Har jag fått en bra deal elle icke?

Permalänk
Medlem

Har jag fått en bra deal elle icke?

Hej, det finns en snubbe på jobbet som vill sälja sin gamla dator till mig eftersom han byggt en helt ny, och datorn han vill sälja är:

Asus Geforce GTX560 1Gb, AMD Phenom II X4 3,2Ghz Black Edition, 8Gb Dual Channel DDR3 1300Mzh Ram, 500 Gb Hdd, DVD-RW, 600W PSU.

han ska bygga den åt mig och instalera windows av mitt val, och för det vill han ha 3500 kr, så jag undrar om det är prisvärt i era ögon? har inte spelat data på många år eftersom jag spelat xbox 360 men vill gärna börja lira PC igen, främst BF3 så jag undrar om denna dator klarar spel som BF3 och några av dom tyngre titlar?

tack i förväg

Permalänk

Ja för det priset är det ju överkomligt men skulle inte kunna spela typ BF3 på någon monster grafik, typ medium eller något sånt.

Permalänk
Skrivet av aki04:

Hej, det finns en snubbe på jobbet som vill sälja sin gamla dator till mig eftersom han byggt en helt ny, och datorn han vill sälja är:

Asus Geforce GTX560 1Gb, AMD Phenom II X4 3,2Ghz Black Edition, 8Gb Dual Channel DDR3 1300Mzh Ram, 500 Gb Hdd, DVD-RW, 600W PSU.

han ska bygga den åt mig och instalera windows av mitt val, och för det vill han ha 3500 kr, så jag undrar om det är prisvärt i era ögon? har inte spelat data på många år eftersom jag spelat xbox 360 men vill gärna börja lira PC igen, främst BF3 så jag undrar om denna dator klarar spel som BF3 och några av dom tyngre titlar?

tack i förväg

Helt okej för det priset. Den Phenom processorn ligger mig varmt om hjärtat! Inget fel på graffekort eller annat heller. Kör på tycker jag!

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket dator för lite pengar enligt mig iallafall.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

låter bra

Permalänk
Medlem

En SSD på de och lite överklockning så jäklar har du en trevlig liten spelmaskin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

överklocka vad exakt, och hur för jag vet inget om sånt

Permalänk
Skrivet av aki04:

överklocka vad exakt, och hur för jag vet inget om sånt

När man överklockar så ökar man arbetsmängden i dina komponenter. Detta gör att dom blir bättre. Vi kan kalla det "Trimma". Detta görs dock emot att din dator har en tendens till att bli varmare. Detta är ingenting du gör om du inte VILL försöka. Många tycker att det är kul och om man bara läser på innan så kan man testa att öka kapaciteten lite gran utan att göra någon skada (Om man är nybörjare )

Permalänk

Kanske skulle haft snabbare ram-minnen, 1300mhz känns lite vekt