Matrix 7970 Platinum artifacts eller grafikbuggar.

Permalänk
Medlem

Matrix 7970 Platinum artifacts eller grafikbuggar.

Hejsan. Min första tråd här på sweclockers, hoppas den hamnar på rätt forumdel :). I alla fall så har jag problem med mitt kort. Innan jag formaterade så började kortet att artifacta i Gta 4 och i Crysis 2 efter cirka 2-3 timmars speltid. Har inte märkt det i några andra titlar. Kortet låg på cirka 75-80 grader vid load. Och vid idle så ligger den runt 35-40 grader. Provade då att byta till Catalyst 13.1 hade 13.3 beta 3 innan. Avinstallerade det och körde sen driver fusion i safe mode för att få bort allt. Och efter det så fortsatte han att göra det. Formaterade då om datorn och installerade om Win8 samt alla drivers. Men då började han ge mig blåsjärmar första var irql_not_less_or_equal som orsakades av ntoskrnl.exe. Startade om datorn. Efter en stund fick jag bad pool header som jag tror orsakades av samma fil. Han inte läsa av båda blåskärmarna. Och hittar inte så mycket info om felmeddelandet. Har inte fått några mer blåskärmar efter det. Sen då jag provar Gta 4 igen så får jag inga artifacts. Inte några andra spel heller har spelat typ 2 timmar. Kan inte prova Crysis 2 för att min nyckel har blivit aktiverad för mycket så jag väntar på svar från Ea support :/. Men en sak som jag har märkt att Gta 4, Dayz och Bf3 ger extremt mycket z-flickering eller flickering, speciellt Gta 4 på avstånd. De gjorde det ochså innan jag formaterade. Spelen blir nästan ospelbara. Datorn är inte överklockad och kortet körs i stock inställningar. Har ochså provat att köra memtest i 12 timmar men inga errors. Minnerna är inställd i rätt hastighet samt timings och volt. Vad tycker ni vad jag ska göra? Ska jag skicka in kortet på RMA till webhallen eller ska jag behålla kortet som det är?

Edit: Glömde säga att när jag såg att det fanns en Intel ME Firmware update till mitt moderkort så försökte jag installera den. Men fick unknown error. Då avinstallerar jag Chipset och provar en gammlare version. Då gick det inte att installera den av någon anledning. Provar igen med Intel me updaten samma felmeddelande. Provar då med en återställningspunkt och startar om datorn. Efter det så verkar chipset vara installerad igen, ser ochså att Intel VGA driver är installerad. Använde inbyggda förut. Provar då med gta iv och kör det en stund. När jag stänger av spelet får jag denna på skrivbordet och försvinner då jag rörde ett fönster över den http://tinypic.com/view.php?pic=167uqlt&s=6 . Och efter detta så formaterar jag om datorn. Har aldrig fått liknande på skrivbordet så det måste vara kortet som inte är som det ska. Ursäkta att det vart så mycket att läsa igenom :/

Specs

Fractal R4
I5 3570K
Asus P8Z77-V Pro
Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB.
Asus Matrix 7970 Platinum
Corsair AX760

Här är en bild som visar hur det såg ut i Gta 4

http://tinypic.com/view.php?pic=jaiblf&s=6

Mvh

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Det borde inte bli så varmt i load.

Efter vad du beskriver hade jag gjort en RMA.

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk
Medlem

Okej. När du säger att den borde gå kallare så hade jag en 7970 DC2 top förut som hade liknande fel. Som jag tyckte gick kallare i load än denna. Dem borde ju ha liknande temps fast denna är mer överklockad. Dem har ju samma kylare. Har ju ochså bra luftflöde igenom datorn. Har ju skickat in samma kort förut fast då hittade dem bara z-flickering som dem sa är mjukvarufel. Får nog skicka in det igen. Tack för hjälpen :). Nån moderator kan låsa tråden nu

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Det rosa aktiga grafikfelet kan jag få ibland när jag kör downsampling och sweetFX.

Prova att dra på fläktarna mer och se om det hjälper. Mitt matrix blev aldrig så varmt den korta tid jag hade orginal kylaren på det.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag har provat det en gång tidigare. Men vart typ ingen skillnad. Har redan packat ner kortet i lådan, men ska skicka in kortet så fort jag har fått fraktsedeln

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det rosa aktiga grafikfelet kan jag få ibland när jag kör downsampling och sweetFX.

Prova att dra på fläktarna mer och se om det hjälper. Mitt matrix blev aldrig så varmt den korta tid jag hade orginal kylaren på det.

Minns du vad du hade för temps då du körde med orginal kylaren?

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Utan OC, aldrig över 50C

Har dock ganska stort chassie med bra flöde.

Jag bytte kylpasta efter några dagar typ, det var alldeles för mkt kylpasta på från början. Men temps va ok såvitt jag kan minnas

EDIT: Hittade lite rester av DCU2 kylaren, så bra tyckte jag den var ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Utan OC, aldrig över 50C

Har dock ganska stort chassie med bra flöde.

Jag bytte kylpasta efter några dagar typ, det var alldeles för mkt kylpasta på från början. Men temps va ok såvitt jag kan minnas

EDIT: Hittade lite rester av DCU2 kylaren, så bra tyckte jag den var ...

http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/IMG_2...

Haha oj den där kylaren var verkligen skrotad :P. Om du hade 50 i load efter byte av kylpasta så borde ju jag ha haft runt 60-65 åtminstone. Måste ju vara kylaren som är fel på :). Aja får ta och skicka in kortet. Vill tacka så mycket för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Fan jag har letat efter ett till platinum länge, köpte dock ett DCU2 top istället nu då jag inte får tag på ett till matrix :/

Permalänk

Inte ska man väll få artefakter vid 80 grader? Brukade ligga på 70-80 konstant i load på mitt gamla kort och hade inga som helt problem.

Visa signatur

Dator: Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition | Intel i5 2400 3,1 ghz | ASUS P8H67 | WD Green 2TB | 2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | Fractal Design TESLA 550W | Fractal Design Define R4 Svart | Utrustning: Logitech G500 Gaming Mouse | Logitech G35 Headset | Microsoft Sidewinder X4 Keyboard | BenQ 27'' G2750

Permalänk

de flesta grafikkort ska klara minst 85 grader innan dom får artefakter/buggar, ett av mina 560 (den översta som har sämre luftflöde) går upp i 80 grader utan artefakter/buggar

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

de flesta grafikkort ska klara minst 85 grader innan dom får artefakter/buggar, ett av mina 560 (den översta som har sämre luftflöde) går upp i 80 grader utan artefakter/buggar

Jo det borde de ju klara kan man ju tycka. Men ändå konstigt att jag fick artefakter. Innan jag formaterade så fick jag ganska mycket artefakter under en period. Efter jag formaterade så körde jag säkert 2-3 timmar utan artefakter. Så nått lurt är det ju. Men det skänns ändå som kortet borde gå kallare än 80 i load som högst vid stock. Eller har fractal r4 dåligt luftflöde genom chassit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Matrixkorten kör upp till 100c, sen klockar de ner. 80c ska inte vara nåt problem, orginal fläktkurvan går inte ens på max vid 80c, så det ska nog vara lugnt.

Blåskärmarna låter som att du kör en SSD utan nyaste firmware och software till intel SATA portarna.

Permalänk
Skrivet av Razeezor:

Jo det borde de ju klara kan man ju tycka. Men ändå konstigt att jag fick artefakter. Innan jag formaterade så fick jag ganska mycket artefakter under en period. Efter jag formaterade så körde jag säkert 2-3 timmar utan artefakter. Så nått lurt är det ju. Men det skänns ändå som kortet borde gå kallare än 80 i load som högst vid stock. Eller har fractal r4 dåligt luftflöde genom chassit?

