Kursiv text blir otydlig ibland - Windows 7

Permalänk
Medlem

Kursiv text blir otydlig ibland - Windows 7

Om man kollar på bilden här under:

Det är just "en vanlig skärm" som det blir otydligt. Det händer ganska ofta när jag läser. Och om jag uppdaterar hemsidan jag läst det på så försvinner det ibland.

Någon som har en aning om varför det blir så och hur jag "fixar det"?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Om man kollar på bilden här under:
http://www.ladda-upp.se/files/2013/b58293.png

Det är just "en vanlig skärm" som det blir otydligt. Det händer ganska ofta när jag läser. Och om jag uppdaterar hemsidan jag läst det på så försvinner det ibland.

Någon som har en aning om varför det blir så och hur jag "fixar det"?

Lite lite info i ditt inlägg, men om jag tolkar dig rätt så är det bara när du är ute och surfar på nätet som du upplever viss text otydlig?
I så fall, vad har du för webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Lite lite info i ditt inlägg, men om jag tolkar dig rätt så är det bara när du är ute och surfar på nätet som du upplever viss text otydlig?
I så fall, vad har du för webbläsare?

Svårt att svara på (eftersom jag inte skriver så mycket "offline"). Men jag tror att det bara är när jag är ute och surfar.

Jag har Firefox 21.0. Det har varit så även vid tidigare releaser.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Svårt att svara på (eftersom jag inte skriver så mycket "offline"). Men jag tror att det bara är när jag är ute och surfar.

Jag har Firefox 21.0. Det har varit så även vid tidigare releaser.

Jag har exakt samma problem. Kör också Firefox och det har pågått ganska länge nu. Det brukar lösa sig om man scrollar bort den "trasiga" texten ur bild och sedan scrollar tillbaka igen.

Det stör mig inte särskilt mycket, men det vore intressant att veta varför det händer.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar och leta upp Hårdvaruacceleration. Om det är på, slå av det. Om det är av, slå på det

EDIT: Inställningar -> Avancerat -> Allmänt