder på belysningen i olika nyanser av mörker

Han borde köpa gamla hus med förinstalerad julgransbelysning och renovera istället, med den inställningen

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

@[¿]Gangster:
Det är i alla fall lite rolig läsning, om inte annat.
Samt fantastiska bilder på belysningen i olika nyanser av mörker

Han borde köpa gamla hus med förinstalerad julgransbelysning och renovera istället, med den inställningen

Ja, håller med

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morgan:

Så länge du inte har något bud, kan du ändra vad du vill.

Jo visst så är det.

Permalänk
Skrivet av [¿]Gangster:

Den ultimata datorn

https://www.blocket.se/annons/halland/den_ultimata_datorn/878...

Tjena, jag vill sälja min dator efter 4 månader efter jag har byggt den eftersom jag vill bygga en ny för det är kul. Vid denna tid jag har haft den så har den gått helt perfekt och klarar alla spel på högsta grafiken utan problem. Jag byggde den för att få fram den bästa datorn för pengarna och detta var det jag kom fram till.

Cpu - Amd ryzen 5 2600x
Moderkort - Asus rog strix B450-F
Gpu - Asus 1070 dual oc
Ram - HyperX 16GB 3200MHz (Ryzen kör bättre med hög MHz)
Hårdisk/SSD - Intel 660p 1TB (Solid State Drive, M.2 vilket är en av den snabbaste SSD:n som finns)
Pcu - BitFenix Formula 750W Guld+
Cpu kylning - NZXT Kraken X62 (Vatten kyld)
Chassi - NZXT H700 Svart/Blå
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Jag har köpt allt nytt förutom Gpu:n och det som jag Köpte nytt kostade 12 064 och Gpu:n som jag köpte kostade mig 2500 kr.
Jag tar 1000 kr för att jag har valt ut dom bästa delarna som passar bäst med varandra och som var billigast för bäst prestanda och det tog mig runt ett halvår att göra + att jag satt ihop allt så den totala kostnaden blir 15564 man jag jämnar ut det till 15500.
Detta är en otroligt bra dator för priset och jag har svårt att tro att man kan köpa en såhär bra dator färdig byggd från t.ex Elgiganten + datorn ser helt fantastisk ut och man kan ändra färg på ljusen med hjälp av ett program.

Vad kan den vara värd? 7000?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Vad kan den vara värd? 7000?

Skickades från m.sweclockers.com

8882 exklusive gpu och windows. Sprillans nytt
https://komponentkoll.se/bygg/hddUC
Så säg i runda slängar 1500 - 2000 för gpu, 50 spänn för Windows.

Permalänk
Skrivet av HeroiX:

8882 exklusive gpu och windows. Sprillans nytt
https://komponentkoll.se/bygg/hddUC
Så säg i runda slängar 1500 - 2000 för gpu, 50 spänn för Windows.

Då verkar ju 7 vara lite mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Då verkar ju 7 vara lite mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, och 15500 är helt åt skogen kan man ju lugnt säga xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av [¿]Gangster:

Den ultimata datorn

https://www.blocket.se/annons/halland/den_ultimata_datorn/878...

Jag tar 1000 kr för att jag har valt ut dom bästa delarna som passar bäst med varandra och som var billigast för bäst prestanda och det tog mig runt ett halvår att göra.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA who does this!?

Som att säga när man säljer en bil, jag har kört in bilen med perfekt sätes inställning. Detta tar jag 1000kr för.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA who does this!?

Som att säga när man säljer en bil, jag har kört in bilen med perfekt sätes inställning. Detta tar jag 1000kr för.

Han har ju ända avrundat neråt med 64:-. ;-);-);-)

Tänk även på att han byggt den under ett halvår, många timmar nerlagda...

Haha ja ibland undrar man.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av [¿]Gangster:

Den ultimata datorn

https://www.blocket.se/annons/halland/den_ultimata_datorn/878...

Tjena, jag vill sälja min dator efter 4 månader efter jag har byggt den eftersom jag vill bygga en ny för det är kul. Vid denna tid jag har haft den så har den gått helt perfekt och klarar alla spel på högsta grafiken utan problem. Jag byggde den för att få fram den bästa datorn för pengarna och detta var det jag kom fram till.

Cpu - Amd ryzen 5 2600x
Moderkort - Asus rog strix B450-F
Gpu - Asus 1070 dual oc
Ram - HyperX 16GB 3200MHz (Ryzen kör bättre med hög MHz)
Hårdisk/SSD - Intel 660p 1TB (Solid State Drive, M.2 vilket är en av den snabbaste SSD:n som finns)
Pcu - BitFenix Formula 750W Guld+
Cpu kylning - NZXT Kraken X62 (Vatten kyld)
Chassi - NZXT H700 Svart/Blå
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Jag har köpt allt nytt förutom Gpu:n och det som jag Köpte nytt kostade 12 064 och Gpu:n som jag köpte kostade mig 2500 kr.
Jag tar 1000 kr för att jag har valt ut dom bästa delarna som passar bäst med varandra och som var billigast för bäst prestanda och det tog mig runt ett halvår att göra + att jag satt ihop allt så den totala kostnaden blir 15564 man jag jämnar ut det till 15500.
Detta är en otroligt bra dator för priset och jag har svårt att tro att man kan köpa en såhär bra dator färdig byggd från t.ex Elgiganten + datorn ser helt fantastisk ut och man kan ändra färg på ljusen med hjälp av ett program.

Han är åtminstone uppriktig med sitt helt dumma resonemang. Verkar som att hälften av de som säljer på Blocket tycker likadant, bara att de inte skriver ut det.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av elixyr:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA who does this!?

Som att säga när man säljer en bil, jag har kört in bilen med perfekt sätes inställning. Detta tar jag 1000kr för.

Eller hur! När jag läste det så var jag tvungen att läsa det en gång till för jag kunde bara inte tro att man kan skriva nåt sånt....

Vilken lirare alltså! 😂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Eller hur! När jag läste det så var jag tvungen att läsa det en gång till för jag kunde bara inte tro att man kan skriva nåt sånt....

Vilken lirare alltså! 😂

Han tycker väl att kan typ Alina ta betalt för att bygga kan väl jag och han gör ju något som Alina inte gör. Rundar av neråt. Någon som testat RDR2 i Ultra med ett 1070...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

men smartaste är att för att slippa skicka saker och lägga ner jobb för 1:- är att ringa någon och be dem ropa in det för en struntsumma.

Är det verkligen inom reglerna att du själv får buda runt hur du vill på dina annonser? För jag tvivlar starkt på det och imo är det inte det "smartaste" sättet utan snarare det mest lurendrejande och bedragande sättet att lägga upp en annons. Men bryr man sig inte om hederlighet så.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

borde passa in.

Inte blocket, men ja... beställ om ni vill ha hem en låda med blött tidningspapper/tegelstenar/inget alls...
Webshop ASBILLIGA datorer

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Är det verkligen inom reglerna att du själv får buda runt hur du vill på dina annonser? För jag tvivlar starkt på det och imo är det inte det "smartaste" sättet utan snarare det mest lurendrejande och bedragande sättet att lägga upp en annons. Men bryr man sig inte om hederlighet så.

Skulle tro att det är ganska vanligt att man ber någon trissa priser eller lägger summan man kan släppa varan för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd

@HugSeal: Självklart är det inte ok men det är en lösning om det sista minuten inte gått över första budet på 1:-, tror det är rätt vanligt förekommande då man ser 1:- utlägg men trots detta någon som lägger första bud på 75% av värdet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikitalord:

@HugSeal: Självklart är det inte ok men det är en lösning om det sista minuten inte gått över första budet på 1:-, tror det är rätt vanligt förekommande då man ser 1:- utlägg men trots detta någon som lägger första bud på 75% av värdet.

När jag lägger ut för en krona så är jag beredd på att ta smällen om det inte blir mer än ett bud. Dock händer det i praktiken aldrig (jo, någon gång men det får man ta) då det jag lägger ut oftast är attraktiva varor som lockar många.

Lägger man ut något som man kan fatta endast intresserar ett fåtal är det bättre att lägga ut med startpris om ligger på vad man kan tänka sig att sälja den för. Lite får man ju tänka själv

Att någon lagt bud på 75% av ett marknadsvärde som första bud är väl inte speciellt underligt? Många lägger bara ett bud och sätter maxbudet på vad de kan tänka sig betala för prylen. Och glömmer sedan den auktionen.

Permalänk
Avstängd

Någon som följde Polestar härjande på tradera härom året när allt i vissa kategorier fordon volvo samt zundapp moped köptes upp till priser man aldrig ens anat någon skulle vilja betal, helt galna överbud.

"Lite snabbt räknat har herr Polestar lagt ut drygt 250.000 (Bara på Tradera, gud vet vad han köpt på ebay m.fl) på Zundapp delar bara de senaste 2 månaderna...

Vunnit på lotto eller blivit dement?!

Han handlade för mycket mer när han köpte volvo relaterat och även terrängbilar.