Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

något speciellt märke man ska titta efter?

nu vet jag inte om det är någon myt eller så.

ska nämligen köpa något kit till min moder, så vill gärna inte
ha något som typ börjar brinna eller explodera.

http://www.maestrovapors.com/produkter/10-aspire-k2-quick-sta...

Denna har sambon och är hyfsat nöjd med den. Levererar bra med ånga trots storleken.
En kollega gick från en Ego (typ liknande men sämre än den ovan) till en eleaf iJust S och hon tyckte att det var rejäl skillnad. Hon var först lite så att hon ville ha en liten och smidig. Man får ju tänka på att man som rökare är van att ha både ciggpaket och en eller två tändare. Hon var nöjd med iJustS:en men saknade att man inte kunde ställa in effekten så som jag kan på min eleaf iStick 50W.

Jag själv gick direkt på istick50w och tycker att den är väldigt mångsidig, men så kostar den ju också några gånger mer än t.ex. Ego:n. Däremot så har jag lagt ut en tusenlapp på en pryl som jag är väldigt nöjd med och har inte känt ett sug efter vanliga cigg sen efter första blosset. Så man går snart plus.

Jag tror att det är väldigt vanligt att man går efter något litet och billigt, blir missnöjd och förkastar hela idén.

iStick50w är klart bäst av alla ovan nämnda. Man kan justera spänning, effekt, luftflöde, har en lättfylld tank, skönt format i handen, laddas via usb.

Alla dessa olika inställningar är väldigt lätthanterade och inget som bör avskräcka någon. Jag använde min första coil i ca 3 veckor innan jag tyckte att smakerna försvann (dock fungerade fortfarande mentholsmakerna väldigt bra fortfarande).

Den har även dubbla inbyggda batterier vilket gör den dubbelt så bred än t.ex. ijustS:en, men så håller en laddning upp till två dagar (om man kör ca 30w och ca 5ml om dagen). Jag rekommenderar att börja med 6mg-vätska och sedan gå ner till 3mg. Det finns även en större (5ml) tank (jämfört 2.5(?) som följer med) att köpa till för en liten peng.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

http://www.maestrovapors.com/produkter/10-aspire-k2-quick-sta...

Denna har sambon och är hyfsat nöjd med den. Levererar bra med ånga trots storleken.
En kollega gick från en Ego (typ liknande men sämre än den ovan) till en eleaf iJust S och hon tyckte att det var rejäl skillnad. Hon var först lite så att hon ville ha en liten och smidig. Man får ju tänka på att man som rökare är van att ha både ciggpaket och en eller två tändare. Hon var nöjd med iJustS:en men saknade att man inte kunde ställa in effekten så som jag kan på min eleaf iStick 50W.

Jag själv gick direkt på istick50w och tycker att den är väldigt mångsidig, men så kostar den ju också några gånger mer än t.ex. Ego:n. Däremot så har jag lagt ut en tusenlapp på en pryl som jag är väldigt nöjd med och har inte känt ett sug efter vanliga cigg sen efter första blosset. Så man går snart plus.

Jag tror att det är väldigt vanligt att man går efter något litet och billigt, blir missnöjd och förkastar hela idén.

iStick50w är klart bäst av alla ovan nämnda. Man kan justera spänning, effekt, luftflöde, har en lättfylld tank, skönt format i handen, laddas via usb.

Alla dessa olika inställningar är väldigt lätthanterade och inget som bör avskräcka någon. Jag använde min första coil i ca 3 veckor innan jag tyckte att smakerna försvann (dock fungerade fortfarande mentholsmakerna väldigt bra fortfarande).

Den har även dubbla inbyggda batterier vilket gör den dubbelt så bred än t.ex. ijustS:en, men så håller en laddning upp till två dagar (om man kör ca 30w och ca 5ml om dagen). Jag rekommenderar att börja med 6mg-vätska och sedan gå ner till 3mg. Det finns även en större (5ml) tank (jämfört 2.5(?) som följer med) att köpa till för en liten peng.

Välskrivet å bra tackar!

man kunde välja nikotinivå på E-liquid..
vad bör en som röker 2-4 cigg om dagen köra på?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Välskrivet å bra tackar!

man kunde välja nikotinivå på E-liquid..
vad bör en som röker 2-4 cigg om dagen köra på?

Tänker bara tipsa dig om att du kan komma billigare undan på sådana paket om du kollar på Eciggbutik.se,

http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/eleaf-istick-pico-mega-t...
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-istick-pico...
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/eleaf-aster-tc-75w.html
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/eleaf-ipower-tc-5000mah....
http://www.eciggbutik.se/sv/artiklar/ismoka-eleaf-melo-3.html

Kör själv Melo tanken, en av dom bästa tankarna jag testat, renare smak har jag faktiskt inte hittat i en sådan tank.

Permalänk
Medlem

Hej, hade en fundering kring garantier m.m köpte ett 4-pack coils från esmokes.se och 2 av coilsen fungerade inte, har fått lite bonuspoäng som kompensation, men vart förvånad över att de inte har några garantier på coils

Garanti
​För kostnadsfritt byte av icke fungerande (ej nedsatt prestanda, felaktigt användande eller slitage) produkter gäller i de flesta fall (i vissa fall kan andra tidsaspekter gälla):

Batteri: 2 månader
Förångare: 1 månad
Mod, regulerbar (VV, VW, Temp): 2 månader
Mekanisk mod: 2 månader
RBA & RDA: 2 månader
Övriga produkter: 1 månad
Coils (förbrännare): Ingen garanti

får det verkligen gå till på det sättet? trodde vi i sverige var väldigt skyddade mot felaktiga varor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Hej, hade en fundering kring garantier m.m köpte ett 4-pack coils från esmokes.se och 2 av coilsen fungerade inte, har fått lite bonuspoäng som kompensation, men vart förvånad över att de inte har några garantier på coils

Garanti
​För kostnadsfritt byte av icke fungerande (ej nedsatt prestanda, felaktigt användande eller slitage) produkter gäller i de flesta fall (i vissa fall kan andra tidsaspekter gälla):

Batteri: 2 månader
Förångare: 1 månad
Mod, regulerbar (VV, VW, Temp): 2 månader
Mekanisk mod: 2 månader
RBA & RDA: 2 månader
Övriga produkter: 1 månad
Coils (förbrännare): Ingen garanti

får det verkligen gå till på det sättet? trodde vi i sverige var väldigt skyddade mot felaktiga varor

Bästa/lättaste sättet är väl att kontakta dem via facebook eller mail? Vad jag hört så brukar dem vara ganska hjälpsamma.

Problemet med coils är väl troligtvis att deras säljare inte lämnar någon garanti på :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bästa/lättaste sättet är väl att kontakta dem via facebook eller mail? Vad jag hört så brukar dem vara ganska hjälpsamma.

Problemet med coils är väl troligtvis att deras säljare inte lämnar någon garanti på :/

har haft mailkontakt och fått "bonus" poäng på 1/3 del av köpet, nu var ju dock 50% av varan "trasig"

har forskat vidare i detta och rent krasst skulle jag kunna reklamera... men orkar inte, tråkigt att de inte var mer "snäll" när man enligt lagen har rätt till mer...

Citat:

Fråga:
Vad är skillnaden mellan garanti och reklamation?
Svar:
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en felaktig vara i upp till tre år efter köpet. Detsamma gäller för tjänster. Det måste handla om ett ursprungligt fel på varan, även om felet inte visats sig från början. Fel som uppstår under de sex första månaderna efter köpet förutsätts vara ursprungliga om inte säljaren kan bevisa motsatsen. När du reklamerar en felaktig vara har du först och främst rätt att kostnadsfritt få den lagad, eller få en ny vara. Om inte det är möjligt kan du ha rätt till prisavdrag, eller i vissa fall häva köpet om det handlar om ett väsentligt fel. Reklamationsrätten är inte något som kan avtalas bort.

Garanti är något som en säljare kan lämna utöver de rättigheter du har enligt lagen. Att säljaren inte lämnat någon garanti innebär inte att du inte har kvar din lagstadgade reklamationsrätt. Däremot kan säljare ibland lämna en garanti i mer än tre år vilket då innebär att du kan reklamera fel även efter tre år.

och jo han skrev att coilsen de köper är så kallade "DOA" så det har ingen garanti, men som sagt i sverige är man ju lite mer skyddad mot sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

har haft mailkontakt och fått "bonus" poäng på 1/3 del av köpet, nu var ju dock 50% av varan "trasig"

har forskat vidare i detta och rent krasst skulle jag kunna reklamera... men orkar inte, tråkigt att de inte var mer "snäll" när man enligt lagen har rätt till mer...

och jo han skrev att coilsen de köper är så kallade "DOA" så det har ingen garanti, men som sagt i sverige är man ju lite mer skyddad mot sånt

Ja det suger ju lite.. Lite bonus är väl bättre än inget men som du säger så har man ju mer skydd i Sverige så om man verkligen orkar så kan man ju ta upp argumentet.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ja det suger ju lite.. Lite bonus är väl bättre än inget men som du säger så har man ju mer skydd i Sverige så om man verkligen orkar så kan man ju ta upp argumentet.

Mjo lite drygt också att deras support endast svarar på engelska också...

för nån som är intresserad är detta mail konversationen:

Citat:

Hello, a month ago or so i've order Uwell - Stainless Steel Coil, 4-pack (Crown Tank) 0.5 ohm (artikel nr 2613212223)

The first coil worked fine, but then 2 did not work, it just says "check atomizer"
Atleast the 4th worked, but kinda sucks that 2/4 dident work...
What should i do?
Orderid: #121569

Svar:
Hi, Emil

Coils are mass produced and not each is quality tested hence they come with no warranty. In this case, we would gladly provide you with one replacement coil but it is, unfortunately out of stock. What we can do is create a fair discount code for your next purchase for that value or we can add that value as bonus points to your esmokes account.

Please, tell us which option would be better for you and we will take it from there.

Have a nice day.
Regards,

Svar:
Hey, yeah i understand that it can be bad coils... weird that theres no warranty since they include "authentic sticker"...
ye i saw that you were out of stock on the coils, got some from another site.

I'll be happy with value as bonus points to my esmokes account, any idea if your gonna get new coils later?

Svar:
Hi, Emil

Yes, the "authentic sticker" serves the purpose of you insuring that the coils you have received are, indeed, produced by Uwell in this case. All coils are delivered with status of DOA upon arrival, however.

We added 449 bonus points to your account.

Have a nice day!
Regards,

Svar:
Hey
Hmm maybe some missed communication but 2/4 coils were not working, not sure how that results in 449 bonus points since a new 4-pack would cost me 1430.
Anyway im okay with 449 points, but im pretty sure it doesent matter if you "Esmokes" have warranty, theres swedish laws that say i have the right to get new stuff if its not working properly, even if esmokes doesent have any warranty...

i understand that theres a diffrence between used stuff, however if all 4 would not have worked you can't just say "tought luck not our problem, check our page no warranty on coils!"

Svar:
Hi, Emil

Coils are, unfortunately, not covered with any warranty. We decided to do a fair thing and compensate back ~1/3 of the value in bonus points. We most usually compensate for value of one coil if it happens that coil is faulty and we don't ask for coils back for inspection since for us, too, there is no warranty on coils, even for larger batches of them. They are delivered as DOA. As long as terms and conditions are clearly stated, there is no need for laws to apply, those would be considered in case of exceptions. Coils are replacement parts and as such, are not covered with implied or extended warranty, unfortunately.

We are sorry for the inconvenience this purchase has caused you.
Compensating for faulty coil in store credit, we considered a fair solution.

Have a nice evening!
Regards,

Svar:
Hello, you are correct regarding warranty, but "to complain" can't be "baragain away" im sorry for my poor english

maybe some of your swedish college could explain "konsumentköplagen"

Quote:
Vad är skillnaden mellan garanti och reklamation?
Svar:
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en felaktig vara i upp till tre år efter köpet. Detsamma gäller för tjänster. Det måste handla om ett ursprungligt fel på varan, även om felet inte visats sig från början. Fel som uppstår under de sex första månaderna efter köpet förutsätts vara ursprungliga om inte säljaren kan bevisa motsatsen. När du reklamerar en felaktig vara har du först och främst rätt att kostnadsfritt få den lagad, eller få en ny vara. Om inte det är möjligt kan du ha rätt till prisavdrag, eller i vissa fall häva köpet om det handlar om ett väsentligt fel. Reklamationsrätten är inte något som kan avtalas bort.
Garanti är något som en säljare kan lämna utöver de rättigheter du har enligt lagen. Att säljaren inte lämnat någon garanti innebär inte att du inte har kvar din lagstadgade reklamationsrätt. Däremot kan säljare ibland lämna en garanti i mer än tre år vilket då innebär att du kan reklamera fel även efter tre år.

Svar:
Hi, Emil

Executing your "konsumentköplagen" right, or, in English, filing a complaint is absolutely your right and this right cannot be refused to customer by any means, that is correct. It is non negotiable and by Swedish Law, time for filing a complaint is up to three years.
Most states allow companies to negate the implied warranty by disclosing that a product is being sold “as is” or “with all faults,” or by stating that there is no implied warranty.

Here is an interesting read regarding this question:
http://www.europe-consommateurs.eu/fileadmin/user_upload/eu-c...

Since it is an isolated case, a replacement part and the product in question hasn't been tested by us (we haven't asked for it), we decided to, for both ours and your convenience, offer a compensation for the item in question, no further questions asked.

Regards,

Svar:
Hello again

"Most states allow companies to negate the implied warranty by disclosing that a product is being sold “as is” or “with all faults,” or by stating that there is no implied warranty. "
Not sure what you mean with this, "moste states" (not sweden i assume) "allow companies to negate the implied warranty"

anyway it was "konsumentköplagen" i was thinking about before, and thats basicly a warranty in itself that a seller can't sell something that dosent work without compensating.

The reason i brought it up was becuse you never mentioned how much i was going to be compensated, i assumed 50% since only 50% of the coils worked...
But i guess 1/3 is fine
Thanks for your time

Permalänk
Medlem

Kan inte redigera mitt förra inlägg, men fick nu poäng för 50% av produkten, så blev nöjd i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Välskrivet å bra tackar!

man kunde välja nikotinivå på E-liquid..
vad bör en som röker 2-4 cigg om dagen köra på?

2-4 skulle du kunna gå på nikotinfritt direkt enligt mig. Beror förvisso på frekvens, hur ofta du röker och varför.

Jag rökte ca 20 starka (0,9mg) per dag. Då ångade jag ca 5ml/dag av 6mg/ml (totalt 30ml nic i vätskan kontra ca 18 i tobak). När jag gick över till 3mg/ml och 10ml (verkar ha blivit samma förhållande). Den allmänna uppfattningen är att det är svårt att göra denna omvandling generellt sett då folk röker och ångar på olika sätt.

Hög Nikotinnivå i juicen ger lätt för mycket brännande känsla i halsen (absolut max 6mg/ml i en Brännare på under 1 ohm.

Annars är nog 3mg en bra start om du inte vill ha nikotinfritt. Risken är ju att du gillar att ånga på så du istället kommer öka ditt nikotinintag även med 3mg.

Det kan löna sig att kolla upp priser, finns många butiker. Hittills har Esmokes, cigoteket och maestro haft utmärkt kundservice.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

@Nightcrawl:

Okej tackar för rådet!

det är till moder jag ska köpa det som är rökare då hon ville testa det....

Så testar 3mg då som start.

Tänkte även köpa denna

https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/nyborjare/icare/

eller

http://esmokes.se/ego-ce5-blister-kit

Tänkte börja med något billigt bara för att hon ska få testa
så vilken av dom borde jag köra på?

är det bara E-liquid man behöver köpa till?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

@Nightcrawl:

Okej tackar för rådet!

det är till moder jag ska köpa det som är rökare då hon ville testa det....

Så testar 3mg då som start.

Tänkte även köpa denna

https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/nyborjare/icare/

eller

http://esmokes.se/ego-ce5-blister-kit

Tänkte börja med något billigt bara för att hon ska få testa
så vilken av dom borde jag köra på?

är det bara E-liquid man behöver köpa till?

Jag har inte provat någon av dom men min uppfattning är att eleaf har bättre rykte än Ego. Jag tror att du bara behöver juice till de där. Har du tänkt tobakssmak? Jag har ingen erfarenhet av det annat än efter att jag börjat vejpa och kört på frukt och karamellsmaker. De verkar både lukta OCH smaka skit precis som vanliga cigaretter (men är i min mening ingen bättre ersättare än andra, goda smaker. Röker hon menthol är mentholsmaker att rekommendera, smakar ofta bra.

