Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Jo det är vanlig vaniljpannacotta. Lät den vara i kylen först tills det stelnat sen gjorde jag det andra lagret.

Huh. Såg ut att vara nästan genomskinlig på bilden. Kanske ljuset som gör det. Men i vilket fall ger det mig liten idé om en drink.

Äter du den med sked då? Var några år sedan jag ens smakade på en pannacotta.

Edit: för att inte gå för ot, så blev det lite olika julöl idag. Sen något nytt i vanliga systemet jag går till. Heter Tiger. Helt okej iaf, inget att klaga på

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Huh. Såg ut att vara nästan genomskinlig på bilden. Kanske ljuset som gör det. Men i vilket fall ger det mig liten idé om en drink.

Äter du den med sked då? Var några år sedan jag ens smakade på en pannacotta.

Edit: för att inte gå för ot, så blev det lite olika julöl idag. Sen något nytt i vanliga systemet jag går till. Heter Tiger. Helt okej iaf, inget att klaga på

Det är nog ljuset, den var vit och äts med sked. det blir som gele eftersom det är gelatinblad i.
Här är en till bild.
https://i.imgur.com/dPmb1dv.png

och ot och så vidare, blev en östersjö porter igår kväll.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Hemmagjord poncha:
3 dl Sumo de limão (citronsaft)
1 dl Sumo de tomato ingles (Saft av trädtomat)
1dl Mel de abelo (honung)
4 dl Aquardente de cana " O Rezinho"
http://www.madeira-shopping.com/english/product/_o_reizinho_a...

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

auchentoshan ftw

Permalänk

Tuborg Classic

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Det blev allt att testa årsglöggen från Blossa. Som vanligt är hederliga starkvinsglöggen att föredra.

Tror jag skippar den helt i år.. Verkar vara en besvikelse.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska väl värma upp med en Sofiero innan matchen heja Sverige!

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Vin eller konjak, svåra val här i livet 🎃

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Royal Pilsner, inte godaste ölen som finns men 90 danska/flak på netto Köpenhamn motiverar ju ett köp

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Avstängd

Blev en Mariestad 5,3 till maten. Kyckling, potatisskivor i ugn med en cream freich och permesanostsblandning till.

Gött

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Falcon Bayerskt. Drack alltid när jag var ungdom och pluggade på högskolan..har blivit en gång sen dess tror jag, är nu gammal och vittrad (relativt) men ölen är fullt drickbar ännu. (Nästan lika intetsägande som alla andra lager dock, är totalt insnöad på ale och stout)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ser att du bor i Skåne, iaf enligt din profil. Kul att du provar på de roligare exporterna från Ådalen.
Kan rekommendera Hernö Gin om vi ändå ska prata Ångermanland. Då får man uppleva doft och smak som påminner om skogen häromkring.

Permalänk
Medlem

En liten Fillioux Tres Vieux får inleda kvällen

Följer upp med en Hennessy XO

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Just nu Möllys Mosaic. Riktigt ogenomskinlig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv

Helt okej 👍

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Igår kväll; En billig flaska rött som resulterade i ett köp av ett dyrt grafikkort. Så med andra ord en väldigt dyr flaska rött. 😂

Permalänk

Ängöl Gröna Vågen

Började njuta utav veckans sista dag lite tidigare idag. Testar en Ängöl som heter Gröna Vågen. Ekologisk pale ale, värt att nämna att den var grumlig i flaskan. Jag rörde om den i flaskan innan jag öppnade den.

Den är lite olika från andra ipor jag testat. Besk i början, med en vattnig eftersmak. Kanske inte låter så gott. Men smakerna är fantastiska. Men originalet är helt klart bättre

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Hört att den ska vara god, åsikter?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Hört att den ska vara god, åsikter?

Har själv en sån hemma. Mycket vanilj, tydlig arraksmak. Jag gillar den skarpt Mycket god som den är eller med cola.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Campari & Tonic.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

En liten konjak (Paul Giraud Extra Vieux) för att fira att jag hann före snön med vinterdäcken. Kan bero på att jag bytte bil igår. Lika tråkigt att byta däck som på den förra dock.

Längesen det köptes konjak nu, börjar bli sugen på att fylla på. Grönstedts borde väl dessutom komma med en julkonjak snart, någon som vet om det brukar vara något att ha?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag testa den precis , va riktigt vidrig
Vad tyckte du?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Jag testa den precis , va riktigt vidrig
Vad tyckte du?

Nejmen vad skriver du.. Smakar ungefär som jag minns den, bra bett och beska. Kanske lite plattare än de bästa. 4/5 toasts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Nejmen vad skriver du.. Smakar ungefär som jag minns den, bra bett och beska. Kanske lite plattare än de bästa. 4/5 toasts

Najs

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Fick en flaska 40% Ouza av morsan när hon var i Grekland som jag håller på att ddricka upp innan den blir dålig.

Permalänk
Medlem

@N_Micke: Definitivt. Både Blossa Guld och Silver är outstanding.

Själv är det en Nebuchadnezzar just nu. Blir nog en till alldeles snart.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE