Permalänk
Medlem

Köpråd: Photoshop dator 5-6k

Hej SweC!

En vän till mig behöver lite hjälp, Han sysslar mestadels med Photoshop (även i jobbet). men kan tydligen bli nån film att redigera ibland.
Har själv ingen som helst erfarenhet av sånt.
Så just därför behöver jag eran hjälp, har sökt en del på Google och forumet men blir helt vilsen.

-Bara burken
-Budgeten ligger på 5-6k billigare ju bättre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Skrivet av rojje:

Hej SweC!

En vän till mig behöver lite hjälp, Han sysslar mestadels med Photoshop (även i jobbet). men kan tydligen bli nån film att redigera ibland.
Har själv ingen som helst erfarenhet av sånt.
Så just därför behöver jag eran hjälp, har sökt en del på Google och forumet men blir helt vilsen.

-Bara burken
-Budgeten ligger på 5-6k billigare ju bättre.

Tajt budget för renderings dator tycker jag, men jag kör på detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/3053919/dator-5400 är ju väldigt billigt för sitt pris och det finns uppgraderings möjligheter.

Hade jag dock fått välja så hade jag tagit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3064701/gaming Vet att jag döpt den till gaming men den kommer göra jobbet för rendering med. Den processorn är typ det bästa du kan få för den prislappen..

Permalänk
Inaktiv

Aldhisslas tips var bra men försökt spara ihop till åtminsonne en Radeon 7850.

Permalänk
Skrivet av anon15480:

Aldhisslas tips var bra men försökt spara ihop till åtminsonne en Radeon 7850.

Okej, men ge oss mer preferences, ur mycket disk utrymme vill han ha? har han något sedan tidigare? kommer han överklocka eller bara köra på standard clocks?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, har snackat lite mer med honom nu och jag ska se om de går att ta lite från hans andra dator, vet ej vad de är för något. diskar har han redan fick jag veta, överklocka tror jag är helt uteslutet dock.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic