Nya datorn till polarn ~4500kr

Permalänk
Medlem

Nya datorn till polarn ~4500kr

Hej. Ni kanske har sett att jag gjorde en tråd igår om att min kompis skulle skaffa en ny bärbar dator för 3500 kr där han skulle kunna spela TF2 och SKYRIM på med sämsta grafik så sa alla att det inte finns och kommentarer som "Med en laptop på 3500kr stadiet kan han nog inte ens lana paint med hygglig fps" och "Självklart finns det spel den kan klara! Röj såklart! Men tryck för allt i världen inte på bomberna, då laggar nog datorn fast+att man förlorar!". Vilket var ganska roligt och gav oss några goda skratt, tack! Men alla sa att det inte skulle funka så jag sa det till min kompis som i sin tur pratade med sin mamma och nu så är budgeten ~4500kr. Som tidigare så ska datorn klara av TF2, Garry's Mod och Skyrim på sämsta grafik. Ska inte vara för stor eller tung då han ska ta med den till skolan varje dag (anledningen att han skulle få en bärbar dator var att när hans mamma skulle låna hans skoldator (våra skoldatorer är otroligt klena och långsama) så tyckte hon den var oanvändbar så hon erbjöd sig att köpa en ny åt honom.

Den ska ha hygglig batteritid så den kan användas på några lektioner.

Det är kraven, Var snäll och lämna en komentar TACK!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Hej. Ni kanske har sett att jag gjorde en tråd igår om att min kompis skulle skaffa en ny bärbar dator för 3500 kr där han skulle kunna spela TF2 och SKYRIM på med sämsta grafik så sa alla att det inte finns och kommentarer som "Med en laptop på 3500kr stadiet kan han nog inte ens lana paint med hygglig fps" och "Självklart finns det spel den kan klara! Röj såklart! Men tryck för allt i världen inte på bomberna, då laggar nog datorn fast+att man förlorar!". Vilket var ganska roligt och gav oss några goda skratt, tack! Men alla sa att det inte skulle funka så jag sa det till min kompis som i sin tur pratade med sin mamma och nu så är budgeten ~4500kr. Som tidigare så ska datorn klara av TF2, Garry's Mod och Skyrim på sämsta grafik. Ska inte vara för stor eller tung då han ska ta med den till skolan varje dag (anledningen att han skulle få en bärbar dator var att när hans mamma skulle låna hans skoldator (våra skoldatorer är otroligt klena och långsama) så tyckte hon den var oanvändbar så hon erbjöd sig att köpa en ny åt honom.

Den ska ha hygglig batteritid så den kan användas på några lektioner.

Det är kraven, Var snäll och lämna en komentar TACK!!!

Tyvärr upp 500kr till men denna borde fixa skyrim och lite sånt på låga grafiker, jag satt med motsvarande fast i5 o spelade wow och prototype utan problem, och då hade den en högre upplöstskärm.
https://www.inet.se/produkt/1970610/asus-vivobook-s200e-touch
(lovar inget här dock, kanske finns någon som kan bättre om just denna dator här?)

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Bärbara blir varma om man kör skyrim och sånt.
Som ultrabooks och notebooks.
Rekommenderas ej en laptop till spel...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Bärbara blir varma om man kör skyrim och sånt.
Som ultrabooks och notebooks.
Rekommenderas ej en laptop till spel...

nu tycker jag du är negativ, jag har spelat på en samsung NP900X3C utan värmeproblem det är en ultrabook, sitter just nu på en Asus U38N och spelar på den är inte speciellt varm, och då är det en AMD... Visst min gamla HP laptop jag hade innan hade en GPU temp på 110c när jag spelade men efter att jag gjort rent fläktarna låg den snällt på ca 60C... detta är förstås förutsatt att du har datorn på ett bord och inte i säng/soffa etc...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Tyvärr upp 500kr till men denna borde fixa skyrim och lite sånt på låga grafiker, jag satt med motsvarande fast i5 o spelade wow och prototype utan problem, och då hade den en högre upplöstskärm.
https://www.inet.se/produkt/1970610/asus-vivobook-s200e-touch
(lovar inget här dock, kanske finns någon som kan bättre om just denna dator här?)

Är nog lite för liten. Tror att han vill ha 15 tum

Skrivet av gabinono:

Bärbara blir varma om man kör skyrim och sånt.
Som ultrabooks och notebooks.
Rekommenderas ej en laptop till spel...

Han har redan en stationär men nu vill han ha en bärbar som han kan spela på när han inte är hemma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

nu tycker jag du är negativ, jag har spelat på en samsung NP900X3C utan värmeproblem det är en ultrabook, sitter just nu på en Asus U38N och spelar på den är inte speciellt varm, och då är det en AMD... Visst min gamla HP laptop jag hade innan hade en GPU temp på 110c när jag spelade men efter att jag gjort rent fläktarna låg den snällt på ca 60C... detta är förstås förutsatt att du har datorn på ett bord och inte i säng/soffa etc...

Fast jag har två datorer en i5:a som blir varm av dirt 2. (3 månader gammal)
Den blir till och med varm av happy wheels.
Och intel pentium inside datorn blir varm av dirt 2 också.. Ibland kan man inte lägga handen under.. Gjort rent fläktarna, samma sak.
Så...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Är nog lite för liten. Tror att han vill ha 15 tum

Han har redan en stationär men nu vill han ha en bärbar som han kan spela på när han inte är hemma!

Well, det sa jag också, släpar en 15" till skolan varje dag, det är inte kul helt ärligt... hade den där ultrabooken jag nämnde i typ 1 vecka (lånad) och jag skulle aldrig vilja byta tbx till min 15" just för att de väger så mkt och när man ska bära de till skolan o tbx varje dag är det inge kul... men men det är ju bara mina preferenser

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Fast jag har två datorer en i5:a som blir varm av dirt 2. (3 månader gammal)
Den blir till och med varm av happy wheels.
Och intel pentium inside datorn blir varm av dirt 2 också.. Ibland kan man inte lägga handen under.. Gjort rent fläktarna, samma sak.
Så...

Du har hittat dåliga burkar, jag har hittat bra? idk? säger bara att alla bärbara inte blir överdrivet varma

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Är nog lite för liten. Tror att han vill ha 15 tum

Han har redan en stationär men nu vill han ha en bärbar som han kan spela på när han inte är hemma!

Då ser man till att man har en riktig budget. 4 500:- är riktigt lågt för en laptop som man ska spela på.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Du har hittat dåliga burkar, jag har hittat bra? idk? säger bara att alla bärbara inte blir överdrivet varma

Ja kanske, men min är MacBook och en pavilion.
Kanske du har fått tag på nån bra dator, inte vet jag...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Well, det sa jag också, släpar en 15" till skolan varje dag, det är inte kul helt ärligt... hade den där ultrabooken jag nämnde i typ 1 vecka (lånad) och jag skulle aldrig vilja byta tbx till min 15" just för att de väger så mkt och när man ska bära de till skolan o tbx varje dag är det inge kul... men men det är ju bara mina preferenser

Får prata med honom. Han har nämt att skoldatorerna är för små flera gånger( de är 11 tum).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Får prata med honom. Han har nämt att skoldatorerna är för små flera gånger( de är 11 tum).

13 tum är bra. Min MacBook är det och det känns.. Nja, mellan bra?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Då ser man till att man har en riktig budget. 4 500:- är riktigt lågt för en laptop som man ska spela på.

Precis, kombinera spelbart med lätt och bra batteritid samt 15" så snackar vi 15-16 tusen

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Får prata med honom. Han har nämt att skoldatorerna är för små flera gånger( de är 11 tum).

Haha, jo det kan jag förstå, men steget från 11 till 13,3 är stort, skulle inte kunna tänka mig o ha en 11" way för litet men 13" är riktigt fint faktiskt Kör 13" på den jag har i knät i skrivande stund, körde 13" på min macbook som tyvärr inte är i livet längre och ja det är en jättetrevlig storlek på laptopar, ta med din polare till valfi dator butik och skaffa er en uppfattning om hur stora de är, prova o lyfta de också och jämför lite vikter eftersom han ska bära till skolan varje dag.

Skrivet av Bassefrom:

den är ju inte bärbar, den är ju släpbar

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Samla dina pengar och hans pengar så kommer ni säkert få råd med den här, om du ens vill spendera pengarna och hjälpa han eller?
Annars om ni gör det så kan ni ha den här..
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
!VARNING! FÖR MICROSTUTTERING ELLER VAD DET ÄN NU HETER!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av Twidash:

Haha, jo det kan jag förstå, men steget från 11 till 13,3 är stort, skulle inte kunna tänka mig o ha en 11" way för litet men 13" är riktigt fint faktiskt Kör 13" på den jag har i knät i skrivande stund, körde 13" på min macbook som tyvärr inte är i livet längre och ja det är en jättetrevlig storlek på laptopar, ta med din polare till valfi dator butik och skaffa er en uppfattning om hur stora de är, prova o lyfta de också och jämför lite vikter eftersom han ska bära till skolan varje dag.

den är ju inte bärbar, den är ju släpbar

Väldigt kul. Fortfarande lättare än min gamla "bärbara". Han ville ju ha en större dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Väldigt kul. Fortfarande lättare än min gamla "bärbara". Han ville ju ha en större dator

Den väger som min hp dv5 1253eo (eller ja 0,05kg mer men nästan iaf) och den bär jag till skolan varje dag visserligen men mina axlar gillar inte mig för det...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Samla dina pengar och hans pengar så kommer ni säkert få råd med den här, om du ens vill spendera pengarna och hjälpa han eller?
Annars om ni gör det så kan ni ha den här..
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
!VARNING! FÖR MICROSTUTTERING ELLER VAD DET ÄN NU HETER!

Du kanske inte läste det men han ska bara kunna spela Gmod, TF2 och Skyrim på lägsta grafik han vill INGET annat!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Samla dina pengar och hans pengar så kommer ni säkert få råd med den här, om du ens vill spendera pengarna och hjälpa han eller?
Annars om ni gör det så kan ni ha den här..
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
!VARNING! FÖR MICROSTUTTERING ELLER VAD DET ÄN NU HETER!

:facepalm:
Den här datorn är ju inte ens i närheten av vad TS ville ha, den väger mkt, kostar dubbla bugeten och är inte smidig någonstans... visst den går att spela på men det var ju inte ens prio 1 just nu...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeGustif:

Du kanske inte läste det men han ska bara kunna spela Gmod, TF2 och Skyrim på lägsta grafik han vill INGET annat!!!!

Den är ju bra för att plugga till också.
Men förlåt då....

Funkar denna då..
Om du skulle hjälpa han http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163346-asus_k55vj-sx0...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Den är ju bra för att plugga till också.
Men förlåt då....

Funkar denna då..
Om du skulle hjälpa han http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163346-asus_k55vj-sx0...

Det är en jättebra dator för endamålet men är fortfarande tyvärr way över buget :/

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Tycker själv 13 tum duger bra att spela på, gör det själv varje dag och jag har inga större problem med storleken på skärmen.

§1 citat raderat
Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Den är ju bra för att plugga till också.
Men förlåt då....

Funkar denna då..
Om du skulle hjälpa han http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163346-asus_k55vj-sx0...

Som Twidash sa för dyr!

Permalänk
Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Tror denna duger https://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i5... Du lär inte få så mycket andra bra laptops för det priset.

Permalänk
Medlem

Tack! Såg ut att vara riktigt bra!

Permalänk
Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem

ser fint ut men de är väldigt tunga hela högen 2,5kg+ jag skulle gått på typ
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164988-lenovo_ideapad...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III