Fakta om Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tja, inte så förskräcklig, sålänge de tar bort den kinesiska skiten. Man kan inte ta nåt förgivet längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteMC:

Dock missade du win 98 och win 2000/ ME...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja och han missade Windows 8.1.

Skrivet av JonteMC:

Tja, inte så förskräcklig, sålänge de tar bort den kinesiska skiten. Man kan inte ta nåt förgivet längre

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas att du skämtar va För övrigt så är poängen att det ska se förskräckligt ut, så att man inte behåller betan längre än nödvändigt när den färdiga finns.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tror att jag redan har försökt förklara för dig det där med versionsnummer i Windows. Versionsnummer i Windows har _ingenting_ längre att göra med huruvida det är en stor release eller en liten release. Det beror på vad som hände när man släppte Windows Vista.

Många program var hårdkodade att bara fungera när en Windowsversionen var = det nummer som man hade utvecklat applikationen för. Vi kan ta ett exempel, typ en gammal version av Winamp. I programmet hade man kodat så att det bara skulle fungera med version 5.x av Windows. När då Microsoft ändrade till version 6.0 i Vista så slutade programmet att fungera av just den anledningen. Hade Microsoft satt version 5.2 till Vista så hade programmet fungerat utan problem. Ännu bättre hade förstås varit om programutvecklaren kodat sitt program korrekt.

Därför har Microsoft nu beslutat sig för att inte ändra det stora versionsnumret något mer. Windows 9 kommer garanterat bli 6.4, oavsett hur revolutionerande den releasen är. Hänger du med?

Microsoft vill förstås inte att programutvecklare ska hårdkoda sina program mot ett visst versionsnummer, man har därför under många år bett dem att istället kolla om den funktionen man vill åt finns där.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms724...

Nä du har försökt förklara din tro på det.
Det är inte riktigt samma sak som MS uppfattning.
De kommer att byta major version när de anser att ändringarna på Kernel level är så stora att de motiverar det.
Det har varken W7 eller W8 varit

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mats42:

Nä du har försökt förklara din tro på det.
Det är inte riktigt samma sak som MS uppfattning.
De kommer att byta major version när de anser att ändringarna på Kernel level är så stora att de motiverar det.
Det har varken W7 eller W8 varit

Nej, det är Microsoft själva som har sagt att det är på det viset. Mark Russinovich faktiskt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

http://blogs.windows.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-...

Jag tänkte fel innan när jag svarade dig, den här bilden bevisar att du kommer kunna välja den minsta storleken även för dina Nintendo-spel.

Jaså hur bevisas det? jag ser ingen ikon som är egen gjord på den alls.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej, det är Microsoft själva som har sagt att det är på det viset. Mark Russinovich faktiskt.

Rätt kul då det är han som säger att nästa större Kernel komer att bli 7.0

Problemet med korkade appar som läser versionen fel kan man lösa rätt enkelt med att låta ACT lägga en shim på den läsningen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Jaså hur bevisas det? jag ser ingen ikon som är egen gjord på den alls.

Office-ikonerna är skrivbordsprogram och i den minsta storleken. Jaja, vi vet på onsdag då.

Skrivet av mats42:

Rätt kul då det är han som säger att nästa större Kernel komer att bli 7.0

Problemet med korkade appar som läser versionen fel kan man lösa rätt enkelt med att låta ACT lägga en shim på den läsningen

Ja det är ju kul att lägga shims på tiotusentals program vid varje ny Windows-release. Vilket de iofs också gör. Kul sen när då programmen lägger shims för att motverka shimsen i Windows, så att Microsoft måste skapa shims för det....

När sa han det? Det var ett tag sen jag hörde honom förklara det där. Jag kan inte garantera hur framtida versioner av Windows kommer hantera sina versions-nummer och det är klart att vi så småningom kommer hamna på 7.x, men jag vet varför det har sett ut som det har gjort efter Vista.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja och han missade Windows 8.1.

Windows 8.1 är en buggfix, där man lägger tillbaka vissa saker från forna OS. Detta då man tvingats backa på att trycka ut ett mobilOS till PC-användare. MS målsättning är att ha ett OS som ser precis likadant ut på en mobil och en dator, detta för att försöka få användare av det ena att använda det andra.

Dessvärre fungerar det väldigt dåligt när man tar något så begränsat som ett mobilOS och försöker tvinga datoranvändare att använda det.

Näe, vänta på nästa OS. Då har nog MS tvingats backa tillbaka vad gäller oss datoranvändare och leverera ett användbart OS.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av strejf:

Vad menar du med snabbmeny?

Jag menar en sorterad lista med klickbara programnamn.

Min fråga var alltså om folk verkligen använder sök när de har en sån meny tillgänglig? Jag har så svårt att tänka mig att folk verkligen tycker det är enklare att öppna ett sökfält och skriva "diski" istället för att öppna en meny och klicka på Diskinternals Linux Reader. Hälften av gångerna minns jag inte ens vad programmen heter förrän jag ser namnet i listan.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd

Yes då får man det gratis då kanske enstaka windows 7 suckers som vill uppgradera så dom behöver betala

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Windows 8.1 är en buggfix, där man lägger tillbaka vissa saker från forna OS.

En buggfix på 2GB? Vilka saker är det man lägger tillbaks från forna OS?

Citat:

Detta då man tvingats backa på att trycka ut ett mobilOS till PC-användare.

Hur har man backat?

Citat:

MS målsättning är att ha ett OS som ser precis likadant ut på en mobil och en dator, detta för att försöka få användare av det ena att använda det andra.

Det håller jag med dig om till viss del. Exakt likadant är det inte, men målet är förstås att det ska bli så likt som möjligt. På vilket sätt är det negativt?

Citat:

Dessvärre fungerar det väldigt dåligt när man tar något så begränsat som ett mobilOS och försöker tvinga datoranvändare att använda det.

Vad är det som fungerar dåligt?

Det är väldigt enkelt att kritisera. Att vara konstruktiv i sin kritik är svårt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

målet är förstås att det ska bli så likt som möjligt. På vilket sätt är det negativt?

Kommer du ihåg när jag sa "grundproblemet ligger i Microsofts antagande att små mobila devices med 4" touch skärm är samma klass av device och har samma användningsområden som en stationär mus-och-keyboard dator med dubbla 24" skärmar, och man därför kan designa ett interface som passar lika bra på både den lilla mobilen, den lite större paddan, och den stora PC:n"?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Office-ikonerna är skrivbordsprogram och i den minsta storleken. Jaja, vi vet på onsdag då.

Ja det är ju kul att lägga shims på tiotusentals program vid varje ny Windows-release. Vilket de iofs också gör. Kul sen när då programmen lägger shims för att motverka shimsen i Windows, så att Microsoft måste skapa shims för det....

När sa han det? Det var ett tag sen jag hörde honom förklara det där. Jag kan inte garantera hur framtida versioner av Windows kommer hantera sina versions-nummer och det är klart att vi så småningom kommer hamna på 7.x, men jag vet varför det har sett ut som det har gjort efter Vista.

Jag tror att de kan shimsa bara det API:et. Sen kan man ju hoppas att vi slipper fler Symantec lösningar (istället för att fråga OS:et om man hade adminbehörigheter så tittade de efter om man var SID 500 ....).

Jo att man valde den gällande lösningen för 6.1 är välkänd. Kommentarerna om vad han tyckte om de programerarna var inte lämpliga för tryck dock. Tror det enbart är Sonys underleverantör av kopierinskydd som har idiotförklarats mer grundligt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Till viss del får man ju säga att de har backat då de lägger tillbaka startknappen och gör det valbart vilken desktop man vill starta till. Jag tror dock inte att det är tillräckligt för att göra 8.X till en succe. Anständig - kanske men det är ganska många som har tagit beslutet att köra W7 bort till 2018-2020 och då borde vi ha en 9.X version.

