"Modda" Fractal Designe Define r3 chassit?

Permalänk
Medlem

"Modda" Fractal Designe Define r3 chassit?

Hej!

Hade tänkt o modda mitt Chassi men vet inte hur direkt.
LED fläktar och sådant skit kan jag utesluta men tänkte mer om man kunde göra något annat.

Någon som har förslag?

MVH

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Beror ju på av du vill göra...sök runt lite och titta på andra och få lite inspiration

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Menar du såga, spika, skruva modda eller styla, LEDs, fläktar, p12 rör modda?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Beror ju på av du vill göra...sök runt lite och titta på andra och få lite inspiration

Håller på, hittar dock inget.

Skrivet av Buzz996:

Menar du såga, spika, skruva modda eller styla, LEDs, fläktar, p12 rör modda?

Vill helst inte ha några LED fläktar/lampor/rör eller något sådant.
Jag tänkte mest design och styling.

Såg en användare här på SweC som hade sprayat sitt Arc chassi på sidorna längst fram med orange och sedan när han startade datorn så lös det orange.
Något sådant har jag tänkt!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Håller på, hittar dock inget.

Vill helst inte ha några LED fläktar/lampor/rör eller något sådant.
Jag tänkte mest design och styling.

Såg en användare här på SweC som hade sprayat sitt Arc chassi på sidorna längst fram med orange och sedan när han startade datorn så lös det orange.
Något sådant har jag tänkt!

Något snyggt skulle ju vara något tron liknande xD, men inte alltför "p12" heller (alltså att du stoppar i massa ljus o neoner o skit), utan nånting mer som att kanske nåt ljus "dunkar" till musik? Lyser mer när den arbetar mer? Det här är nu väldigt vilda tankar o ideer, nånting som är nog väldigt svårt att bygga, men sa det bara för att inspirera lite iaf

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

jag har ett vitt fractal design define r4 och jag har planer på att spraya ett svart trollface på dörrem xD. finns säkert liknande saker du skulle kunna göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Något snyggt skulle ju vara något tron liknande xD, men inte alltför "p12" heller (alltså att du stoppar i massa ljus o neoner o skit), utan nånting mer som att kanske nåt ljus "dunkar" till musik? Lyser mer när den arbetar mer? Det här är nu väldigt vilda tankar o ideer, nånting som är nog väldigt svårt att bygga, men sa det bara för att inspirera lite iaf

Det hade vart något!
Dock är det för svårt och skulle vilja ha något simplare.

Har en idé!:
Jag nämnde användare som hade moddat sitt arc chassi med orange färg, väldigt simpelt.
Vad skulle hända om jag spray målade mitt chassi?:
http://piclair.com/axnmf

På sidorna där, som han gjorde.
Skulle det lysa om den färgen eller skulle det bara vara färg?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk

Man moddar ju för att skapa något man själv tycker är finare. Så om du inte har egna idér tycker inte jag att du ska modda det, d.v.s inte modda för sakens skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Det hade vart något!
Dock är det för svårt och skulle vilja ha något simplare.

Har en idé!:
Jag nämnde användare som hade moddat sitt arc chassi med orange färg, väldigt simpelt.
Vad skulle hända om jag spray målade mitt chassi?:
http://piclair.com/axnmf

På sidorna där, som han gjorde.
Skulle det lysa om den färgen eller skulle det bara vara färg?

Har inte sett det moddet du mena, kan du länka den?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Eftersom du har ett R3 så kan du börja med att få bort den där förbannade hårddiskburen (!), då har du kommit en bra bit i moddandet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Enda moddet för oss som inte är kreativa och skickliga är att ha ett tema på hela burken. Välja delar och skit för att passa ett visst färgtema. Man kan även manuellt måla om vissa saker för att det ska passa temat. Moderkortet är en bra startpunkt då typ alla moderkort som är lite dyrare har något färgtema.

Sen så kan man ju även jobba hårt på att gömma kablar och skit. Kanske tejpa sin ssd någonstans där den inte syns istället för att ha den där den ska vara.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Har inte sett det moddet du mena, kan du länka den?

Återkommer med svar senare Är lite upptagen just nu!

Skrivet av YamahaDGX630:

Eftersom du har ett R3 så kan du börja med att få bort den där förbannade hårddiskburen (!), då har du kommit en bra bit i moddandet

Det är en bra idé, ogillar verkligen den

Skrivet av deadich:

Enda moddet för oss som inte är kreativa och skickliga är att ha ett tema på hela burken. Välja delar och skit för att passa ett visst färgtema. Man kan även manuellt måla om vissa saker för att det ska passa temat. Moderkortet är en bra startpunkt då typ alla moderkort som är lite dyrare har något färgtema.

Sen så kan man ju även jobba hårt på att gömma kablar och skit. Kanske tejpa sin ssd någonstans där den inte syns istället för att ha den där den ska vara.

Tack!
Ska försöka gömma kablar och sådant bättre!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart