Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk

Smuttar på min andra Ardbeg An Oa

Permalänk

Virgin Gin Tonic

Visa signatur

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Isaac Asimov

Permalänk

Hemkommen från en grillning.
Hällde upp en Bow more 12y, och en punk ipa vid sidan om.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Bäst att suga i sig en till Mythos inför sovmorgon

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

En Koff AL (American Lager). Lite omväxling.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Avslutar kvällen med en Koff APA. Har inte druckit så mycket att jag skulle bli bakfull men i alla fall sovmorgon i morgon.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Avslutar kvällen med en Koff APA. Har inte druckit så mycket att jag skulle bli bakfull men i alla fall sovmorgon i morgon.

Det där är fasen så lurigt ,orättvisan är total ibland. Tar en Mythos till och en Bulleit säkert bakis imorgon men sovmorgon här med o Eluveitie .

Nirvana var längesen ..

Edit: omvända leken här, hostar inte för att öppna burken men verkar hosta nerifrån när jag rör mig. Spännande fakta från en historisk kväll i livet mot total isolering .

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

en ramen nudle sport. bla bla. min kompis som rtollar

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

en ramen nudle sport. hade jag vetat att detta nudelpaket beställde mig en fru så hade jag backat

Jop hop, backup .

Fru?
Snygg ?
Trauma ?

Prisavdrag vid halvtaskig produkt som inte lyssnar?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

@N_Micke:

finns ramen ultrask

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

En söpp Bulleit bourbon till när jag klurar ut spotify på ps4

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

En Bocks Pale Ale. Helt bra öl från ett lokalt bryggeri i Vasa. Inte så ofta Sverige spelar kvartsfinal i fotbolls-VM.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

En "GT"
med Kratör [JIN] så Hernö får stå i bakgrunden.

Permalänk
Avstängd

Kopparberg X-Strong.

tänkte jag skulle dricka cider för en gångs skull
såg denna på bolaget och var tvungen att köpa en.
även om cider är tjejdryck

synd att det står 1-0 till england

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

En Keppo Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

En ruskigt kall Strongbow dry apple cider.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Proffsmoddare

Turbodunk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag har Bailey's i kaffet. 😊Är det semester så är det.

Permalänk
Medlem

Portal de São Bras Premium. Gott rödvin från Alentejo.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

LAitilan Atlanta American Pils.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Med både fru och barn på sommarstället så blev det lite folköl och Escape from Monkey Island. Testade lite suröler jag inte provat förut, bl.a. Tempel Cluster, Põhjala Kreutzberg och Omnipollo Double Peach. Omnipollon var trevlig men de andra på tok för blaskiga. Drack även en NEIPA från West Coast Brewers på 2.8% som var väldigt bra för att vara så svag.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Med både fru och barn på sommarstället så blev det lite folköl och Escape from Monkey Island.

Familj i all ära, men här snackar vi riktig kvalitets-tid!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

(lånad bild )

Fick en flaska Blantons Gold edition till mitt lokala bolag idag och provsmakat. Käre. Värld. Så. Gott.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Erdinger Weissbräu <0.5% riktigt gott öl när man sitter och spelar och inte vill störa reaktionsförmågan.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Fick en flaska Blantons Gold edition till mitt lokala bolag idag och provsmakat. Käre. Värld. Så. Gott.

Måste prova den nån gång. (Vill minnas jag testat nån Blantons men minns inte vilken)

Jag tog just sista slurken Jim Beam och jämförde sen med en liten skvätt Knob Creek small batch bourbon.. (semester )

Jag är väl inte så sofistikierad, så gillar Jim Beam rätt bra.
Knob Creek har mer styrka, mer smak, mer komplexitet, mer sötma (undangömd under alkoholen) men saknar lite det där mörksura som på något vis funkar för mig i Jim Beam... Kanske beror på att jag annars föredrar rökiga whiskys

Objektivt är Knob Creek helt klart mer påkostad men för mig personligen så är det nog inte värt den rätt stora prisskillnaden egentligen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Måste prova den nån gång. (Vill minnas jag testat nån Blantons men minns inte vilken)

Jag tog just sista slurken Jim Beam och jämförde sen med en liten skvätt Knob Creek small batch bourbon.. (semester )

Jag är väl inte så sofistikierad, så gillar Jim Beam rätt bra.
Knob Creek har mer styrka, mer smak, mer komplexitet, mer sötma (undangömd under alkoholen) men saknar lite det där mörksura som på något vis funkar för mig i Jim Beam... Kanske beror på att jag annars föredrar rökiga whiskys

Objektivt är Knob Creek helt klart mer påkostad men för mig personligen så är det nog inte värt den rätt stora prisskillnaden egentligen.

Ja den var riktigt fin.

Jim Beam är helt ok det med, gör sig inte till utan är det den är helt enkelt. God, enkel, bourbon, vettigt prissatt. Själv har jag gått vidare från rökig whisky till bourbon som just nu är det som gäller. Även om båda är goda (och nej det har inget att göra med att bourbon ökar i storstan utan personlig preferens )

Onödigt att gå på prisklass när man handlar utan bättre att dricka det man gillar, så kallat sofistikerad eller ej 😊

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har precis avslutat ett par Åbro Bryggmästarens, för att nu börja sträcka mig efter en Disaronno. Efter denna blir det en cuba libre innan man avslutar kvällen med en Mackmyra PX (privat fat).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Avstängd

Önskar att jag fick dricka något just nu :'(
Men pga Metylfenidat bör jag inte dricka alkohol.

Permalänk
Medlem

Firar fredag med att öppna en Cascade Blackcap raspberry. Förbaskat bra.

Permalänk
Medlem

Koff APA.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p