Lian Li börjar sälja utställningslådan PC-Q30

Permalänk
Melding Plague

Lian Li börjar sälja utställningslådan PC-Q30

För den som vill visa upp sina datorkomponenter släpper Lian Li en ny datorlåda med fönster i fronten och hög igenkänningsfaktor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ful!

Och den lutande designen gör bara att den tar upp onödigt mycket utrymme.

Permalänk
Medlem

Kul för den som vill skryta. Men det känns en aning begränsat att skryta med ett luftkylt mITX och ett ynka mellanklassgrafikkort. :/
Kan väl slänga in en enkel vattenkylning om man känner sig motiverad. Skulle dock inte vara så motiverad att anstränga mig med något som ser ut som en 20 år gammal Compaq Presario.

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på en gammal tv....

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

man kan ju diskutera om det är snyggt eller fult, det är väl en smak sak
gillar lian li, dom vågar ju i alla fall ta ut svängarna.
Lite friskt fläkt i chassi världen=)

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Detta chassi, vanliga komponenter fast med ett low profile grafikkort sedan en liten skärm med touch istället för fönstret. Perfekt för att styra hemmabion eller andra saker i hemmet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Detta chassi, vanliga komponenter fast med ett low profile grafikkort sedan en liten skärm med touch istället för fönstret. Perfekt för att styra hemmabion eller andra saker i hemmet.

Väntar ivrigt på byggloggen

Permalänk
Medlem

Ja varför inte perfekt storlek & ha i husbilen/husvagnen/bilen/lastbilen för den som vill surfa enkelt i sitt fordon på en långresa. Den va ju snygg design också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kul för den som vill skryta. Men det känns en aning begränsat att skryta med ett luftkylt mITX och ett ynka mellanklassgrafikkort. :/
Kan väl slänga in en enkel vattenkylning om man känner sig motiverad. Skulle dock inte vara så motiverad att anstränga mig med något som ser ut som en 20 år gammal Compaq Presario.
http://www.computermuseum.li/Testpage/Compaq-PC.gif

Ett 670 tillhör väll inte mellanklassen?

Chassit var annorlunda men inget för mig i alla fall!
Men kul att Lian Li gör såna här annorlunda burkar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som en svetshjälm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Ett 670 tillhör väll inte mellanklassen?

Chassit var annorlunda men inget för mig i alla fall!
Men kul att Lian Li gör såna här annorlunda burkar!

Ja och en enda modell av GTX 670 är mITX-litet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMadMax:

Ett 670 tillhör väll inte mellanklassen?

Det är exakt vad det gör, eller vad anser du det tillhöra?

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Lian Li vågar verkligen gå sina egna vägar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

Ser ut som en svetshjälm

Eller en biljettautomat hos SJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Det är exakt vad det gör, eller vad anser du det tillhöra?

Det var en fråga

Men ja 660ti , 7870 är väll någon form utav mellan klass.

670 och 7950 och uppåt är väll i en normal (icke sweclockers) värld prestanda/entusiast klass eller vad man vill kalla det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Det är exakt vad det gör, eller vad anser du det tillhöra?

ett 670 är högre prestanda/entusiast-klass. mellanklassen är där största försäljningsvolymerna är, men som för många på sweclockers anses aningen klena, typ geforce 650-660 och radeon 7770-7850. jämför sen lägre klassen som typ geforce 610-620 så förstår du att dessa är mellan de sämsta och de bästa korten

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Riktigt udda och lite kul design, men kylningen verkar rätt tveksam... Ett enda inblås bakom moderkortet?? Udda...

Dumt att de inte tänkt genom detta bättre och åtminstone fixat fläktfästen på sidorna eller vid backplaten , men antar att de tyckte det inte skulle vara lika estetiskt??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gillar att grafikkortet tar in luft direkt utifrån, men det känns samtidigt som att det inte får så bra luftflöde pga att väggen är så nära (även ifall det är hål i den).

Förstår heller inte designen riktigt, den lutar och tar upp mer plats, fläkten sitter bakom moderkortet och alla anslutningar är på toppen, snett lutande bakåt? Det känns så opraktiskt och klumpigt bara, ingenting man vill ha när man satsar på mITX.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Finns det nån skärm som passar i akrylplasthålet att byta med?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Kanns som att funktion har fatt sta bakom design denna gang. Roligt chassi iallafall, men absolut ingenting manga kommer anvanda. Som vanligt med Lian-li's experiment dvs

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt hur det blev i en pc tycker jag, man har ett snyggt grafikkort ett ljudkort med nice design men vad händer om man har ett fönster på burken? Jo man ser bara en tråkig undersida på dom och långsidan, lite synd fast det är ju visserligen funktionen jag ser mest till dock.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Ja och en enda modell av GTX 670 är mITX-litet.

Vad spelar det för betydelse om 670 är av mITX storlek eller inte? Det presterar lika bra som ett av Asus andra kort av 670 (jämför då självfallet inte med 4gb eller OC versionerna).

Sen vad som är mellan- och prestandaklass är väll upp till var och en och avgöra. Ligger inte långt efter gtx 680 i prestanda, ligger över 680 om du över klockar lite. Men ett 680 kanske också tillhör mellanklassen?

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk

hade varit bättre om de hade satt i komponenterna också, undrar varför de inte gjorde det, hade varit bättre reklam

Permalänk

Perfekt att modda till å sätta Scythe Susanoo på, den kommer att flyga

Permalänk
Snusfri

Ett av ytterst få (kanske det enda) chassin med plexi jag skulle kunna tänka mig faktiskt.
Man borde väl kunna få in ett Corsair H80i eller liknande vattenkylning i detta chassi?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bara byta ut det mörka glaset mot ett genomskinligt

Den där böjda designen faller mig inte i smaken.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Gillar konceptet med chassin som flashar hårdvaran på ett kul sätt, men detta var väl kanske inte den vackraste skapelsen. Hoppas på mer sånt här

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Ser stort potential för en cool Htpc med lite snygg modd, så kommer troligtvis att bli byggde i detta framöver

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

skitful....

1k för detta? vrf?
slänger hellre sakarna på golvet än att se dem i detta chassi....

Permalänk
Medlem

Fungerar väll som utställningschassi på mässor, men för hemmabruk? Nej, bara nej. Det här chassit har inga förmildrande omständigheter.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician