[Minecraft] Hemligastugan Survival/Pvp/Vanilla/Creative/Games Server!

Permalänk

kan inte komma in på eran 1.8 server beta

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KarlssonThaMan:

kan inte komma in på eran 1.8 server beta

Vi kör med whitelist, för att få komma in får du ansöka via detta formulär: https://docs.google.com/forms/d/1b0D4Uhtk85dpt2ewCBYDTvaBUvSgOOmW1b5p_xYL3JM/viewform
Vi har krav på att man har spelat minst 30 timmar tidigare på våran vanliga server.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

jag har ansökt en gång

Permalänk

har ansökt nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KarlssonThaMan:

har ansökt nu

din ansökan är klar och har varit ett tag, du borde ha mail med ip

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

jag har ip redan

Permalänk

det står if you wish to use ip forwarding, please enable it in your bungeecord config as well så står det när jag joinar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KarlssonThaMan:

det står if you wish to use ip forwarding, please enable it in your bungeecord config as well så står det när jag joinar

antingen så använder du 1.7 eller fel port, kolla mailet igen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

har inte fått nåt mail

Permalänk

skicka ip igen

Permalänk
Hedersmedlem

Halloj Sweclockare

Nu har vi kört 1.8 ett tag med ny fräsch karta och dom nya materialen samt biomeerna.
Servershopparna i Survival är placerade närmast spawn men vi har större planer för området runtomkring så det är "under construction".

Ni som inte spelat på 1.8 än har ert "gamla" inventory kvar från 1.7 när ni loggar in.
Om man däremot spelat på 1.8 betan så har man samma inventory som då. För att få ert inventory från 1.7 kontakta bl0m1 eller AltoXn så löser dom det.
Era homes på 1.7 kartan är fortfarande aktiva, kartan finns kvar till och med sista januari.
Vill ni ha nått flyttat från 1.7 till 1.8 så kontakta admins eller owners så kan det fixas när båda är online samtidigt. Man kan ansöka om förflyttning via hemsidan också, så vet vi i förväg vad som skall göras. Men leta först upp en bra plats på 1.8 att ställa det på.

Nytt för 1.8 är bland annat att vi gett VIP fler permissions, följande kommandon kan användas i Creative:
/top - man kommer till översta blocket på samma x och z koordinater som du är på
/asc - gå upp en våning
/desc - man åker ner en våning (om det finns någon)
/thru - man åker igenom väggar

Vi har även fixat 4 kommandon för att underlätta samarbetet i gemensamma projekt.
Nu kan man ge automatisk access till andra spelare för hela eller delar av områdesskyddet med griefprevention:
/containertrust <namn> - ger spelaren åtkomst till kistor och djur
/accesstrust <namn> - ger spelaren tillgång till dörrar och redstone
/permissiontrust <namn> - spelaren kan ge ut samma trust som han har fått, tex med accesstrust och permissiontrust får spelaren ge vidare accesstrust i sin tur till nästa.
/trust <namn> - ger både containertrust och accesstrust på samma gång
OBS! Utan griefprevention så behöver man låsa manuellt med /cprivate och för att ge access till andra spelare /cmodify namn.

Vi har gjort modifieringar på creative så det krävs nu att man claimar INNAN man bygger.
Detta för att minska griefandet.

Passa på att kolla runt på vår nya förbättrade hemsida, i galleriet tex kan man numera tanka upp egna bilder. Vi har även fixat ett spelarforum så att man kan snacka med varann, bolla ideer på projekt, planera byggen, anmäla buggar eller annat.

Vår hemsida (http://mc.hemligastugan.com)
Dynmap (http://mc.hemligastugan.com/dynmap)
Vi vill också passa på att påminna om att gilla vår facebook sida för att få uppdateringar (http://www.facebook.com/Hemligastugan)

Första BYGGTÄVLINGEN för i år är igång och pågår till nästa söndag, 25 jan.
Temat är portalutposter för väderstrecken i Survival, inom både 5000 samt 10000 blocks avstånd från spawn, så behövs 8 nya portalbyggnationer. Ifall ni vill anpassa kreationen till omgivningen så finns skyltarna till utposterna vid spawnplatsen på tävlingskartan /warp contest. Vi hoppas på enastående portaler som kommer till stor användning för lång tid framåt.
GOOD LUCK !

