Microsoft visar nyheterna i Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Microsoft pushar ett Halo spel till PC, endast Windows 8. Vart har jag hört den förut...?

När rätt välkända typer så som TotalBiscuit börjar klanka ner på Windows 8 så kan man misstänka att något är verkligen fel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Det är inte så konstigt att du inte har sett några förbättringar eftersom att du garanterat inte har tittat på videon. Alla andra som har gjort det har nämligen sett förbättringar.

Jag såg förbättringar, men dem var endast riktade till laptops/surfplattor, fortfarande inget som en stationär PC förbättras av. Användaren du quotade skrev ju om "vanliga datorer" antar att han menade en stationär PC då och inte en surplatta/Laptop, vad ska man med Win8 på stationär dator när man kan ha Win7? ser inte riktigt någon förbättring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150792:

Jag såg förbättringar, men dem var endast riktade till laptops/surfplattor, fortfarande inget som en stationär PC förbättras av. Användaren du quotade skrev ju om "vanliga datorer" antar att han menade en stationär PC då och inte en surplatta/Laptop, vad ska man med Win8 på stationär dator när man kan ha Win7? ser inte riktigt någon förbättring.

Ja du kan börja med att läsa min andra tråd "Förbättringar i Windows 8". Den innehåller ett 60-tal stora förbättringar varav nästan alla även gäller för skrivbordsdatorer. Sen är det ett faktum att Windows 8.1 kommer tillåta uppstart till skrivbordet, vilket är en förbättring i jämförelse med Windows 8 för den som vill ha det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Synd att Linux inte kan spela spel. Därför använder jag Windows.

Just nu har jag en sådär 50 spel i mitt Steam bibliotek under Linux. Visst, inte lika många som finns på Windows, men det är en start. Så Linux kan visst spela spel.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kleiner:

Just nu har jag en sådär 50 spel i mitt Steam bibliotek under Linux. Visst, inte lika många som finns på Windows, men det är en start. Så Linux kan visst spela spel.

50 spel mot över 9000 hos Windows. Stor skillnad

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Ja du kan börja med att läsa min andra tråd "Förbättringar i Windows 8". Den innehåller ett 60-tal stora förbättringar varav nästan alla även gäller för skrivbordsdatorer. Sen är det ett faktum att Windows 8.1 kommer tillåta uppstart till skrivbordet, vilket är en förbättring i jämförelse med Windows 8 för den som vill ha det.

Läste igenom allt som stod i tråden, men såg fortfarande inget som skulle få mig att använda win8.1 vs. win7, hade varigt bra om dem hade gjort en preview där dem visar vad en stationär dator kan göra med win8.1 istället för att bara presentera pek-funktioner hela tiden som är helt värdelöst för stationära datorer för det mesta.

"Detta kan du göra i Win8.1 som är en klar förbättring om du använt Win7......" inte sett något alls som skulle övertyga mig, jag kommer ju ändån att få klicka på ikoner för att göra något med en stationär dator, vad är så specielt med win8.1? dem får visa vad som skulle vara så bra om dem vill att jag som kund ska byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Man vill ju bara spy... ren idioti att köra detta på en stationär dator. Extra tråkigt är att man är tvungen att certa sig på denna skiten på jobbet...

Jag gissar väl då att jag och en mängd andra människor är idioter då vi kör Windows 8 på stationära/laptops utan pekskärmar. Fyfan för oss, varför kan inte vi vara bra människor istället?

Det många inte förstår (alla fall enligt min uppfattnig) är att Windows 8 är Windows 7 + lite mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150792:

Läste igenom allt som stod i tråden, men såg fortfarande inget som skulle få mig att använda win8.1 vs. win7, hade varigt bra om dem hade gjort en preview där dem visar vad en stationär dator kan göra med win8.1 istället för att bara presentera pek-funktioner hela tiden som är helt värdelöst för stationära datorer för det mesta.

"Detta kan du göra i Win8.1 som är en klar förbättring om du använt Win7......" inte sett något alls som skulle övertyga mig, jag kommer ju ändån att få klicka på ikoner för att göra något med en stationär dator, vad är så specielt med win8.1? dem får visa vad som skulle vara så bra om dem vill att jag som kund ska byta.

Om du har läst på om skillnaderna mellan Windows 7 och Windows 8 och inte funnit något spännande tycker jag att du ska vänta till oktober. Då släpps Windows 8.1 och då kan du kolla upp vilka skillnader det för med sig, alla nyheter har inte presenterats ännu. Tycker du fortfarande inte att det verkar intressant så kanske du ändå vill testa det IRL ett par veckor. Tycker du _fortfarande_ inte om det så ska du självklart spara dina pengar och inte lägga mer energi på det utan stanna kvar vid Windows 7. Du får då hoppas att det kommer något i nästa Windowsversion som gör att det är värt för dig att uppgradera.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Synd att Linux inte kan spela spel. Därför använder jag Windows.

Jättemånga spel börjar släppas till Linux och det kommer vara växa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Jättemånga spel börjar släppas till Linux och det kommer vara växa.

Jättemånga? Nämn tio spel som släppts/kommer släppas i år. Det släpps fler spel till OS X än vad det släpps till Linux, och utbudet till OS X är skrattretande skralt.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Ser det här som ett stort "Fuck you" till alla som klagat på W8. Microsoft vägrar verkligen att lyssna på sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Jättemånga? Nämn tio spel som släppts/kommer släppas i år. Det släpps fler spel till OS X än vad det släpps till Linux, och utbudet till OS X är skrattretande skralt.

http://store.steampowered.com/search/?term=#os=linux&advanced...

Det är bara att kolla här. Stödet börjar växa och det kommer bara fortsätta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

http://store.steampowered.com/search/?term=#os=linux&advanced...

Det är bara att kolla här. Stödet börjar växa och det kommer bara fortsätta.

Är ju nästan uteslutande indie-spel...återkom när de flesta AAA-titlar släpps till linux, inte förräns då är det en plattform värd att nämna i spelsammanhang.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tablet Tablet Tablet.
Rent useless i mina ögon.
Apparna fortfarande skräp.
Startknappen fortfarande skräp.

Kommer aldrig använda metro, och vill verkligen inte hoppa från desktop till metro varje gång man ska använda "startknappen".
Startknappen oslagbar som den alltid varit, in med program, sök snabbt efter precis vad som helst.

Start8 etc fortfarande krav, tillsammans med en hel hög med regedit tweaks för att få ett vettigt os.

+1

Håller mig till Windows 7.

Skrivet av THB:

Nej, ModernUI är inte gjort för plattor, det är gjort för Plattor och Mobiler .

Där, var tvungen att rätta dig.

Permalänk
Medlem

PS: Det är för många Microsoft troll i tråden. Representerar man ett företag (arbetar för det) så skall det framgå i signaturen.

"I truly despise mongrels that sail under false colours".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

PS: Det är för många Microsoft troll i tråden. Representerar man ett företag (arbetar för det) så skall det framgå i signaturen.

"I truly despise mongrels that sail under false colours".

Jag och många andra ska hämta ut våra lönecheckar den 25:e för vårat jobb hos Microsoft, det är en trevligt bidrag till kassan ändå Jag menar ju, att ha en fri åsikt och tycka om ett operativsystem finns ju inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag gissar väl då att jag och en mängd andra människor är idioter då vi kör Windows 8 på stationära/laptops utan pekskärmar. Fyfan för oss, varför kan inte vi vara bra människor istället?

Det många inte förstår (alla fall enligt min uppfattnig) är att Windows 8 är Windows 7 + lite mer.

Det är din uppfattning att det är så. Och uppenbarligen är det bara du och några få som håller med medans resten undrar och med all rätt ifrågasätter varför vi har ett surfplatteoperativsystem som meny på en dator och ska hoppa däremellan (vilket Microsoft vill eftersom all fokus och lobbying ligger där och på appar). Gilla läget istället, Microsoft satsar allt på plattor och mobiler och det syns speciellt på videor som deras egna i artikeln. Dessvärre kommer en enorm flora av datorer i kläm på det tänket och det förlorar dem på.

Jag tror inte du är en idiot (däremot finns det en del microsoftanhängare man kan börja undra hur det står till med). Men du försöker få folk att inse din tes att det är samma sak som föregående Windows och här tror jag du inte har något att vinna mer än att stressa upp dig själv. Microsoft gjorde en chansning, den har inte burit frukt och det är väldigt tveksamt om den kommer göra det för dem. Då vinner du inget på att tro att alla har fel och försöka rätta dem. Konsumenten gillar inte producentens produkt, då är det enbart producenten som kan antingen fixa problemet med produkten eller som i nuvarande fall skita i att lyssna på kritiken.

Simple really

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Är ju nästan uteslutande indie-spel...återkom när de flesta AAA-titlar släpps till linux, inte förräns då är det en plattform värd att nämna i spelsammanhang.

Om du bara är intresserad av "AAA-titlar" att spela så kan du köpa en konsol och lämna spelandet på PC. Det är just det att det kommer så många andra spel än vad storbolagen matar ut som gör PC till en intressant plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Om du bara är intresserad av "AAA-titlar" att spela så kan du köpa en konsol och lämna spelandet på PC. Det är just det att det kommer så många andra spel än vad storbolagen matar ut som gör PC till en intressant plattform.

Kan bara instämma... iom att Valve planerar släppa Steambox m. Ubuntu så kommer vi se än fler titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Men byt då, betyder avsaknaden av startmenyn och modern ui så mycket för dig så förstår jag inte vad det är som håller dig kvar vid Microsofts OS annars gilla läget eller installera en av de programvaror som återställer funktionalliteten från Windows 7.

Fattar inte att det skall gnällas så mycket, det finns fullgoda ersättare för exempelvis startmenyn och ändå har vi forummedlemmar som av ren pricip vägrar att använda de 3:e parts lösningar som finns på deras problem och i princip hävdar att det är Microsofts skyldighet att erbjuda den funktionalitet man är van vid sedan tidigare.

Står du för kostnaderna när tredjepartaren inte funkar med den senaste säkerhetspatchen?

Det är just där du har problemet med tredjepart kontra inbyggt. Med tredjepart så får du ta risken och hantera problemem så fort det blir nån krock. Är det inbyggt är det testat innan patchen släpps.

Sen är det ingen skyldighet men vill MS att jag ska handla produkter av dem så får de också göra något som jag vill ha.
Det jag med flera som jobbar yrkesmässigt med windows och utrullningar av windows är att vi och våra kunder inte vill ha W8 innan den får en startmeny.
Detta innebär i sin tur att många företag idag inte ser något värde i att förlänga sina SA avtal på Windows klient då de har W7 licenser och det finns inget nyare på g som de vill ha.
Det innebär i sin tur minskade inkomster för MS vilket de kommer att upptäcka den hårda vägen om de inte börjar lyssna snart.
Fortsätter utvecklingen som den ser ut nu så kommer w8 att bli ett stort fiasko

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Om du bara är intresserad av "AAA-titlar" att spela så kan du köpa en konsol och lämna spelandet på PC. Det är just det att det kommer så många andra spel än vad storbolagen matar ut som gör PC till en intressant plattform.

Varför skulle jag vilja spela på en tekniskt underlägsen plattform?

Poängen är att spelar man i linux kan man inte välja att spela annat än indie-spel, med ytterst få undantag. Och inte särskilt många indie-spel heller, för den delen.
Det gör det till en rent av värdelös plattform för spel, och om det överhuvudtaget förändras så dröjer det många år innan utbudet är jämförbart med Windows.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 8 och tycker Modern UI är bättre än ordinarie startmeny så länge man håller den konfigurerad som man vill ha den (genom att ta bort appar och dylikt). Mina problem med Modern UI är att man måste specificera program eller inställningar vid sökningar samt att det är så krångligt att stänga av datorn. När dessa problem är lösta så ser framtiden ljus ut.

Appar på desktop-dator är dock fullkomligt löjligt, bara att ta bort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Kan bara instämma... iom att Valve planerar släppa Steambox m. Ubuntu så kommer vi se än fler titlar.

Om folk nu kommer att köpa den. Vilket det inte alls finns nån garanti för...och inte ens mycket som tyder på.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Står du för kostnaderna när tredjepartaren inte funkar med den senaste säkerhetspatchen?

Det är just där du har problemet med tredjepart kontra inbyggt. Med tredjepart så får du ta risken och hantera problemem så fort det blir nån krock. Är det inbyggt är det testat innan patchen släpps.

Sen är det ingen skyldighet men vill MS att jag ska handla produkter av dem så får de också göra något som jag vill ha.
Det jag med flera som jobbar yrkesmässigt med windows och utrullningar av windows är att vi och våra kunder inte vill ha W8 innan den får en startmeny.
Detta innebär i sin tur att många företag idag inte ser något värde i att förlänga sina SA avtal på Windows klient då de har W7 licenser och det finns inget nyare på g som de vill ha.
Det innebär i sin tur minskade inkomster för MS vilket de kommer att upptäcka den hårda vägen om de inte börjar lyssna snart.
Fortsätter utvecklingen som den ser ut nu så kommer w8 att bli ett stort fiasko

Finns givetvis inga garantier med 3:e parts programvaror men det är samtidigt går det inte att bortse från att det inte är Microsofts skyldighet att erbjuda dessa funktioner, man har från Microsofts sida gjort ett strategiskt val att försöka trycka ut modern ui på bred front (på rätt eller fel) och skulle det visa sig att det är fel val så har dom precis som du säger endast sig själva att skylla.

Kan inte uttala mig för hur företag genomför sina utrullningar av Windows (företaget jag jobbar på är förövrigt sedan nån/några månader klar med utrullningen till Windows 7 från XP), men jag har svårt att se att en utebliven klassisk startmeny skall räcka för att sätta stopp för en plattformsuppgradering.
Gissar att man på ett "genomsnittligt" system riktat mot ett företag rör sig med ett begränsat antal applikationer, hos oss handlar det exempelvis i stort sett om Officepaketet samt ca 10-15 företagsspecifika applikationer och till det räcker faktiskt startskärmen utan problem.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det är din uppfattning att det är så. Och uppenbarligen är det bara du och några få som håller med medans resten undrar och med all rätt ifrågasätter varför vi har ett surfplatteoperativsystem som meny på en dator och ska hoppa däremellan (vilket Microsoft vill eftersom all fokus och lobbying ligger där och på appar). Gilla läget istället, Microsoft satsar allt på plattor och mobiler och det syns speciellt på videor som deras egna i artikeln. Dessvärre kommer en enorm flora av datorer i kläm på det tänket och det förlorar dem på.

Jag tror inte du är en idiot (däremot finns det en del microsoftanhängare man kan börja undra hur det står till med). Men du försöker få folk att inse din tes att det är samma sak som föregående Windows och här tror jag du inte har något att vinna mer än att stressa upp dig själv. Microsoft gjorde en chansning, den har inte burit frukt och det är väldigt tveksamt om den kommer göra det för dem. Då vinner du inget på att tro att alla har fel och försöka rätta dem. Konsumenten gillar inte producentens produkt, då är det enbart producenten som kan antingen fixa problemet med produkten eller som i nuvarande fall skita i att lyssna på kritiken.

Simple really

Nu är det inte bara jag och några få som tycker det, utan det är en ganska stor del, det är bara att de som är nöjda ofta inte kommer till forum och säger hur glada de är lika ofta som personer som inte är nöjda kommer till forum för att diskutera hur arga de är på microsoft.

Jag förstår dock varför folk kan ogilla Windows 8 men den enda anledningen man hör är att det är ett "surfplatteoperativsystem" vilket betyder att folk har stirrat sig blinda. Som sagt, går att använda Windows 8 exakt som Windows 7 men det är en grafisk ändring med startmenyn/startakärm. (hur mycket tid spenderar du i startmenyn i windows 7?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag förstår dock varför folk kan ogilla Windows 8 men den enda anledningen man hör är att det är ett "surfplatteoperativsystem" vilket betyder att folk har stirrat sig blinda. Som sagt, går att använda Windows 8 exakt som Windows 7 men det är en grafisk ändring med startmenyn/startakärm. (hur mycket tid spenderar du i startmenyn i windows 7?)

Att säga att det är ett surfplattesystem är en omfattande kritik, inte en snuttifierad oneliner.

Till exempel:
http://www.zdnet.com/start8-and-modernmix-windows-8s-last-bes...

Citat:

The problem with Windows 8 is that it's a PC operating system, although it tries to be both a PC and post-PC operating system. (Scrub the idea of "PC Plus" — that's just an idea that certain parties want you to believe.) PC operating systems (and this counts for OS X, Linux, OS/2, whatever) are polychronistic, i.e. they are specifically designed to assist the user in scenarios where the user is doing multiple things at once in a mode where the user is focused on achieving a task or tasks. Tablet/smartphone/post-PC operating systems are monochronistic, i.e. they are specifically designed only to do one thing at once.

This split makes perfect sense if you adhere to the rules that polychronicity is better for one thing and monochronicity better for another. Windows 8's madcap design breaks this rule assuming that you can take a polychronistic device and run both polychronistic and monochronistic approaches alongside each other. For that, Microsoft richly deserves all the flack that it's receiving because it's plainly, obviously, wrong.

A PC is a device designed for focused, foreground, task-specific activities. A post-PC device lives in the background, comes to the fore, is accessed, and returned to the background. A polychronistic approach actively helps users in focused, PC-style activities by virtue of the fact it allows the user to put complex sets of information to be at hand whereupon they can be drawn together into a single body of work (i.e. the output). (For example, you might be writing a document by drawing in information from email and websites.) However, polychronicity confuses users in ad hoc/occasional post-PC activities because the user context is one where the user starts by being involved in some non-computer activity (e.g. picking the kids up from school). They then take their device, dip in, discover or share something, and come back out into that original task. Similarly, monochronicity is very limiting when you are trying to create a complex output.

The mistake Microsoft has made with Metro-style apps is to conflate the idea of "touch-centric" with "monochronistic", i.e. the way Windows presents Metro-style apps is monochronistic way. Take an example of someone using a normal Old Windows mail client. They are working polychronisticly with a taskbar, multiple open apps and floating windows. They double-click on an image, and this opens up in the full-screen Metro-style image view. The taskbar and all other information and tools are gone because that image viewer is monochronistic. (The image viewer is designed for sitting on the sofa and enjoying a moment of reminiscing through old photos — it's not designed to collate information for creation of complex output.) It's this "shoving" between polychronistic and monochronistic modes that is — and I mean this — actively offensive and hostile — to users of Windows 8.

Dessutom tror jag du vet att kritiken inte begränsar sig till det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky:

Att säga att det är ett surfplattesystem är en omfattande kritik, inte en snuttifierad oneliner.

Till exempel:
http://www.zdnet.com/start8-and-modernmix-windows-8s-last-bes...

Dessutom tror jag du vet att kritiken inte begränsar sig till det.

Att påstå att det är ett surfplatte-os är inget annat än trams.

Om man inte explicit väljer att använda Modern UI och dess appar levererar win8 samma typ av upplevelse vad gäller gränssnitt och funktion som win7 (med många förbättringar i exempelvis Explorer, bättre stöd för flera skärmar, m m), så när som på att startmenyn är en startskärm.

Det skulle inte vara praktiskt för fem öre att köra det utan mus och tangentbord, med undantag för just de delarna som är helt och hållet frivilliga att använda.

Sen finns det dessutom gott om appar som faktiskt är riktigt trevliga att använda. Jag har t ex Live-tiles som visar väder och mina aktier; tycker det är smidigt att kunna få fram den infon med ett tryck på win-tangenten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Att påstå att det är ett surfplatte-os är inget annat än trams.

Om man inte explicit väljer att använda Modern UI och dess appar levererar win8 samma typ av upplevelse vad gäller gränssnitt och funktion som win7 (med många förbättringar i exempelvis Explorer, bättre stöd för flera skärmar, m m), så när som på att startmenyn är en startskärm.

Det är helt klart att det är ett OS gjort för att få in Microsoft på mobila marknaden, och även till stora delar anpassat för att fungera bra på mobila enheter med pekskärmar. Det handar om en skohorns-metod från Microsofts sida, där de vill tvinga in sig på marknaden genom att utnyttja sitt monopol på desktop.

Säg mig varför man behöver Metro när man bara kör desktopprogram? Jag har Windows 8 och har det på min bärbara (det följde med och jag kunde inte välja något annat), men det finns inte en enda app jag är intresserad av att köra på desktop. Därmet är en stor del av det nya operativet värdelöst bloat för min del.

Om du väljer att bortse från sånt så kanske det är dags att ta av skygglapparna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det är helt klart att det är ett OS gjort för att få in Microsoft på mobila marknaden, och även till stora delar anpassat för att fungera bra på mobila enheter med pekskärmar. Det handar om en skohorns-metod från Microsofts sida, där de vill tvinga in sig på marknaden genom att utnyttja sitt monopol på desktop.

Säg mig varför man behöver Metro när man bara kör desktopprogram? Jag har Windows 8 och har det på min bärbara (det följde med och jag kunde inte välja något annat), men det finns inte en enda app jag är intresserad av att köra på desktop. Därmet är en stor del av det nya operativet värdelöst bloat för min del.

Om du väljer att bortse från sånt så kanske det är dags att ta av skygglapparna.

Grejen är ju den att det inte är en stor del av systemet, det är ju bara ett skal!
Sen vad Microsofts har för intentioner är nånting helt annat. Funktionsmässigt är, som sagt, 7:an och 8:an i princip identiska, med undantag för startskärmen.

Under ytan är 8:an ett förbättrat win7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Rekordmedlem

Hur man som användare ska bete sig för att göra saker är det däremot en enorm skillnad på mellan 7 och 8a oavsett hur mycket vissa hävdar att 8an inte är nån skillnad mot 7an och multiskärmstödet är kraftigt försämrat just för att det enda de lagt till är mera saker som tar en till mui snarare än användbara funktioner som multipla skrivbord.
8.1 innebär ingen försämring mot 8.0, men det löser inte heller något av de grundläggande problemen, det finns ju bevisligen möjlighet att använda 7ans explorer och helt undvika mui, det löser det stora felet med 8an och flyttar fokus till det som faktiskt har förbättras i 8an, byt explorer och börja om därifrån så kan kanske 8.1 + bli nått, men att bara ge nya vägar att hamna i mui är totalfel, mui är någåt man helt ska slipp se några spår av på en stationär dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.