Skickades från m.sweclockers.com

tror nog r4 har lika bra om inte bättre luftflöde som coolermaster haf912

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem

Okej :). Hittade en forum tråd på Asus Rog forum om just artiafacts på stock med 7970 matrix platinum. Tydligen så har kortet ingen vram kylning vilket resulterar artifakter enligt nån på detta forum. Har tydligen blivit fixat med byte av kylare enligt nån annan på post #45. Verkar som detta beror på design fel på kortet :/

Forum tråden http://rog.asus.com/forum/showthread.php?27857-Sqaure-like-ar... . Läs på post #43.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Matrixkorten kör upp till 100c, sen klockar de ner. 80c ska inte vara nåt problem, orginal fläktkurvan går inte ens på max vid 80c, så det ska nog vara lugnt.

Blåskärmarna låter som att du kör en SSD utan nyaste firmware och software till intel SATA portarna.

Men då ska det ju inte vara några problem med värmen då :). Men har dock senaste ssd firmware och till Intel portarna så har jag ju senaste drivers där ochså. Detta hände då efter jag hade installerat drivers till moderkortet och hade startat om datorn. Så det kan ju vara drivrutiner eller ssd som fick nått fnatt. Har dock inte fått nån blåskärm på flera dagar nu sen jag har packar ner kortet. Tror inte heller att det är kortet som orsakar blåskärmarna heller men man vet ju aldrig

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Det kan va bios som ställer till det.

Detta är ett entusiastkort gjort för att tweakas och klockas, det är alltid större risk för buggar. Tror kortet gör så för att det vill klockas högre bara Aldrig under 1,2Ghz på gpu.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få samma problem på sistone, artefakter när man spelat ett tag och även vertikala streck när man spelar något filmklipp eller youtube. Mitt kort är normal klockat och frågan är ifall man ska göra en RMA eller pröva med en annan kylning som arctic accelero?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preorded:

Jag har börjat få samma problem på sistone, artefakter när man spelat ett tag och även vertikala streck när man spelar något filmklipp eller youtube. Mitt kort är normal klockat och frågan är ifall man ska göra en RMA eller pröva med en annan kylning som arctic accelero?

Har du du samma kort som jag? Ska skicka in mitt imorgon så får väl se vad dem säger om det :-). Jag skulle nog rekommendera att du skickade in kortet.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Jag la in en ny firmware och ska stresstesta kortet imorgon med farcry 3 och secretworld för att se ifall det gör någon skillnad. Men visst börjar det lukta RMA, det andra RMA jag haft på ett 7970 och det ärendet tog ett jäkla tag och var riktigt tråkigt.

Permalänk
Skrivet av Preorded:

Jag la in en ny firmware och ska stresstesta kortet imorgon med farcry 3 och secretworld för att se ifall det gör någon skillnad. Men visst börjar det lukta RMA, det andra RMA jag haft på ett 7970 och det ärendet tog ett jäkla tag och var riktigt tråkigt.

Hmm, du är inte sugen på att sälja kortet då?

Dom flesta är inne på teorin att det är dom 5 minneschippen som inte har någon kylning alls som kan orsaka detta(jag kan som sagt få problemet när jag överklockar minnet uppemot 1800Mhz, orginal kylaren är så lågt monterad så det är typ omöjlig att få på några Med en Accellero så är det inga problem.

här syns tydligt dom 5 minneskretsarna som jag satt kylflänsar på.

Och kylaren på, den är helt otroligt mkt tystare och effektivare än orginalet. Minnet är speccat för 6000Mhz, kan vara en idé att sänka till 6000 och dra ner minnets spänning.

GPU volt går att sänka rejält också om man kör standard klock, 1256mV ger mitt kort gpu vid stock. Det är inga problem att sänka ner det så mkt som det går i gpu tweak. I mitt fall 1180mV

Permalänk
Skrivet av Razeezor:

Hejsan. Min första tråd här på sweclockers, hoppas den hamnar på rätt forumdel :). I alla fall så har jag problem med mitt kort. Innan jag formaterade så började kortet att artifacta i Gta 4 och i Crysis 2 efter cirka 2-3 timmars speltid. Har inte märkt det i några andra titlar. Kortet låg på cirka 75-80 grader vid load. Och vid idle så ligger den runt 35-40 grader. Provade då att byta till Catalyst 13.1 hade 13.3 beta 3 innan. Avinstallerade det och körde sen driver fusion i safe mode för att få bort allt. Och efter det så fortsatte han att göra det. Formaterade då om datorn och installerade om Win8 samt alla drivers. Men då började han ge mig blåsjärmar första var irql_not_less_or_equal som orsakades av ntoskrnl.exe. Startade om datorn. Efter en stund fick jag bad pool header som jag tror orsakades av samma fil. Han inte läsa av båda blåskärmarna. Och hittar inte så mycket info om felmeddelandet. Har inte fått några mer blåskärmar efter det. Sen då jag provar Gta 4 igen så får jag inga artifacts. Inte några andra spel heller har spelat typ 2 timmar. Kan inte prova Crysis 2 för att min nyckel har blivit aktiverad för mycket så jag väntar på svar från Ea support :/. Men en sak som jag har märkt att Gta 4, Dayz och Bf3 ger extremt mycket z-flickering eller flickering, speciellt Gta 4 på avstånd. De gjorde det ochså innan jag formaterade. Spelen blir nästan ospelbara. Datorn är inte överklockad och kortet körs i stock inställningar. Har ochså provat att köra memtest i 12 timmar men inga errors. Minnerna är inställd i rätt hastighet samt timings och volt. Vad tycker ni vad jag ska göra? Ska jag skicka in kortet på RMA till webhallen eller ska jag behålla kortet som det är?

Edit: Glömde säga att när jag såg att det fanns en Intel ME Firmware update till mitt moderkort så försökte jag installera den. Men fick unknown error. Då avinstallerar jag Chipset och provar en gammlare version. Då gick det inte att installera den av någon anledning. Provar igen med Intel me updaten samma felmeddelande. Provar då med en återställningspunkt och startar om datorn. Efter det så verkar chipset vara installerad igen, ser ochså att Intel VGA driver är installerad. Använde inbyggda förut. Provar då med gta iv och kör det en stund. När jag stänger av spelet får jag denna på skrivbordet och försvinner då jag rörde ett fönster över den http://tinypic.com/view.php?pic=167uqlt&s=6 . Och efter detta så formaterar jag om datorn. Har aldrig fått liknande på skrivbordet så det måste vara kortet som inte är som det ska. Ursäkta att det vart så mycket att läsa igenom :/

Specs

Fractal R4
I5 3570K
Asus P8Z77-V Pro
Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB.
Asus Matrix 7970 Platinum
Corsair AX760

Här är en bild som visar hur det såg ut i Gta 4

http://tinypic.com/view.php?pic=jaiblf&s=6

Mvh

mitt 7970 matrix ligger med i 75 c i bf3 load

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

mitt 7970 matrix ligger med i 75 c i bf3 load

Hade ungefär samma temp då jag körde bf3. Men har aldrig fått några artefakter i det spelet. Tror jag ska nog byta till 7970 Lightning eller 7970 DC2 om jag får den möjligheten

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hmm, du är inte sugen på att sälja kortet då?

Dom flesta är inne på teorin att det är dom 5 minneschippen som inte har någon kylning alls som kan orsaka detta(jag kan som sagt få problemet när jag överklockar minnet uppemot 1800Mhz, orginal kylaren är så lågt monterad så det är typ omöjlig att få på några Med en Accellero så är det inga problem.

här syns tydligt dom 5 minneskretsarna som jag satt kylflänsar på.

http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/IMG_2...