Jag tror som tidigare att det hade varit klokare att ha ett Device OS och ett PC os då det rent praktiskt är en rätt stor skillnad på att fungera på en 4" touchskärm och en 30" utan touch men med tagentbord och råtta. (att jag sen vill ha den där 80" surfaceplattan är en anann sak)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som inte förstått gnället om att man inte kommer direkt till skrivbordet när man loggat in? Det är ju bara ett tryck på windows-tangenten så har man skrivbordet där, och när man precis har bootat datorn kommer man ju antagligen ändå vilja starta nåt program som finns på startskärmen.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trolliban:

Är det bara jag som inte förstått gnället om att man inte kommer direkt till skrivbordet när man loggat in? Det är ju bara ett tryck på windows-tangenten så har man skrivbordet där, och när man precis har bootat datorn kommer man ju antagligen ändå vilja starta nåt program som finns på startskärmen.

Det handlar om att slippa se några indikationer på att mui existerar för min del, jag vill inte se något spår av det och tom inlogggingsskärmen är illa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar om att slippa se några indikationer på att mui existerar för min del, jag vill inte se något spår av det och tom inlogggingsskärmen är illa.

Varför vill du slippa se det?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Varför vill du slippa se det?

Funktionen är usel så jag blir irriterad varje gång det visa sig och dessutom är det fult och platt/svåröverskådligt det är mest bara ivägen och slöar ner datorn, därför vill jag inte se det, det är illa nog att vissa andra tjänster har drabbats av den svårlästa designen tex hotmail är också mer svårläst efter 8ifieringen, dålig grafisk design som förstör funktionen är så dumt att man knappt tror det är sant.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Funktionen är usel så jag blir irriterad varje gång det visa sig och dessutom är det fult och platt/svåröverskådligt det är mest bara ivägen och slöar ner datorn, därför vill jag inte se det, det är illa nog att vissa andra tjänster har drabbats av den svårlästa designen tex hotmail är också mer svårläst efter 8ifieringen, dålig grafisk design som förstör funktionen är så dumt att man knappt tror det är sant.

På vilket sätt är den usel? Fult håller jag inte med om, tycker att Windows 8 är snyggare än Windows 7, stilrenare framför allt. Platt är det ja, men på vilket sätt är det en nackdel? Svåröverskådligt håller jag inte heller med om, tycker att startmenyn var besvärligare i det avseendet. Att det skulle slöa ner datorn har jag inte märkt något av, Windows 8 är ju snarare mycket snabbare än Windows 7.

Det är tydligt att många åsikter skiljer sig åt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

På vilket sätt är den usel? Fult håller jag inte med om, tycker att Windows 8 är snyggare än Windows 7, stilrenare framför allt. Platt är det ja, men på vilket sätt är det en nackdel? Svåröverskådligt håller jag inte heller med om, tycker att startmenyn var besvärligare. Att det skulle slöa ner datorn har jag inte märkt något av, Windows 8 är ju snarare mycket snabbare än Windows 7.

Det är tydligt att många åsikter skiljer sig åt.

Du verkar inte kunna förstå att alla inte gillar duplomenyerna som täcker det man vill se och hotcorners och charms och annat som slöar ner användandet av datorn genom att ploppa upp och lägga sig i vägen, win 8 är hemsk med multimonitor och att aero är bort innebär en klart sämre överblick för mig som brukar ha många fönster uppe, jag vill se mina "nyttofönster" inte winmenyer/skärmar av olika sorter, jag vill inte se det minsta spår av fula menyer som blokerar skrivbordet eller de fönster jag själv valt att lägga på skrivbordet, jag vill aldrig behöva tvingas bort från skrivbordet.
En ful låsskärm kan jag kanske stå ut med om det är det enda jag behöver se av mui, resten av tiden vill jag vara på skrivbordet och endast där och aldrig någonsin behöva se ett spår av något som grafisk påminner om mui och blockdesignen.
Win 8 startar kanske lite snabbare än 7an men i övrigt tar det mesta längre tid just pga designen som får en att tappa fokus på det man vill göra, win 8 gör att det mesta alltså går långsammare och att man blir frustrerad på menyer och startskärmen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du verkar inte kunna förstå att alla inte gillar duplomenyerna som täcker det man vill se och hotcorners och charms och annat som slöar ner användandet av datorn genom att ploppa upp och lägga sig i vägen, win 8 är hemsk med multimonitor och att aero är bort innebär en klart sämre överblick för mig som brukar ha många fönster uppe, jag vill se mina "nyttofönster" inte winmenyer/skärmar av olika sorter, jag vill inte se det minsta spår av fula menyer som blokerar skrivbordet eller de fönster jag själv valt att lägga på skrivbordet, jag vill aldrig behöva tvingas bort från skrivbordet.
En ful låsskärm kan jag kanske stå ut med om det är det enda jag behöver se av mui, resten av tiden vill jag vara på skrivbordet och endast där och aldrig någonsin behöva se ett spår av något som grafisk påminner om mui och blockdesignen.
Win 8 startar kanske lite snabbare än 7an men i övrigt tar det mesta längre tid just pga designen som får en att tappa fokus på det man vill göra, win 8 gör att det mesta alltså går långsammare och att man blir frustrerad på menyer och startskärmen.

Låter som att Windows 8.1 kommer bli ett lyft för dig med då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Inlägg med en hel del ny information om Windows 8.1 Preview. Bland annat att den kommer finnas tillgänglig som ISO-fil och på svenska.

http://forums.mydigitallife.info/threads/45828-Windows-8-1-Pr...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Hoppas inte att folk som dissade W8 hoppar på 8.1 tåget nu.
Det gäller att hålla ut och vänta på W9 eller vad det nu kommer heta.
Ganska tråkigt när man måste stanna kvar med sitt gamla operativsystem när man skaffar en helt ny dator. Men vad gör man inte för att låta plånboken berätta sitt missnöje för Microsoft.

Ser hela tiden i forumet när folk köper en ny dator att de alltid lägger in senaste Windows versionen i samma kundvagn utan att tänka efter först verkar det som.
Tråkigt att se, efter några år kommer det finnas W8.1 i typ var och varannan dator och vips har vi blivit påtvingade ett mobiltelefon-operativsystem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Hoppas inte att folk som dissade W8 hoppar på 8.1 tåget nu.
Det gäller att hålla ut och vänta på W9 eller vad det nu kommer heta.
Ganska tråkigt när man måste stanna kvar med sitt gamla operativsystem när man skaffar en helt ny dator. Men vad gör man inte för att låta plånboken berätta sitt missnöje för Microsoft.

Ser hela tiden i forumet när folk köper en ny dator att de alltid lägger in senaste Windows versionen i samma kundvagn utan att tänka efter först verkar det som.
Tråkigt att se, efter några år kommer det finnas W8.1 i typ var och varannan dator och vips har vi blivit påtvingade ett mobiltelefon-operativsystem.

Kidsen på Sweclockers ska väl ändå bara spela CoD, WoW och LoL med sin nya pheta dator ändå? Då spelar det knappast någon större roll om man har W8 eller W7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

En buggfix på 2GB? Vilka saker är det man lägger tillbaks från forna OS?
Det håller jag med dig om till viss del. Exakt likadant är det inte, men målet är förstås att det ska bli så likt som möjligt. På vilket sätt är det negativt?
Det är väldigt enkelt att kritisera. Att vara konstruktiv i sin kritik är svårt.

En buggfix på 2GB?

Ja, en buggfix är en buggfix. Oavsett om den är på 1 kb eller 2 GB

Det håller jag med dig om till viss del. Exakt likadant är det inte, men målet är förstås att det ska bli så likt som möjligt. På vilket sätt är det negativt?

När ett företag tvingar på sina användare saker som är bra för företaget (i vart fall tror dom det men visar sig redan att det inte är det) men mindre bra för användarna så är det alltid negativt. WP8 går dåligt. RT går dåligt. Och i och med att MS tvingar på PC-användarna ett OS framtaget för mobiler och plattor så går Win8 dåligt. Varför? Jo, för att det är kass för PC-användare.

Det är väldigt enkelt att kritisera. Att vara konstruktiv i sin kritik är svårt.

Varför inte vända på steken? Du är alltid intill desperation oerhört positiv till MS, strejf. Kanske dags för lite självkritik?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

En buggfix på 2GB?

