Avermedia Live Gamer HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Så jag rekomenderar DXTORY till alla. Det är det bästa programmet jag testat för recording av Spel till YouTube & LiveStream

Men den är väl inte gratis? Jag använder hellre något gratis

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

http://obsproject.com/
Är utan tvekan det bästa alternativet idag om du vill sätta upp en livestream, mycket bättre än xsplit och ffsplit.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Dock kan man ju koppla

Graffe DVI -> 120hz -> Skärm
Graffe HDMI -> 60hz -> Capture Card. och köra en klon på skärmen på denna porten

Stämmer om man har ett nvidia kort och kör 120hz skärmen som Main display (har testat med amd kort också)

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk

Intressant produkt, men snacka om dålig timing.

Får Radiotjänst syn på denna så kräver de fm dubbel tv-avgift. Man kan spela in och se ett program flera gånger. Minst dubbel avgift.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen i denna produkt? Dyr? Kräver interna kortplats, och inte bättre på NÅGOT vis än redan existerande produkter på marknaden, inte nog med det... denna är dyrare och saknar enormt mycket från redan existerande produkter åter igen.

Nej, nej tack till denna, tackar mycket för varningen.

--

Om ni letar efter en bra produkt för just inspelning av spel så äger Elgato Game Capture HD sönder denna produkt så många gånger om amt priset... är 300+ kr lägre.

Fördelar över denna produkt:
+ Tar inga kortplaster, enbart en USB 2.0 port.
+ Stödjer Xsplit, kan skicka stream direkt till programmet om man använda xsplits funktioner för sinna streams.
+ Kan streama direkt ( Med voice over support o.s.v.)
+ Kan spela in hög Bitrate (30Mbit) för senare video editering.
+ Komponent, Composit, HDMI

Nackdelar:
Inga

Samt kanske inte det optimala att spela in från PC med en sådan här produkt men det går att spela in från PC genom elgato också om man nu så ville, dessutom funkar Xbox 360, PS3, Wii, PS2 PS1... O.s.v.

---

För er som är sugna på kvalitet på game capture HD så här har ni ett litet klipp inspelat i 720p @ 60Hz ( ingen mening att spela in i högre upplösning då spelet körs i 720p ) Spelet i fråga är IM@S 2, ett spel som faktiskt använder sig av 60Hz animationer o.s.v. så lämpar bra som demo.

Höger clicka och välj spara som tack. Funkar mindre lämpligt att streama från din webläsare, inte många som hanterar den höga bitrate / Hz så kommer lagga

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

http://obsproject.com/
Är utan tvekan det bästa alternativet idag om du vill sätta upp en livestream, mycket bättre än xsplit och ffsplit.

Håller med, det är både enkelt och drar väldigt lite på CPU. Något redaktionen kanske hade kunnat jämföra med?

Annars bra recension!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Far Cry 3 i testklippet med avermedia är helt suddigt och konstigt.
Usch fy, använder hellre MSI Afterburner som är Gratis och käkar inte mycket prestanda.

1790 kr? Hahaha.

Vill gärna att ni gör ett test på vanlig mekanisk HDD.

Kollar du på Youtube klippet? Jag antar du inte fattade att Youtube gör efterkomprimering. Som oftast leder till ytterligare degradering av kvaliteten.

Ladda istället ner videon via torrent och kolla på den. 20mbit versionen ser för övrigt väldigt skarp ut.
Och inte illa för något som komprimerar videon till h.264, utan att belasta processorn. Som is in tur håller nere hårddisk användandet under capture.
Försök göra samma sak i Crysis 3 1080p så kommer din data att börja gråta.

Ska man spela in direkt till hårddisk utan tyngre komprimering så går det å ena sidan bra med Fraps, DXtory för de flesta.
Men ska man streama i 1080p utan att det laggar sönder spelen. Så är detta ett intressant alternativ.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad bra att ni gör en recension av capture card. Fler och fler börjar streama live och man vet inte vilken game capture card är bra och dålig. Jag hoppas ni gör fler recensioner av andra capture card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Denna funkar alltså inte med en 120Hz skärm utan man blir tvungen att köra 60Hz?

Skrivet av g_rosvall:

Stämmer om man har ett nvidia kort och kör 120hz skärmen som Main display (har testat med amd kort också)

Fast det fungerar så med amd kort också. Har en kompis som har en 120hz skärm och en 60hz o han kör med 7950, det var lite pill o få de o funka men det gör det.

Angående att dom inte fick kortet o fungera med bf3 beror på antingen att man kan ställa in att man ska streama på origin eller inställning i options i bf3, man bör kunna välja fullscreen borderless tror jag det heter.

Har ett kort jag har testat men jag ska nog göra mig av med det. får se ifall det kmr upp en annons

Permalänk
Medlem

Dummaste jag hört att man inte har perfekt bildkvalitet vid 20 Mbit/s.

Jag har näst intill Flawless med 10 Mbit/s. Det hela handlar om komprimeringen.
Visst, kör man på det inbyggda i kortet utan att ta hjälp av CPUn så är det mycket möjligt att det blir så, men det är rätt missvisande att inte berätta att man kan köra med andra presets som avsevärt förbättrar bildkvaliten.

Som om man kör med Slow preset (Tar VÄLDIGT mycket CPU och ska inte göras om man inte har 6-core alternativt en dedikerad streamdator). Så är det nästan lossless vid 6 Mbit/s

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

http://obsproject.com/
Är utan tvekan det bästa alternativet idag om du vill sätta upp en livestream, mycket bättre än xsplit och ffsplit.

Streamar Starcraft 2 med datorn i Sign.

720p@60FPS Xspit - Droppar ner mot 30 i stora fighter
720p@60FPS OBS - Ligger alltid på +100 FPS

Ångrar mig att jag köpte 2 År premium av Xsplit för närmare 2000:-, när OBS är så sjukt mycket bättre!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Hur länge gäller Xsplit licensen som följer med?

3 månader.

*Mod får gärna sammanfoga mina inlägg, blev trippelpost.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd

Sålänge dom inte kan spela in 1080p60 så är det inget för mig.

Då kör jag hellre Dxtory med codec.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag har ett avermedia live gamer kort och använder det för att streama tillsammans med xsplit.
Har en spel rigg med en i7 3770k och ett nvidia gtx 680 och testade tidigare att streama med xsplit och det fungerar men det är dålig kvalitet på streamen och det går inte att spela ett spel som bf3 i 120hz (vilket jag vill, jag kör allt på low och 1920*1080) eftersom att jag har kvar min gamla dator (i5 2500k @4,4ghz nvidia gtx 570) så köpte jag ett avermedia kort och stoppade in det i den datorn så min speldator bara kör spelet och min gamla dator då blivit en streaming burk, en sån här lösning går inte att köra med mjukvara utan man behöver ett hårdvaru kort så som avermedias kort.
För att få till en bra kvalitet på streamen utan att ha för hög bittrate (jag kör i 3Mbits) så motse prosesorn på datorn jobba som bara den min prosesor ligger i ca 90-95% när jag streamar länk till streamen och de sparade video klippen från tidigare streams
jag är nöjd med kortet, det är stabilt men lite krångligt att få allt att fungera som det ska med xsplit. När det väl fungerar så är det bara att klicka och köra
mvh Gustav
ps. om det är någon som undrar något så fråga på (om jag var lite otydlig eller något )

Visa signatur

Är dysse så stavfel kommer sälan ensamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av g_rosvall:

Jag har ett avermedia live gamer kort och använder det för att streama tillsammans med xsplit.
Har en spel rigg med en i7 3770k och ett nvidia gtx 680 och testade tidigare att streama med xsplit och det fungerar men det är dålig kvalitet på streamen och det går inte att spela ett spel som bf3 i 120hz (vilket jag vill, jag kör allt på low och 1920*1080) eftersom att jag har kvar min gamla dator (i5 2500k @4,4ghz nvidia gtx 570) så köpte jag ett avermedia kort och stoppade in det i den datorn så min speldator bara kör spelet och min gamla dator då blivit en streaming burk, en sån här lösning går inte att köra med mjukvara utan man behöver ett hårdvaru kort så som avermedias kort.
För att få till en bra kvalitet på streamen utan att ha för hög bittrate (jag kör i 3Mbits) så motse prosesorn på datorn jobba som bara den min prosesor ligger i ca 90-95% när jag streamar länk till streamen och de sparade video klippen från tidigare streams
jag är nöjd med kortet, det är stabilt men lite krångligt att få allt att fungera som det ska med xsplit. När det väl fungerar så är det bara att klicka och köra
mvh Gustav
ps. om det är någon som undrar något så fråga på (om jag var lite otydlig eller något )

Nu har du visserligen redan en fin setup, men du kan annars testa att streama från din vanliga dator fast med OBS. Tar knappt någon prestanda alls.

Jag kör också med ett Avermedia, det är lite tråkigt att det bara stöder 30 FPS i 1080, istället för 60.
Kommer väl någon uppgradering så småningom.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Trevlig annorlunda recenssion.

Blev nyfiken nu, prestanda-hitten när ni spelade in och streamed BF3 med hjälp av annan mjukvara (Alltså inte det där kortet) var förvånansvärt liten tycker jag. När jag försökt något dyligt i det där spelet så dycker min avarage FPS från 50-60 till 20-30... Är det min CPU som flaskhalsar här då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Citat:

Sist men inte minst, på internet finns flera rapporter om att anslutning till Playstation 3 krånglar på grund av bristande stöd för säkerhetstekniken HDCP. Redaktionen har tyvärr inte möjlighet att undersöka fenomenet djupare, men kan konstatera att HDCP i alla fall fungerar korrekt med det aktuella systemet. Användare med planer på att spela in från just Playstation 3 bör dock läsa på rejält innan eventuellt inköp.

Vad är poängen med HDCP ifall det fungerar att använda detta inspelningskort? Går det alltså att spela upp HDCP-skyddat material (t ex en Bluray-film) via detta inspelningskort, och vad händer ifall man sätter igång inspelningen?

Permalänk

Köper man en ny dator så lägger man väl 2k mer på en processor än ett sånt här kort, eller är det bara jag?

Permalänk
Skrivet av Mormis:

http://obsproject.com/
Är utan tvekan det bästa alternativet idag om du vill sätta upp en livestream, mycket bättre än xsplit och ffsplit.

Mycket bra program det där! Kul att det är fler som börjar använda det. Även open-source.

Permalänk
Medlem

Mysig recension, mer av detta. Ett större projekt med jämförelser av dxtory, fraps, xsplit, obs vore grymt. Önsketänkande att få det så detaljerat som man vill ha det dock.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Vad är poängen med HDCP ifall det fungerar att använda detta inspelningskort? Går det alltså att spela upp HDCP-skyddat material (t ex en Bluray-film) via detta inspelningskort, och vad händer ifall man sätter igång inspelningen?

Utan att veta så antar jag att det handlar om HDCP genomströmning, för annars skulle det motverka syftet vilket jag betvivlar att man får kringgå.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Köper man en ny dator så lägger man väl 2k mer på en processor än ett sånt här kort, eller är det bara jag?

2k mer på en processor som inte den heller kommer kunna klara av arbetet.
Iaf för folk som streamar så är det ett måste att ha ett videokort som avbelastar och sedan kan hjälpa till i redigeringen.

Permalänk
Medlem

Dxtory med OBS är nog det mest oslagbara streaming och recording du kan få idag.
En licens för Dxtory ligger runt 300:-, förmodligen mina mest välspenderade pengar på ett program.