Och kylaren på, den är helt otroligt mkt tystare och effektivare än orginalet. Minnet är speccat för 6000Mhz, kan vara en idé att sänka till 6000 och dra ner minnets spänning.

GPU volt går att sänka rejält också om man kör standard klock, 1256mV ger mitt kort gpu vid stock. Det är inga problem att sänka ner det så mkt som det går i gpu tweak. I mitt fall 1180mV

Dold text

Nu är det ett gtx680 jag har men undrar ifall du kunde behålla backplaten när du monterade acceleron? (förutsatt att 7970 matrix plat har en backplate). Kylaren på mitt 680 dcu2 top är nämnligen ganska kass och efter att haft av den är jag ganska säker på att det är pga ojämn yta på kylaren så funderar på om man kan sätta på min accelero xtreme jag har hemma utan att behöva ta bort backplaten...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Nu är det ett gtx680 jag har men undrar ifall du kunde behålla backplaten när du monterade acceleron? (förutsatt att 7970 matrix plat har en backplate). Kylaren på mitt 680 dcu2 top är nämnligen ganska kass och efter att haft av den är jag ganska säker på att det är pga ojämn yta på kylaren så funderar på om man kan sätta på min accelero xtreme jag har hemma utan att behöva ta bort backplaten...

Givetvis, ta absolut inte bort den. Du kan dock använda bracketen som medförljer accellero kylaren och montera den på backplaten så kör du skrivarna genom båda så att säga.. Backplaten känns mkt solid, tills man plockar av den ock inser att det är extremt tunn aluminium. Förvisso förstärkt vid skruvålen men det blev et klart stabilare montage med bracketen monterad också.

Permalänk

Jag själv tycker att asus borde satt på en lite bättre kylare med tanke på att de är ett kort som är byggt för överklockning en liten miss av asus

Permalänk
Skrivet av Razeezor:

Hade ungefär samma temp då jag körde bf3. Men har aldrig fått några artefakter i det spelet. Tror jag ska nog byta till 7970 Lightning eller 7970 DC2 om jag får den möjligheten

ELler sälja det till mig! MSI lightning är också helt dötfött att få tag på :/

Och byt för bövelen inte matrix rakt av mot ett vanligt icke top, Jag har ett DCu2 top här som jag hämtade ut idag, med Bioshock 2 och Farcry 3 på köpet.l

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Givetvis, ta absolut inte bort den. Du kan dock använda bracketen som medförljer accellero kylaren och montera den på backplaten så kör du skrivarna genom båda så att säga.. Backplaten känns mkt solid, tills man plockar av den ock inser att det är extremt tunn aluminium. Förvisso förstärkt vid skruvålen men det blev et klart stabilare montage med bracketen monterad också.

nice nice.... verkar som det blir en montering isåfall :> hur gjorde du med distanserna, blir det någon skillnad där?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

ELler sälja det till mig! MSI lightning är också helt dötfött att få tag på :/

Och byt för bövelen inte matrix rakt av mot ett vanligt icke top, Jag har ett DCu2 top här som jag hämtade ut idag, med Bioshock 2 och Farcry 3 på köpet.l

Nja vet inte, ska ju skicka in det imorgon för Rma. Så kan tyvärr inte sälja det. Kom på att vanlig DC2 Top är ju volten låst på :/, alla intressanta kort är ju slut överallt. Såg annars att Dustinhome ska få in 7970 lightning BE. Dem får tydligen in det den 2013-04-04

http://www.dustinhome.se/product/5010672347/msi-radeon-hd7970...

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

thereal_twisted vilka värden får du med arctic accelero när det gäller temperaturen? Så de ända komplimenterade kylflänsarna du satte utöver orginalet är de som finns på bilden?

Jag har kollat in ett MSI lightning men tydligen låter det värre än ett asus och får man matrix att fungera genom att installera en eftermarknadskylare så kan man testa det.