Jag vill dock påminna om att du är på väg att leda din mamma in på den felaktiga vägen jag nämnde tidigare. Billigt och tanigt ger inte lika bestående och positivt intryck. Det finns inte heller någon andrahandsmarknad för de där billigare.

Är det så att hon själv är positiv till att byta till ecigg ökar dock chansen något.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

@Nightcrawl:

ok kör på eleaf då möjligtvis!

Nej utan det är hon själv som vill testa det

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

@Nightcrawl:

Okej tackar för rådet!

det är till moder jag ska köpa det som är rökare då hon ville testa det....

Så testar 3mg då som start.

Tänkte även köpa denna

https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/nyborjare/icare/

eller

http://esmokes.se/ego-ce5-blister-kit

Tänkte börja med något billigt bara för att hon ska få testa
så vilken av dom borde jag köra på?

är det bara E-liquid man behöver köpa till?

Du kommer behöva ha högre nikotin styrka om du ska köpa Eleaf icare.

Jag hade börjat runt 9-12mg. Köpte själv hem en icare i måndags och känner att 9mg är för svagt. (Kör vanligtvis 6mg)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Du kommer behöva ha högre nikotin styrka om du ska köpa Eleaf icare.

Jag hade börjat runt 9-12mg. Köpte själv hem en icare i måndags och känner att 9mg är för svagt. (Kör vanligtvis 6mg)

Utöver det, vad har du fått för intryck av den? Har du någon annan sedan tidigare att jämföra med?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Utöver det, vad har du fått för intryck av den? Har du någon annan sedan tidigare att jämföra med?

Jag har testat mycket och har mycket annat i en helt annan prisklass

För vad man betalar så är det faktiskt riktigt trevlig och lätt att hantera.

Bara skruva i en ny coil, fylla tanken, låta den stå lite så coilen drar åt sig juice sen är det bara att köra.
Det skulle gärna kunna få vara mindre luft flöde i den så det blir med MTL(Halsbloss i cigarett termer)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag har testat mycket och har mycket annat i en helt annan prisklass

För vad man betalar så är det faktiskt riktigt trevlig och lätt att hantera.

Bara skruva i en ny coil, fylla tanken, låta den stå lite så coilen drar åt sig juice sen är det bara att köra.
Det skulle gärna kunna få vara mindre luft flöde i den så det blir med MTL(Halsbloss i cigarett termer)

Går det att justera manuellt med fingret eller något kanske? Låter ju annars bra med fler, vettiga, instegsmodeller. Tack för input

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Går det att justera manuellt med fingret eller något kanske? Låter ju annars bra med fler, vettiga, instegsmodeller. Tack för input

Nja det går tyvärr inte att justera så att den har samma luft flöde hela tiden, det går väl däremot att täcka för det lite med finger om man vill.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Är på Teneriffa. Gick in i en random butik som sålde ecigg. Inga märken jag kände igen. Säljaren som inte visste att jag vejpade ville sälja på mig något med "aluminum coils" vilket skulle vara längre och vara hälsosammare än kanthal, vilket jag började ifrågasätta. Visade sedan min Istick 50w med Atlantis och han frågade om jag visste vad det var för tråd. Kanthal så klart. Nej, inte enligt honom. Det var aluminium tyckte han. Han sa att det står så på deras hemsida.

Idioter till okunniga försäljare som sprider osanning och försöker sälja på folk farligt skit. Nu tror jag väl att han helt enkelt var okunnig och att det inte är aluminium i hans grejer (borde ju bara kortsluta batterierna med ren alu). Hittade sedan på Vapo7-butik i gallerian Grand Sur och han där hade betydligt mer koll. Dock inga fyndpriser så det blev inget köp. Har med mig hemblandad juice så jag klarar mig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Blev idag beställning på lite godsaker.

Fiber Freaks - Density No. 2 PADS COTTON BLEND
Fumytech - Fusedciapton Wire 0.45Ω 28ga A1*2 + 32ga A1
GeekVape - Avocado 24 RDTA Tank - 5ml - Black
GeekVape - Staggered Fused Clapton SS316L Coil
Green Monster's (3mg)
Innovation Premium - Banana Milkshake 20ml (3mg)
LG - HG2 18650 3000mAh Li-ion Battery - 20A
Diagonal Pliers for Coils UD - Zirconia Ceramic Tip Tweezers
Wismec - Reuleaux RX2/3 MOD Kit - Black & Red

Permalänk
Medlem

Tänkte ta upp detta ämne med hur skadligt det kan vara för en dator att ha en människa vapandas bredvid den. När jag öppnade upp mitt chassi häromdan såg jag ett gäng fläckar inuti som helt klart är ett resultat av eciggen, då jag använder den vid datorn. Då jag har datorn på bordet så hamnar mycket av ångan i stort sett rakt på datorn - för att inte tala om skärmen, baksidan helt full av denna slask.

Någon annan som har upplevt detta? Funderar på att ha datorn under bordet framöver - mer damm, men mindre ångansamlingar. Knappast bra för livslängden på elektronik.

Permalänk
Medlem

Vapemail !
Alltid lika roligt att få paket.
Kan varmt rekommendera juicen Cosmic Fog kryp, Beroendeframkallande.

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens vapemail!

Squape X Dream från Statqualm

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Dagens vapemail!

Squape X Dream från Statqualm
http://i.imgur.com/HUMyuKT.png

Riktigt fin RTA, Ett kvalitetsbygge utöver det normala.
Det enda att klaga på är att man inte får med en extra Drip Tips som är lite bredare men det är ju en smaksak.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tips er alla att Digbys har en 35% rabattkod ute just nu på alla deras juicer, digbys har några av dom bästa juicerna jag har testat så rekommenderar er att göra en beställning om ni kan, 8£ i frakt så inte farligt där heller. Koden som används är "thelastone" ni beställer från http://digbysjuices.co.uk/

Permalänk
Medlem

Tjena!

Efter 2 år av velande har jag tänkt att införskaffa en vape igen. Jag hade en ego pen senast jag ägde en e-cig, men jag har nu planerna på att införskaffa något lite mer seriöst.

Planen var att skaffa något lite häftigare som kan producera lite mer ånga än en ego. Men jag är väldig okunnig inom E-cigg så vet inte riktigt hur man bör gå till väga när man införskaffar sig sin första "riktiga" vape. Men förhoppningsvis har ni möjligheten att hjälpa mig att göra rätt val! I och med att jag inte är och aldrig har varit en rökare, är detta mer som ett intresse då jag tycker det är kul att leka runt med röken och även att det kan vara riktigt gott! Jag vet att det finns tanker man fyller med juice men även vapes man droppar vätska, får man ut mer smak etc från en av de 2 varianterna?

Vad jag letar efter är väldigt öppet, men jag har en budget på ca 700kr +- 200kr. Detta inkluderar allt såsom vätska och andra eventuella tillbehör. Storleken bryr jag mig inte riktigt om men det är en självklar bonus om den är portabel nog att man kan ha den i fickan under dagen! Angående utseende gillar jag själva "formen" av tex en Smok alien, tycker dem ser lite häftigare och seriösare ut än de pennformade.
Sen så återstår väl bara smaken? Jag har alltid gillat fruktiga smaker så tar gärna emot rekommendationer på vilka E-juicer ni tycker jag borde testa!

Sen till sist har jag en allmän fråga, Jag är diagnostiserad med astma och tar regelbundet medicin för att minska mina besvär, tror ni jag kan röka e-cigg utan att förvärra mina problem? Bör jag eventuellt kontakta min läkare innan jag börjar med e-cigg, känns dock lite som doktorer alltid kommer avråda ifrån rökning även fast det nu enbart gäller e-cigaretter.

Mvh Matsson!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Tjena!

Efter 2 år av velande har jag tänkt att införskaffa en vape igen. Jag hade en ego pen senast jag ägde en e-cig, men jag har nu planerna på att införskaffa något lite mer seriöst.

Planen var att skaffa något lite häftigare som kan producera lite mer ånga än en ego. Men jag är väldig okunnig inom E-cigg så vet inte riktigt hur man bör gå till väga när man införskaffar sig sin första "riktiga" vape. Men förhoppningsvis har ni möjligheten att hjälpa mig att göra rätt val! I och med att jag inte är och aldrig har varit en rökare, är detta mer som ett intresse då jag tycker det är kul att leka runt med röken och även att det kan vara riktigt gott! Jag vet att det finns tanker man fyller med juice men även vapes man droppar vätska, får man ut mer smak etc från en av de 2 varianterna?

Vad jag letar efter är väldigt öppet, men jag har en budget på ca 700kr +- 200kr. Detta inkluderar allt såsom vätska och andra eventuella tillbehör. Storleken bryr jag mig inte riktigt om men det är en självklar bonus om den är portabel nog att man kan ha den i fickan under dagen! Angående utseende gillar jag själva "formen" av tex en Smok alien, tycker dem ser lite häftigare och seriösare ut än de pennformade.
Sen så återstår väl bara smaken? Jag har alltid gillat fruktiga smaker så tar gärna emot rekommendationer på vilka E-juicer ni tycker jag borde testa!

Sen till sist har jag en allmän fråga, Jag är diagnostiserad med astma och tar regelbundet medicin för att minska mina besvär, tror ni jag kan röka e-cigg utan att förvärra mina problem? Bör jag eventuellt kontakta min läkare innan jag börjar med e-cigg, känns dock lite som doktorer alltid kommer avråda ifrån rökning även fast det nu enbart gäller e-cigaretter.

Mvh Matsson!

https://subohm.com/vape/e-cig-kits/beginners/istick-pico/
https://subohm.com/vape/batteries/lg-hg2/
https://subohm.com/vape/coils/ec-coils/

http://liquidvoyage.eu/12-e-liquid
Strapplekiwi
Strawpeardew
Strawnectapear

Underbara fruktiga juicer.

Gällande astma så kan det bli problem. Det är olika ifrån person till person, Vissa klarar sig utan problem andra har små problem, vissa måste göra egna juicer med smaker dem vet funkar utan att dem känner av astman. Och andra måste helt enkelt sluta.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

https://subohm.com/vape/e-cig-kits/beginners/istick-pico/
https://subohm.com/vape/batteries/lg-hg2/
https://subohm.com/vape/coils/ec-coils/

http://liquidvoyage.eu/12-e-liquid
Strapplekiwi
Strawpeardew
Strawnectapear

Underbara fruktiga juicer.

Gällande astma så kan det bli problem. Det är olika ifrån person till person, Vissa klarar sig utan problem andra har små problem, vissa måste göra egna juicer med smaker dem vet funkar utan att dem känner av astman. Och andra måste helt enkelt sluta.

Shit vad snabb du var på att svara!

Du länkade batteri och coils, ingår inte dem i istick paketet? Om det ingår och tex batteriet bara är reserv, hur förvarar man extra batterier på bästa sätt, frågar då jag är läst lite om att ha lösa batterier i tex fickan kan leda till problem, såsom batteri som exploderat.

Angående astman så får jag väll helt enkelt testa, går det inte så har jag säkerligen någon polare som erbjuder sig att köpa vapen från mig

Men jag får tacka för ett snabbt och enkelt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson:

Shit vad snabb du var på att svara!

Du länkade batteri och coils, ingår inte dem i istick paketet? Om det ingår och tex batteriet bara är reserv, hur förvarar man extra batterier på bästa sätt, frågar då jag är läst lite om att ha lösa batterier i tex fickan kan leda till problem, såsom batteri som exploderat.

Angående astman så får jag väll helt enkelt testa, går det inte så har jag säkerligen någon polare som erbjuder sig att köpa vapen från mig

Men jag får tacka för ett snabbt och enkelt svar!

Batteri ingår inte men 2st coils ingår, dock alltid bra att ha backup då det inte är 100% på att dem fungerar bra eller fungerar alls

Gällande batteri förvaring så något av detta:
För ett batteri: https://subohm.com/vape/accessories/batt-protection/18650-sle...
För 2 batterier: https://subohm.com/vape/accessories/batt-protection/battert-c...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Batteri ingår inte men 2st coils ingår, dock alltid bra att ha backup då det inte är 100% på att dem fungerar bra eller fungerar alls

Gällande batteri förvaring så något av detta:
För ett batteri: https://subohm.com/vape/accessories/batt-protection/18650-sle...
För 2 batterier: https://subohm.com/vape/accessories/batt-protection/battert-c...

Okej, då fattar jag. Men vilken ohm bör jag ha på coilsen? 0.5?

Angående batterier, hur många timmars användning kan jag förvänta mig per batteri?
Och angående juicen, hur mycket juice gissar du på att jag använder per månad? räcker det att börja med de 3 smakerna du föreslog?