Vill inte ha BF3 på min Eyefinity grupp

Permalänk

Vill inte ha BF3 på min Eyefinity grupp

Hej

Såhär är det, jag kör ett 7970 grafikkort som jag kör med Eyefnity, MEN i just BF3 vill jag INTE ha Eyefinity, då vill jag bara köra på EN skärm, som jag har det ställt nu så kör den BF3 på ALLA skärmarna, samtidigt SAMMA bild. Otroligt irriterande, man kan ju förståss gå in och deaktivera sidoskärmarna men då försvinner ordningen som jag vill ha på win skrivbordet. Kan man inte på nåt sätt säga att vissa spel ska köras på bara en skärm.

Hoppas ni fattar hur jag menar, men jag kan inte förklara det bättre

Permalänk
Medlem

jag tycker att det fruktansvärt irriterande också, så jag brukar heltenkelt stänga av skärmarna

Permalänk
Skrivet av Rinsewood:

Hej

Såhär är det, jag kör ett 7970 grafikkort som jag kör med Eyefnity, MEN i just BF3 vill jag INTE ha Eyefinity, då vill jag bara köra på EN skärm, som jag har det ställt nu så kör den BF3 på ALLA skärmarna, samtidigt SAMMA bild. Otroligt irriterande, man kan ju förståss gå in och deaktivera sidoskärmarna men då försvinner ordningen som jag vill ha på win skrivbordet. Kan man inte på nåt sätt säga att vissa spel ska köras på bara en skärm.

Hoppas ni fattar hur jag menar, men jag kan inte förklara det bättre

Fattar inte grejen vf är de jobbigt med eyefinity?! på bf3 ?

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att ha lite olika profiler i CCC ? En eyefinity grupp, en extended grupp med alla skärmar och en grupp där bara mittenskärmen är igång?

Men annars är det väll bara att ställa in i BF3 att den bara ska köra på 1080p? Eller tänker jag fel här nu?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Jag är så långsam att jag hinner inte fatta vad som händer så långt ut på sidorna

Permalänk
Skrivet av Rinsewood:

Jag är så långsam att jag hinner inte fatta vad som händer så långt ut på sidorna

HAHAHAA! ah bra för jag köper 3 nya skärmar imon för att köra eyefinity just på BF3

Permalänk
Medlem

Jag köpte 3 skärmar för att köra just i eyefinity, men just i bf3 och andra fps spel blir jag nästan illamående av den effekten. I Dirt3 är det däremot kalas med eyefinity.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Jag körde med profiler i CCC för just sånt här.
En profil för extended (hotkey ctrl + shift + 1)
en profil för eyefinity (hotkey ctrl + shift + 2).

Fungerar hur bra som helst

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag använder windows inbyggda win+p för att byta. Extend blir extended och Dupblicate blir eyefinity när jag väljer där.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Inaktiv

En annan bra anledning till att köra just BF3 med en skärm är ju dels problemet med att vissa grejer inte syns på mittenskärmen (SOFLAM-mål någon?) samt hur tungt spelet blir på tre skärmar med ett av dagens grafikkort. Jag älskar hur spelet är i Eyefinity men prestandaförlusten är rätt svår att smälta tyvärr.

Skrivet av Elghinnarisa:

Jag körde med profiler i CCC för just sånt här.
En profil för extended (hotkey ctrl + shift + 1)
en profil för eyefinity (hotkey ctrl + shift + 2).

Fungerar hur bra som helst

Jag saknar verkligen möjligheten att göra skärmprofiler. Nvidia har ingen liknande lösning (förutom Windows smått undermåliga lösning som nämns ovan då).

Nästa kort blir definitivt ett Radeon igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rinsewood:

Hej

Såhär är det, jag kör ett 7970 grafikkort som jag kör med Eyefnity, MEN i just BF3 vill jag INTE ha Eyefinity, då vill jag bara köra på EN skärm, som jag har det ställt nu så kör den BF3 på ALLA skärmarna, samtidigt SAMMA bild. Otroligt irriterande, man kan ju förståss gå in och deaktivera sidoskärmarna men då försvinner ordningen som jag vill ha på win skrivbordet. Kan man inte på nåt sätt säga att vissa spel ska köras på bara en skärm.

Hoppas ni fattar hur jag menar, men jag kan inte förklara det bättre

Spel som körs i "fullscreen windowed mode" går att ha på bara en skärm.

Många spel stöder det redan från början och för spel som inte gör det finns det ett litet program som heter ShiftWindow, som kan ta ett program/spel i fullskärmsläge och göra om det till fullscreen windowed.

http://grismar.net/shiftwindow/

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

stäng av skärmarna på sidorna, det brukar jag göra när det inte går att köra i eyefinity.
eller så kör du windowed mode bara.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ska tacka den som så klyftigt skrev i tråden ovanför att köra med profiler, "that made the trick" sen att ikonerna inte stannar på rätt platser mellan bytena det tror jag inte går att göra nåt åt... men tack för hjälpen folket... mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är alldeles för jobbigt med profiler. Mycket lättare att köra spelen i window mode istället, så behöver man ju inte göra någonting, bara starta och spela på en gång.

