Permalänk
Medlem

Ny mus, men vilken?

Har ett litet bekymmer med min nuvarande mus, eller egentligen är de så att ja får ont i ringfingret efter att ha brutit av det förra hösten.
Har en Qpad 5k l.e för tillfället, men ja tror ja hellre vill ha en mus åt intellimousehållet, dock UTAN den här jäkla skitsensorn som sitter i 5K'n (avago) med accelerate..sjukt störande eftersom den inte går att stänga av helt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Har ett litet bekymmer med min nuvarande mus, eller egentligen är de så att ja får ont i ringfingret efter att ha brutit av det förra hösten.
Har en Qpad 5k l.e för tillfället, men ja tror ja hellre vill ha en mus åt intellimousehållet, dock UTAN den här jäkla skitsensorn som sitter i 5K'n (avago) med accelerate..sjukt störande eftersom den inte går att stänga av helt heller.

Allt handlar om personliga preferenser, sure, vill du ha en mus med 10000 dpi så kör på det. Men eftersom de flesta aldrig har dpi:n ställd över 2000 och alla möss har över den gränser handlar det inte lika mycket längre om hårdvara, utan mer formfaktor, drivrutiner, program till musen etc. Gå till en affär och känn! Själv älskar jag min Razer Naga, den ända bra musen för MMO:s samt underlättar i alla andra spel pga, knapparna och macro-making!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hur är intellimousen då i jämförelse med dom här nyare spelmössen?

Permalänk
Medlem

Qpad 5k eller Logitech G400 ev. Razer Deathadder.

Kört med alla tre, min absoluta favorit är Qpad 5k, har nu DA och G400 samtidigt och DA ligger och dammar enbart tyvärr.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag om Razer Mamban, som är trådlös o så, tror de är den bästa trådlösa musen i marknaden. Presterar som trådad. Använder just nu den nya trådlösa som razer släppte vilket är Ouroboros, men tror jag ska ta tillbaka den o köpa mig Mamban igen..Gillade inte Ouroboros pga dens många lösa delar så RAT mössen..Gillar inte sånna robot möss:( Men annars har du de nya logitech mössen som ska ersätta G400

Permalänk

Om det är lillfingret du får ont i skulle jag rekommendera en logitech g600

äger ingen själv men jag har provat och lillfingret ligger galet skönt på extrabiten. Kanske aningen många g-knappar men det är väl en smaksak

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Mjae, trådlös är inget alternativ tyvärr..trådad ska de vara!

Permalänk

Kör med en Razer Mamba. Och är supernöjd, jätteskön form och material. Den är trådlös men man kan även bara plugga i sladden, jag kör den nästan alltid med sladd. Men skönt att göra den trådlös om man kopplar in till tv'n eller liknande.

Permalänk
Medlem

har en func ms-...3?5? grymt nöjd med den! i överkant prismässigt dock

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kollat på func också men den har ju den här lillfingersläden som gör att handen hamnar "snett"..de e därför ja hellre vill ha en mus mer åt sesei/intellimousehållet.