Ja, en buggfix är en buggfix. Oavsett om den är på 1 kb eller 2 GB

Det håller jag med dig om till viss del. Exakt likadant är det inte, men målet är förstås att det ska bli så likt som möjligt. På vilket sätt är det negativt?

När ett företag tvingar på sina användare saker som är bra för företaget (i vart fall tror dom det men visar sig redan att det inte är det) men mindre bra för användarna så är det alltid negativt. WP8 går dåligt. RT går dåligt. Och i och med att MS tvingar på PC-användarna ett OS framtaget för mobiler och plattor så går Win8 dåligt. Varför? Jo, för att det är kass för PC-användare.

Det är väldigt enkelt att kritisera. Att vara konstruktiv i sin kritik är svårt.

Varför inte vända på steken? Du är alltid intill desperation oerhört positiv till MS, strejf. Kanske dags för lite självkritik?

"A software bug is an error, flaw, failure, or fault in a computer program or system that produces an incorrect or unexpected result, or causes it to behave in unintended ways."

Vilken enskild bug är det du menar att Windows 8.1 fixar då?

Jag är inte alltid oerhört positiv till MS, för några dagar sen kritiserade jag MS för att de gav efter med sina policys på Xbox One till exempel.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av mats42:

Till viss del får man ju säga att de har backat då de lägger tillbaka startknappen och gör det valbart vilken desktop man vill starta till. Jag tror dock inte att det är tillräckligt för att göra 8.X till en succe. Anständig - kanske men det är ganska många som har tagit beslutet att köra W7 bort till 2018-2020 och då borde vi ha en 9.X version.

Hehe, tror du på fullt allvar att ganska många redan nu bestämt att inte uppgradera sitt OS på 5-7 år??? Känns ju inte alls korkat att planera så långt in i framtiden utan att veta vad den innehåller...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

"A software bug is an error, flaw, failure, or fault in a computer program or system that produces an incorrect or unexpected result, or causes it to behave in unintended ways."

Vilken enskild bug är det du menar att Windows 8.1 fixar då?

Jag är inte alltid oerhört positiv till MS, för några dagar sen kritiserade jag MS för att de gav efter med sina policys på Xbox One till exempel.

Det du framförallt gjorde var att försöka skuldbelägga alla som inte gillade DRM-systemet och fick företaget att ändra sig. Att du ogillade att Microsoft lyssnade på sina kunder var enbart en bieffekt av det.

Edit: För övrigt tycker jag du sysslar med semantik. En eller flera buggfixar, det är fortfarande inte ett nytt OS. En del Steamspel kan köra ut patchar för enstaka buggar som är 2-5GB stora, helt beroende på hur speltillverkaren implementerat uppdateringen. Vill minnas att ARMA2 var sådant, iaf i början. I princip hela spelet fick laddas ner på nytt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av apskallen:

Hehe, tror du på fullt allvar att ganska många redan nu bestämt att inte uppgradera sitt OS på 5-7 år??? Känns ju inte alls korkat att planera så långt in i framtiden utan att veta vad den innehåller...

Microsoft har tydligt deklarerar att det enda de som vill ha tillbaka startmenyn har att vänta är ett långfinger, då de är "principfasta" med sina förändringar.

40% kör ju fortfartande XP. ett 12 år gammalt operativsystem. Windows 7 fyller 11 år år 2020, så jag ser det inte alls som orimligt.

Undantaget då naturligtvis OM Microsoft ändrar sig och faktiskt gör det möjligt att välja en startmeny liknande den i Windows 7.

Men men... Microsoft har ju med sina eftergifter på Xbox One visat att de inte är helt tondöva, så vem vet, 8.2, eller .3, eller 9.0 kanske innehåller en startmeny i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tråkigt att se, efter några år kommer det finnas W8.1 i typ var och varannan dator och vips har vi blivit påtvingade ett mobiltelefon-operativsystem.

Byter man ut startmenyn mot startskärmen så har man fått ett mobiltelefonoperativsystem, trots att allt annat är likadant? Intressant logik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!