Plats för Corsair Hydro H110 i ett Fractal Design Define R4?

Permalänk
Medlem

Plats för Corsair Hydro H110 i ett Fractal Design Define R4?

Min fråga är om det finns plats i toppen av chassit för Corsair Hydro H110 i ett Fractal Design Define R4.

Permalänk
Hjälpsam

Se här, och jag antar att du syftar på H100

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Skrivet av Eowii:

"Just some more updated info.

A test of the H100 in Define R4.

It fits with a few mm to spare, and this is a fairly standard motherboard with large heat sinks for the VRM. Overall we can fairly safely say the H100 fits the majority of mainboards.

This test was done with only a couple of screws and the angle of the photo is pretty bad, so it looks even tighter than it is.

Conclusion:
H100 fits in standard configuration on the majority of mainboards.
H100 in push/pull will not fit."

Fick jag som svar från deras support när jag ställde frågan till dem.
Fick även den här bilden.

http://i.imgur.com/hcMN8.jpg

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har inget svar men H110 är en 280 rad istället för 240. Djupet torde väl vara densamma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

H110 är 2mm större än H100 i djup. Så det borde alltså passa? Enligt bilden ser det väldigt trångt ut. Kan ju eventuellt slipa bort en bit av fläktarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NÅgon som prövat detta?
Har presis köpt en H110 och R4 chassie, men jag får det inte att passa, är det några ider hur man kan göra?

Permalänk
Medlem

Har du provat montera den i fronten? Det går med H100, och som det ser ut så borde H110 också passa där.
Berätta gärna hur det går. Jag går också i planerna att köpa en FD R4 och en H110.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

Undrar det samma som TS. Jag syftar på Corsair H110, INTE H100.

Om någon har svar på detta vore det strålande.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

beror på vilket moderkort du har men störst chans nej. jag har en H100i i min R4 och det är med nätt och jämt att jag får plats med den. om moderkortets övre kylfläns är över 3 cm så kommer inte en 240mm rad att passa. så jag tror nog inte att att en 280mm rad kommer att passa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Du kan inte montera en 280mm rad i ett R4. Avståndet mellan hålen på radiatorn är lite för långt jämfört med en 240mm rad.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|