Kommer inte ihåg namnet på detta spelet, Hjälp!

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg namnet på detta spelet, Hjälp!

Spelade ett Rpg för några år sedan, vet inte om det var 2 eller 4 år sen. Spelade bara några timmar och vill nu spela det igen, men kan inte komma på vad det heter.

Spelet börjar i en by och har en smått humoristisk ton. Slår du ihjäl fåren får du skäll och det är någon brud du är förtjust i som retas eller hur det var. Du utforskar området runt omkring byn och lär dig spelet på det sättet. Bla ska du in och jaga hjortar i en inhägnad med pilbåge. Sen kommer jag inte ihåg hur hände men på något sätt blir din by förstörd av någon arme eller så.

Jag tror att sen spolas du upp på en annan ö och där börjar själva spelet.

Hoppas någon vet vilket spel det är.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Fable tycker jag det låter som

Permalänk
Medlem

Låter lite som Fable

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Fable kom väl ut 2005 dock?

Permalänk
Medlem

kom väl en uppföljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

kom väl en uppföljare?

Kanske det gjorde Spelade bara första iaf

Permalänk
Medlem

Fable 3, 2008 ?

Sök på Fable 1, 2, 3 first 10, 15 min gameplay videos kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krisse:

Kanske det gjorde Spelade bara första iaf

Fable 2 kom bara till Xbox (runt 2008), men 3an fanns till PC igen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fable 1 är det du tänker på. Finns till PC för billig peng på webhallen.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

Arcania: Gothic 4 är nog spelet du letar efter. Ganska trevlig spel, åtminstone första halvan.

Kolla lite på gothic 3. Det är mycket bättre och svårare men har otroligt sega sparningar som det dock finns fixar som förbättrar.

Gothic 1 och 2 är underbara men har ett annorlunda men bra stridssystem.

Risen 1 och 2 är också liknande spel. Har bara spelat ettan vilket jag tyckte var riktigt bra.

two worlds är också ett liknande spel som är bra större delen av spelet. Jag tyckte det blev lite tråkigt på slutet när man blev för stark. Finns för 2 EUR på steam rean väl värt pengarna.

Alla de andra spelen har jag haft mycket roligare med än Arcania: Gothic 4

Permalänk
Medlem

Fable

Arcania gothic 4

Permalänk
Medlem

Tack så mkt. Det var Arcania gothic 4.

Jag hatar när man inte kommer ihåg vad spelen heter. Inte lätt att bli gammal.

Tack iaf.

Skickades från m.sweclockers.com