Hjälp med val av kylning till Lian Li PC-Q28

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av kylning till Lian Li PC-Q28

Efter ett års jakt på något snyggt och litet chassi har jag fastnat för Lian Li PC-Q28 som kom nu här om dagarna, dock ser luftflödet och kylningsalternativ riktigt limiterade ut. Tyskt test av chassit http://www.computerbase.de/artikel/gehaeuse-und-kuehlung/2013...

Det jag hade tänkt att göra var att sätta en NZXT x40 i fronten och köra med en referenskylare på grafikkortet (alltså en med blower kylare) men kom på att det inte kommer få på plats då grafikkortet kommer vara 3mm för långt eftersom radiotorn kommer vara i vägen.

Så har två alternativ: antingen köra med en h60 v2 i toppen och ett EVGA 770 med blower kylare eller att köra med NZXT x40 i fronten och ett MSI 770 Gaming (är 5mm kortare än evga kortet). Så det jag undra helt enkelt är vilket av dessa alternativ som kommer ge bäst temperaturer och om det är nån som erfarenhet av hur temperaturerna blir när man kör med eftermarknandskylare på grafikkortet liknande chassin.

Dessa komponenter är vad jag hade tänkt att trycka i:
GeForce 770
ASRock Z87E-ITX
Corsair Vengeance LP 2x8GB
Be Quiet! E9 580W
Samsung 840 250GB
Intel i7 4770k
Noiseblocker Black Pro 140mm i fronten och 120mm i toppen @ ~1000rpm /PWM på radiatorn.