Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Köp i7 dom överclockar mycket bättre än 4670k, sen är dom snabbare.. KÖP. KÖP. KÖP

Jag köpte nytt moderkort med ny socket, och en i7.. jäklar vad snabb den är

Blir jag med på listan med denna också?

http://valid.canardpc.com/hw2ia0

http://oi58.tinypic.com/im5hsw.jpg

http://oi60.tinypic.com/2yxokn4.jpg

synd att du inte väntade på 4790k istället!

Hur ser tempsen ut? är den stabil i 5GHz?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde en ny, det är väl ok??

Ganska skoj att klocka..

Gjorde en superp också, kommer jag med i den listan också nu??

Yippi!!!!!

p resultat> 07.063
klocka> 5119mhz

Permalänk
Medlem

# 5016.73 MHZ (AMD/6300) på LUFT av Colorful Valideringslänk

Kyls av en Hyper 212 Evo med dubbla CM Sickle Flow 2000rpm

//Mattias

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | EVGA GTX 1080Ti FTW3 |

Laptop 1: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Laptop 2: | Apple MacBook Air 13" M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag gjorde en ny, det är väl ok??

Ganska skoj att klocka..

Gjorde en superp också, kommer jag med i den listan också nu??

Yippi!!!!!

p resultat> 07.063
klocka> 5119mhz

http://oi62.tinypic.com/2z3os9f.jpg

Validerings länken?

Skrivet av Colorful:

# 5016.73 MHZ (AMD/6300) på LUFT av Colorful Valideringslänk

Kyls av en Hyper 212 Evo med dubbla CM Sickle Flow 2000rpm

//Mattias

Inlagd i listan

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd

Validerings länk för pi?? Hue validerar man pi?

räcker detta inte ?-->

Permalänk
Avstängd

---------->>

Jag har till och med mer validering än på bilden här under..

Ena stunden säger du si, och andra så?? vet du inte själv??

Det är ju inget skoj att behöva göra om sakerna hela tiden!!!!!

Ryck upp dig nu hörrö.....

Helt klart oseriös tråd, finns det nån annan liknande som är seriös??

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

---------->>

Jag har till och med mer validering än på bilden här under..

Ena stunden säger du si, och andra så?? vet du inte själv??

Det är ju inget skoj att behöva göra om sakerna hela tiden!!!!!

Ryck upp dig nu hörrö.....

Helt klart oseriös tråd, finns det nån annan liknande som är seriös??

http://oi57.tinypic.com/fvw7d1.jpg

Nu får det för fan vara nog från din sida och om du ska posta något så posta från post 2 som är rätt.
jag visar killen hur bilden ska se ut med superpi 1M och att cpu-Z något fel med det?
Sen att ifrågasätta mig på det här sättet när jag har lagt ner ett år på att uppdatera era resultat gör mig förbannad!
Har du invändningar om mitt arbeta ta det på PM.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd

vad är det för validering jag ska ha, som inte framgår?

Jag har kollat PI posterna i denna tråden, och hittar ingen pi validerings länk på någon av dom som postat?

Gör rätt i stället!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

vad är det för validering jag ska ha, som inte framgår?

Jag har kollat PI posterna i denna tråden, och hittar ingen pi validering på någon av dom som postat?

Gör rätt i stället!!!

Nä cpu-Z länken och bild på cpu-z och superpi.

Fråga nästa gång istället för att nervärdera mig!

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Avstängd

Jag lämnar den här tråden nu pga av allt slarv, och dåliga riktlinjer..

Man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, det kallas godtycklighet vettu..

Vilken pajjas tråd, amatörmässigt så det heter duga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag lämnar den här tråden nu pga av allt slarv, och dåliga riktlinjer..

Man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, det kallas godtycklighet vettu..

Vilken pajjas tråd, amatörmässigt så det heter duga..

Blir bara irriterad på dig när du inte kan läsa första posten och andra posten.

Sen vad har jag slarvat med?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag gjorde en ny, det är väl ok??

Ganska skoj att klocka..

Gjorde en superp också, kommer jag med i den listan också nu??

Yippi!!!!!

p resultat> 07.063
klocka> 5119mhz

http://oi62.tinypic.com/2z3os9f.jpg

Kul att se att någon mer än jag kommer högt med haswell, först klocka min skit, sen efter massa burn-in's och lite pill på inställningar så ökade jag rätt mycket. Min 4770K är inte stabil alls i dom frekvenserna, så imponerande CPU du fått tag i.

Nu är man bortrest, men så fort jag kommer hem så ligger en 4790K och väntar på att plågas hemma med Noctua D15...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag lämnar den här tråden nu pga av allt slarv, och dåliga riktlinjer..

Man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, det kallas godtycklighet vettu..

Vilken pajjas tråd, amatörmässigt så det heter duga..

Du förstår väl att det bara är DU som har problem?
Alla andra gör rätt eller frågar utan att bli sura!

Nej man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, just därför måste du läsa reglerna och göra rätt annars skulle det inte vara rättvist mot alla andra i klubben!

Sluta vara så jävla bitter mot Putte som gör ett superbra jobb med denna tråden, det är inte hans fel att du inte klarar av att läsa några regler!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Du förstår väl att det bara är DU som har problem?
Alla andra gör rätt eller frågar utan att bli sura!

Nej man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, just därför måste du läsa reglerna och göra rätt annars skulle det inte vara rättvist mot alla andra i klubben!

Sluta vara så jävla bitter mot Putte som gör ett superbra jobb med denna tråden, det är inte hans fel att du inte klarar av att läsa några regler!

Skickades från m.sweclockers.com

Bra skrivet, lowngcawt.

Passar också på att skicka lite credd till Putte som gör ett kanonjobb med tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Du förstår väl att det bara är DU som har problem?
Alla andra gör rätt eller frågar utan att bli sura!

Nej man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, just därför måste du läsa reglerna och göra rätt annars skulle det inte vara rättvist mot alla andra i klubben!

Sluta vara så jävla bitter mot Putte som gör ett superbra jobb med denna tråden, det är inte hans fel att du inte klarar av att läsa några regler!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av morper:

Bra skrivet, lowngcawt.

Passar också på att skicka lite credd till Putte som gör ett kanonjobb med tråden!

Tackar för eran uppskattning av mitt arbete

Är reglerna svåra att förstå?

/Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

# 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN (corsair h70) av Skånsksnapphane Valideringslänk

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

# 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN (corsair h70) av Skånsksnapphane Valideringslänk

Du är nu inlagd i listan

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

# 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN (corsair h70) av Skånsksnapphane Valideringslänk

välkommen in i klubben!

Men 2500k på vatten borde du väl kunna pressa lite högre?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag lämnar den här tråden nu pga av allt slarv, och dåliga riktlinjer..

Man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, det kallas godtycklighet vettu..

Vilken pajjas tråd, amatörmässigt så det heter duga..

hur dum får man va... lär dig läsa istället.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

välkommen in i klubben!

Men 2500k på vatten borde du väl kunna pressa lite högre?

Tackar tackar

Det var mitt första riktiga överklockningsförsök
Kör som sagt med en corsair h70 med max temp på 80c vid stresstest (prime95) så känns det ganska lagom för en gaming dator som jag även vill ha så stabil som möjligt.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

Tackar tackar

Det var mitt första riktiga överklockningsförsök
Kör som sagt med en corsair h70 med max temp på 80c vid stresstest (prime95) så känns det ganska lagom för en gaming dator som jag även vill ha så stabil som möjligt.

ja det lät ju inte dumt alls!
men du kan ju prova att pressa den högre för en validering och plocka någon plats längre upp på listan

önskar min 8350 vore stabil i 5GHz, men det går inte hur mycket jag än försöker

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av knobby:

Jag lämnar den här tråden nu pga av allt slarv, och dåliga riktlinjer..

Man kan inte sätta olika regler för olika medlemmar, det kallas godtycklighet vettu..

Vilken pajjas tråd, amatörmässigt så det heter duga..

Herregud vilken skojare. Hur gammal är du, 13? Lämna gärna tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

ja det lät ju inte dumt alls!
men du kan ju prova att pressa den högre för en validering och plocka någon plats längre upp på listan

önskar min 8350 vore stabil i 5GHz, men det går inte hur mycket jag än försöker

Blev för frestande
Må säga att jag är mer än nöjd
Alla försök med att öka multipliern över 52 failade. Kanske hade gått om jag ökat vcoren samtidigt men fick bra kombination mellan multipliern och bussen vilket resulterade i bra resultat

# 5485.44MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk
gamla resultatet: # 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

Blev för frestande
Må säga att jag är mer än nöjd
Alla försök med att öka multipliern över 52 failade. Kanske hade gått om jag ökat vcoren samtidigt men fick bra kombination mellan multipliern och bussen vilket resulterade i bra resultat

# 5485.44MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk
gamla resultatet: # 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane

Nämen se på fan, inte illa alls!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av Skånsksnapphane:

Blev för frestande
Må säga att jag är mer än nöjd
Alla försök med att öka multipliern över 52 failade. Kanske hade gått om jag ökat vcoren samtidigt men fick bra kombination mellan multipliern och bussen vilket resulterade i bra resultat

# 5485.44MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane Valideringslänk
gamla resultatet: # 5037.71MHZ (Intel/2500k) på VATTEN av Skånsksnapphane

Så är det ibland, multipeln går inte men det går på BCLK. Jag är dock ganska övertygad om att du kan gå på högre multipel än 52x, ibland funkar det att hoppa över en multipel. 53x kanske inte vill men 54x kan gå ändå.

Som du själv är inne på så behövs nog lite Vcore, eventuellt PLL 1,86V. Din cpu går högt på relativt lite Vcore så du behöver inte vara orolig att du går för högt på Vcore. Så länge temps är under kontroll är det ingen fara med 1,7V bara för validation, och kör inget stress test med såna volt

Du har fått ett bra ex. det är inte många som går så högt på BCLK på vanlig kylning som din gör.

Permalänk

# 5398.74MHZ (Intel/2700k) på VATTEN (custom loop) av thereal_twisted Valideringslänk

Tror inte jag postat resultat med denna cpu'n ännu. Har haft den över 5.4Ghz men väggen är precis där vid 5.4Ghz. Den är dock helt stabil i 5380Mhz genom 3dm11/vantage/3dm06/Realbench. OBS: Så hög Vcore rekommenderas inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

# 5398.74MHZ (Intel/2700k) på VATTEN (custom loop) av thereal_twisted Valideringslänk

http://valid.canardpc.com/cache/screenshot/xewpd5.png

Tror inte jag postat resultat med denna cpu'n ännu. Har haft den över 5.4Ghz men väggen är precis där vid 5.4Ghz. Den är dock helt stabil i 5380Mhz genom 3dm11/vantage/3dm06/Realbench. OBS: Så hög Vcore rekommenderas inte!

Vågat att köra så hög vcore! Måste bli bra varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Är inte hemma förens i kväll och lägger in
Er i morgon skulle jag tro.

Puttebr

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Vågat att köra så hög vcore! Måste bli bra varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen fara alls, sålänge man inte belastar cpu

Som mest under belastning kör jag dock 1,7V ca @5380Mhz riktigt cpu tunga benchmarks. Och max temps blir ca 80C.

Good ol sandy bridge vettu, går svalt och fint

Permalänk
Entusiast
Skrivet av thereal_twisted:

Ingen fara alls, sålänge man inte belastar cpu

Som mest under belastning kör jag dock 1,7V ca @5380Mhz riktigt cpu tunga benchmarks. Och max temps blir ca 80C.

Good ol sandy bridge vettu, går svalt och fint

...fast det bör påpekas att även 1.7 volt är vansinnigt högt