Går ej initiera hårddisk

Permalänk

Går ej initiera hårddisk

Jag har en hårddisk med ganska viktig info på som jag tror har gått sönder. Hade tänkt att försöka rädda alla filer som går men hårddisken vill inte initieras i Windows. Någon som har en lösning på mitt problem?

Hittar inget sätt att tvinga en initiering via CMD eller liknande. Recuva, Getdataback och liknande program hittar inte hårddisken tyvärr innan den har initierats. Inte heller testdisk.

Permalänk
Medlem

Har samma problem här fast det är en helt ny disk.
En 840 basic SSD som jag vill köra som sekundär disk, får I/O error när jag försöker initiera den.

Kapade och bumpade lite.

Permalänk
Medlem

Prova med gParted. Observera att den kommer att s.k radera allt.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Jag har en hårddisk med ganska viktig info på som jag tror har gått sönder. Hade tänkt att försöka rädda alla filer som går men hårddisken vill inte initieras i Windows. Någon som har en lösning på mitt problem?

Hittar inget sätt att tvinga en initiering via CMD eller liknande. Recuva, Getdataback och liknande program hittar inte hårddisken tyvärr innan den har initierats. Inte heller testdisk.

Har du provat att köra en Linux dist från skiva? Om inte så gör det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]