Permalänk
Medlem

Billig dator för Minecraft

jag vill ha en dator som klarar Minecraft på mellan 60-100 FPS.

Vill ha väldigt billigt, Säg 4k kanske lite mer.

Länka gärna:D

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Raspberry pi har en MC klient som ska fungera ganska bra
Men du får inte mycket till dator för 4000kr spara till 6-7000kr så får du något dugligt. (Tycker jag iallafall)

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Bygger du själv? Kan mixa ihop ett paket, men det är OMÖJLIGT att få 60-100fps med den budgeten. Har du nåt du kan återanvända, DVD-spelare, Chassi?

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Bygger du själv? Kan mixa ihop ett paket, men det är OMÖJLIGT att få 60-100fps med den budgeten. Har du nåt du kan återanvända, DVD-spelare, Chassi?

ok säg 40-50 FPS STABILT

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

ok säg 40-50 FPS STABILT

Här har du ett förslag:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3658293/mc-amd

Den processorn lär ha väldigt bra integrerad grafikdel, bättre än min, och jag karar minecraft på runt 40 fps, så du går nog säker.
Dock skulle det kunna vara så att moderkortet behöver Bios-uppdateras innan CPUn funkar, men då får du be inet göra det om du inte kan själv.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

ok säg 40-50 FPS STABILT

Jag kör med den integrerade grafiken i min i5 3570K (medans jag väntar på grafikkortet) och då får jag 40-90 FPS online med "Snyggt"-inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El Satan:

Jag kör med den integrerade grafiken i min i5 3570K (medans jag väntar på grafikkortet) och då får jag 40-90 FPS online med "Snyggt"-inställningar.

Det är ganska märkligt. Har ju samma CPU som dig men jag får 40, ibland upp till 60 fps.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Det är ganska märkligt. Har ju samma CPU som dig men jag får 40, ibland upp till 60 fps.

Jag ligger aldrig på 90 FPS konstant, men ibland går jag upp dit i ett par-tre sekunder. Jag ligger snarare på 50 FPS konstant.

Edit: Kan vara värt att säga att datorn är helt ny och jag har kanske tre program installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

jag vill ha en dator som klarar Minecraft på mellan 60-100 FPS.

Vill ha väldigt billigt, Säg 4k kanske lite mer.

Länka gärna:D

Ska du köra minecraft med mods eller utan?

Alla de här faktorerna spelar roll:
1. Multiplayer/singleplayer

2.mods/utan mods

3. Max fps/Max Grafik

Med egna erfaranheter kan minecraft dra lika mycket datakraft som crysis 2 i maxad grafik.

Vad jag rekommenderar är att du skaffar en så snabb dator som möjligt. Runt 13k får du garanterat 60fps STABILT då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shuhia:

Ska du köra minecraft med mods eller utan?

Alla de här faktorerna spelar roll:
1. Multiplayer/singleplayer

2.mods/utan mods

3. Max fps/Max Grafik

Med egna erfaranheter kan minecraft dra lika mycket datakraft som crysis 2 i maxad grafik.

Vad jag rekommenderar är att du skaffar en så snabb dator som möjligt. Runt 13k får du garanterat 60fps STABILT då.

1: Multiplayer

2 bara optifine så det flyter bättre

40 FPS stabilt

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

1: Multiplayer

2 bara optifine så det flyter bättre

40 FPS stabilt

Då rekommenderar jag att du köper datorn jag länkade.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Då rekommenderar jag att du köper datorn jag länkade.

är det här bra? la till en SSD till ditt paket. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3665298/2013-07-31

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

är det här bra? la till en SSD till ditt paket. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3665298/2013-07-31

SSDn kan jag inte säga jättemycket om, men jag har sett folk som rekomennderat den i andra trådar så den är väl bra antar jag

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

om jag inte skulle vilja ha integrerad grafik, finns det något annat alternativ då?
4,5K

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Hjälpsam

Gav det ett försök men kommer inte lägre http://www.inet.se/kundvagn/visa/3668347/2013-08-01

Permalänk
Medlem

Gjorde också ett försök och detta fick jag då fram http://www.inet.se/kundvagn/visa/3669777/2013-08-01

Permalänk
Medlem

ok, jag höjer budgeten till 6k men då SKA den klara 60 FPS. kan ta beggat.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Du bör nästan ta en begagnad, du kan då få en bättre för 6k än en ny för samma pris.