Har själv testat det mesta xsplit, ffsplit mm. Men OBS slår dem alla.
Xsplit finns ju mycket andra funktioner men om man är bara en alldaglig streamer så är OBS mycket bättre att tillämpa av att det är helt gratis.

Jag själv har väntat på denna recension, men nu med facit i hand så måste jag säga att det är ett väldigt dåligt kort för prislappen.
Den tar ju bort belastningen på CPUn men jag känner inte något problem med att ha den extra belastningen med Dxtory+OBS.

Permalänk
Medlem

För 1800:- får man ju för tusan en helt ny i5 processor som äter fraps till frukost.

Står man i valet att köpa ny dator kan man köpa en i3'a och denna pryl eller en i7'a utan denna pryl för ungefär samma pris.

Prestandan vid spel lär vara likvärdig, måhända lite bättre med i7'an. Vid all annan användning kommer dock paketet med i7'an smiska sönder i3an med denna pryl vilket gör det till ett överlag idiotiskt köp.

Precis som killer nic som gjorde en marginal skillnad till ett markant pris är det mycket bättre både i spel och i övrigt att lägga pengarna på snabbare cpu då den extra boosten du får att lägga pengar på en sånhär typ av onödig pryl inte frigör i närheten till lika mycket resurses som du får om du lägger pengarna på cpu.

I battlefield 3 såg vi ungefär 40 procent lägre fps med fraps igång utan denna pryl. Lägger man 1800:- på en i7'a istället för en i3'a får man istället 100+ % prestandaökning. Det säger sig själv vilket ger mest fps.

Permalänk
Medlem

Kul med en ny sorts produkt!

Har sett en del folk jag följer på youtube prata om såna här kort så det är intressant att läsa lite mer om dom här på SweC.

Drar ner torrenten just nu och lovar att seeda när den är nere!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Köper man en ny dator så lägger man väl 2k mer på en processor än ett sånt här kort, eller är det bara jag?

Ja och denna processor ska t.ex. spela in från en Xbox 360 hur?, Nu funkar ju ju inte detta kort på PS3 och finns bättre och billigare alternativ för det men hur ska man spela in det också med en starkare processor när man inte enns får någon video ström alls?

De har ett syfte, och största syftet burkar inte vara att spela in från pc till pc även om det funkar ypperligt.

Bäst är om man använder dessa kort till annan dator så inte ditt spelande blir påverkat alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

http://obsproject.com/
Är utan tvekan det bästa alternativet idag om du vill sätta upp en livestream, mycket bättre än xsplit och ffsplit.

Wow, provade precis OBS. Jäckla skillnad i CPU använding över Xsplit. Och mer flexibelt. Tackar för länken

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Köper man en ny dator så lägger man väl 2k mer på en processor än ett sånt här kort, eller är det bara jag?

Eller så köper man båda.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hade kunnat köpa denna, behöver bara lite cash

[QUOTE="MugiMugi;13293105"]
Nackdelar:
Inga

/QUOTE]

Inte för att låta så negativ, men det finns alltid negativa(och positiva) saker för alla produkter, beror bara på vem som testar/använder den
(Har inte testat det programmet du snackade om, än ;P )

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Dxtory med OBS är nog det mest oslagbara streaming och recording du kan få idag.
En licens för Dxtory ligger runt 300:-, förmodligen mina mest välspenderade pengar på ett program.

Har själv testat det mesta xsplit, ffsplit mm. Men OBS slår dem alla.
Xsplit finns ju mycket andra funktioner men om man är bara en alldaglig streamer så är OBS mycket bättre att tillämpa av att det är helt gratis.

Jag själv har väntat på denna recension, men nu med facit i hand så måste jag säga att det är ett väldigt dåligt kort för prislappen.
Den tar ju bort belastningen på CPUn men jag känner inte något problem med att ha den extra belastningen med Dxtory+OBS.

Ja, men har du en 3770K i 4.6GHz så har man ju ingen användning av detta Live Gamer HD, men för de som har första generationens i7 så är det mer än välkommet att ta bort den där tyngden från processorns axlar.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.