Miljöerna vid utposterna är:

5000 block:
Norr: Öken med ökenberg
Öst: Swamp, nära till en darkoak forest
Syd: Skog med oak och björk träd
Väst: Tallskog (2x2 träd)

10000 block:
Norr: Björkskog, nära till slätt, village, träsk och swamp
Öst: Stor ö
Syd: Snöberg vid kusten
Väst: Stor äng med en liten dunge (några få träd) nära träsk

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hej alla sköna Hemligastugan spelare! Nu när januari närmar sig sitt slut är det dags att ta farväl av 1.7 kartan. Alla servrar kommer stängas av vid midnatt mellan lördag och söndag så att vi kan ladda ur 1.7 kartan och utföra underhåll på servern. Nedtiden uppskattas bli någonstans mellan 1-3 timmar, men vi startar såklart så fort vi blir färdiga och vi är säkra på att grejerna funkar som de ska.

För dig som ännu inte flyttat över dina prylar/ditt hus finns det fortfarande tid kvar, men kom ihåg att på midnatt mellan lördag och söndag är det för sent

Hoppas ni har en fortsatt trevlig fredag och en god helg!
MVH Hemligastugan Staff

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

Mojang har idag släppt funktionen att man kan byta namn på sitt Minecraft konto, vi rekommenderar att ni väntar innan ni använder denna funktionen tills våra plugins på servern är uppdaterade ordentligt. Om ni byter just nu så kommer ni inte kunna öppna dörrar ni låst med /cprivate, ni kommer förlora alla levlar i McMMO pluginnet och er online tid kommer ställas om till noll

Så vi på Hemligastugan rekommenderar att ni undviker byta namn funktionen till att börja med

MVH Hemligastugan

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hej, skulle ni kunna sätta Swec-prefix på mitt namn? Heter Vzano ingame

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Hej, skulle ni kunna sätta Swec-prefix på mitt namn? Heter Vzano ingame

absolut! ska fixa det nu direkt

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av man4ed:

Välkommen, ser att du inte varit inne tidigare men jag fixar din rank när du loggar in

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Månadens byggtävling har dragit igång!

Temat är Djungel koja, byggtiden är till på söndag 22 Mars

Tanken är att den ska placeras en bit upp i träden - inte på marken.

Tävlingen utförs i creative mode på vår tävlingskarta som du kan nå med /warp contest

Vinnaren tilldelas VIP i 30 dagar och kan även få sitt bidrag kopierat till egen plats på Creative kartan (frivilligt förstås).

Vinnaren avgörs genom röstning av spelarna på servern !
Mer info om det kommer när byggtävlingen närmar sig sitt slut...

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk

Vad är kraven för att komma in på denna server?, vilka mods måste man ha, vilken version körs?

/Axillatem

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gotlanning:

Vad är kraven för att komma in på denna server?, vilka mods måste man ha, vilken version körs?

/Axillatem

Hej, enda kravet är att du följer våra regler.
Inga mods behövs för att spela och vi kör 1.8.3 på servern, man kan använda 1.8 till 1.8.3 för att logga in

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Byggtävlingen i mars är över och vi har fått massvis med fina bidrag så nu är det dags att rösta fram en vinnare!

Att rösta är super enkelt:
*Åk till tävlings världen (/warp contest)
*Leta upp ditt favorit bidrag
*Åk till hörnet med en skylt ovanpå några sea lanterns (Det nordöstra hörnet) *Se bild*
*Högerklicka skylten
*Klar!

Omröstningen pågår fram till Torsdag den 2 April 23:59

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

IGN: Adde_ma
Kan man få Swec prefixet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adde_ma:

IGN: Adde_ma
Kan man få Swec prefixet?

Fixat välkommen in

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte plocka upp MC Online igen efter en längre paus.
Nyfiken på er server. Ungefär var ligger snitt-åldern på personalen?
Har spelat några minuter precis, namn MarioLecter.
Kan tänka mig Swec-prefixet jag med.

Permalänk
Medlem

Snitt åldern på staff är någonstans runt 23-24 tror jag, vi tar inte in någon i staff som är under 15

har fixat ditt prefix

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

Verifierar till admin att jag nickar Beex in-game

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

Jag nickar Terror92

Permalänk
Medlem

Mitt nick: Wiiiyaah

Permalänk
Medlem

Tsukanai är mitt ingame nick, tar gärna SweC prefixet!

Jag har lirat minecraft länge innan, så jag har bra koll

Permalänk
Medlem

Hur fungerar detta med denna server?
Jag spelade för något år sedan, men har en tjejkompis till mig som börjat spela först nu haha. Så hon får lira på mitt acc, hur som helst tycker hon det är bättre på PS4 än PC då det knappt går att hitta någon server... Är detta smidigt på något sätt?