Annars kan du ju avaktivera själva Eyefinity-gruppen, då går ju skärmarna in i Extended mode, och spel kommer öppnas på endast den primära skärmen - Det borde man kunna spara i profil också - dvs eyefinity on/off - Skrivbordsmiljön är ju också mycket trevligare när Eyefinity är avslagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ernesto:

Jag tycker det är alldeles för jobbigt med profiler. Mycket lättare att köra spelen i window mode istället, så behöver man ju inte göra någonting, bara starta och spela på en gång.

Annars kan du ju avaktivera själva Eyefinity-gruppen, då går ju skärmarna in i Extended mode, och spel kommer öppnas på endast den primära skärmen - Det borde man kunna spara i profil också - dvs eyefinity on/off - Skrivbordsmiljön är ju också mycket trevligare när Eyefinity är avslagen.

Nej, kör man extended mode blir det samma bild på alla tre skärmarna när man kör fullskärmsläge...krävs, som jag skrev i mitt förra inlägg, att man kör fullscreen windowed mode för att få det enbart på en skärm.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Nej. Extended mode och Eyefinity är inte samma sak. Eyefinity är när alla 3 skärmar räknas som 1 skärm. Extended mode är olika skärmar och spel visas enbart på den primära bildskärmen. "Extend my desktop to Monitor 3 4 5 and 6. Det gamla vanliga klassiska, som alla använder när de kopplar in mer än 1 skärm till datorn.

Fullscreen windowed mode går, i Eyefinity, över samtliga skärmar om man inte kan definiera en särskild upplösning, vilket man oftast inte kan i just "Fullscreen windowed mode" eftersom 3D applikationen då faktiskt, de facto, går i "fullscreen", så länge inte en upplösning går att ställa in i det läget. - Däremot kan man oftast använda "window mode" och köra i ett helt vanligt fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

HAHAHAA! ah bra för jag köper 3 nya skärmar imon för att köra eyefinity just på BF3

Det är inte så lätt och roligt som du tror att köra fps spel på eyefinity (själv har jag det), jag har provat bf3 eyefinity, men aldrig under längre tid, sidorna blir liksom utsträkta + om du inte har ett par pang grafikkort (jag har CF 6950) så kommer du kanske lagga lite på ultra/high. Och jag tappade lite fokus när jag föröskte med eyefinity, men det är nog helt enkelt bara en fråga om att vänja sig till det.
Hur som helst, tycker själv att FPS spell ska spelas på en skärm för att då du kan då fokusera mer skarpt och inte behöva titta på sidorna (man kan ju också köra FOV 90 på en skärm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ernesto:

Fullscreen windowed mode går, i Eyefinity, över samtliga skärmar om man inte kan definiera en särskild upplösning, vilket man oftast inte kan i just "Fullscreen windowed mode" eftersom 3D applikationen då faktiskt, de facto, går i "fullscreen", så länge inte en upplösning går att ställa in i det läget. - Däremot kan man oftast använda "window mode" och köra i ett helt vanligt fönster.

Det är där verktyget ShiftWindow kommer väl till pass: Man kör spelet i windowed mode, väljer 1920x1080 (eller vad man nu har för native-upplösning) och gör om fönstret till windowed fullscreen med ShiftWindow.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobkaka:

Det är inte så lätt och roligt som du tror att köra fps spel på eyefinity (själv har jag det), jag har provat bf3 eyefinity, men aldrig under längre tid, sidorna blir liksom utsträkta + om du inte har ett par pang grafikkort (jag har CF 6950) så kommer du kanske lagga lite på ultra/high. Och jag tappade lite fokus när jag föröskte med eyefinity, men det är nog helt enkelt bara en fråga om att vänja sig till det.
Hur som helst, tycker själv att FPS spell ska spelas på en skärm för att då du kan då fokusera mer skarpt och inte behöva titta på sidorna (man kan ju också köra FOV 90 på en skärm).

FPS ska spelas i eyefinity...när man vant sig vid det känns det som att man spelar genom ett nyckelhål när man kör på bara en skärm

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

FPS ska spelas i eyefinity...när man vant sig vid det känns det som att man spelar genom ett nyckelhål när man kör på bara en skärm

Okej, jag kanske ska börja prova mer eyefinity med bf3 igen,

Permalänk
Medlem

Fisheye känslan! Nej tack provat det en gång. Eyefinity / Nvidiasurround är inte för alla, och jag är en utav dom!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED