Veckans tabbe/pinsamma misstag (2013)

Permalänk
Medlem

Veckans tabbe/pinsamma misstag (2013)

Hej alla glada

Här tänkte jag vi kunde skriva om roliga och pinsamma misstag som vi har gjort den senaste veckan i tillfällig sinnesförvirring.

Det kan vara allt ifrån att hur ni spolade ner er smartphone i toan, vällte omkull en cola-flaska i den stationära eller varför inte hur ni råkade göra bort er i kön på ICA på ett eller annat.
Helt enkelt, tycker ni det var knasigt, löjligt, etc och tror att vi andra kan ha roligt med dig så dela gärna med er av situationen som ledde upp tilldin stund av förvirring.
Ni kan även dela med er av situationer ifrån er dag om någon ni känner/sett har klantat sig.

Regler:
Med tanke på ämnen som är pinsamma så kan vi använda lite sunt förnuft när vi funderar på att skriva, tror till exempel ingen vill veta vad du och tjejen gjorde i detalj när brorsan sprang in i rummet.
Håll diskutionerna städade och absolut inget omoget mobbande bara för att någon kanske sket ner sig när han blev kittlad vid bankomaten i stan. Vänlighet och skrattande med personen är det vi vill ha
Om ni skriver ert pinsamma tillfälle så får ni också vara redo att kunna skratta åt er själva då ni trots allt bjuder på en stund av svaghet i livet.
Tänk också på att inte sväva iväg för långt med ett samtal.
------------

Ha så skoj och bjud på er själva lite i denna tråden.
Håll det städad nu bara

mindre förbättringar av beskrivning?
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Kör Taxi i Åre. Fick mig en fin körning, bårkörning ifrån Åre till Östersunds sjukhus. Så åkte till garaget för att bygga om passaten för att kunna köra bår i bilen. Efter det åkte jag och hämtade "kunden" som skulle till sjukhuset, allt var frid & fröjd, lämnade av "kunden" på sjukhuset sen drog ja tillbaks till Åre igen. För att bygga om bilen igen, satte tillbaka allt som jag drog loss, trodde jag!!!!

Nu när bilen var klar för att skjutsa runt folk, så åkte jag till torget för att "ragga" upp kunder. fick mig tre körningar ifrån torget. Men lite senare fick jag en körning ifrån växeln, det var tre killar. Ena killen hoppade in i baksättet, och det small som FAN kan jag lova er hahaha. Så säger killen fan va hårt det är i baksättet så kollar jag bak, så har jag glömt att sätta in Själva sittdynan!!

SÅ nu kallas jag för Tuktuk chauffören av kollegorna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kör Taxi i Åre. Fick mig en fin körning, bårkörning ifrån Åre till Östersunds sjukhus. Så åkte till garaget för att bygga om passaten för att kunna köra bår i bilen. Efter det åkte jag och hämtade "kunden" som skulle till sjukhuset, allt var frid & fröjd, lämnade av "kunden" på sjukhuset sen drog ja tillbaks till Åre igen. För att bygga om bilen igen, satte tillbaka allt som jag drog loss, trodde jag!!!!

Nu när bilen var klar för att skjutsa runt folk, så åkte jag till torget för att "ragga" upp kunder. fick mig tre körningar ifrån torget. Men lite senare fick jag en körning ifrån växeln, det var tre killar. Ena killen hoppade in i baksättet, och det small som FAN kan jag lova er hahaha. Så säger killen fan va hårt det är i baksättet så kollar jag bak, så har jag glömt att sätta in Själva sittdynan!!

SÅ nu kallas jag för Tuktuk chauffören av kollegorna

Kör du folk i framsätet eller varför var det ingen som reagerade förrän på fjärde körningen, låga krav på komfort?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör du folk i framsätet eller varför var det ingen som reagerade förrän på fjärde körningen, låga krav på komfort?

Äsch. Komfort är överskattat.
Åk utan dynor så blir det mer sportigt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör du folk i framsätet eller varför var det ingen som reagerade förrän på fjärde körningen, låga krav på komfort?

Det är det jag fråga mig själv, för jag körde folk i baksättet, men folk vågade kanske inte säga något Eller så var den fjärde personen inte full nog

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Var på ICA och handlade, när jag kom ut med barnen bältade jag fast dem och kom på att jag skulle kika spolarvätskan.
Kollar lite snabbt, släpper ner huven och ska gå...
Men jag sitter fast, nederdelen på jackan har lagt sig över hörnet på framlyset och sen huven slagit ner över.

Provar dra ner dragkedjan, funkar fint förutom sista 15cm som sitter under huven.
Är ryggskadad så jag är inte speciellt akrobatisk av mig för att ta mig ur heller,

Försökte få barnen att dra i spaken till huven, men de orkade inte.
Stod där fastlåst i typ 10min tills det kom förbi en som skulle till sin bil jag kunde fråga om han kunde släppa lös mig

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

aja jag börjar! igår när jag gick å la mig så hade jag glömt kvar ett glas saft på datorn som står brevid sängen, jag hade oxå min väckarklocka(mobil) brevid saftglaset! å så när klockan ringde på morgonen å de var dags att gå upp! sträcker man sig efter snooz knappen å stöter till glaset. får ungefär 1 dl saft rakt ner i datorn! allting rakt på grafikkortet stänkte vel lite på mobot oxå!
men hade man sett min panik attack när jag fattade vad som hänt hade man nog garvat ihjäl sig kastade mig över strömsladden å röck ur den ASAP! just nu ligger komponenterna i ugnen efter jag tvättat dom!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HCP:

Var på ICA och handlade, när jag kom ut med barnen bältade jag fast dem och kom på att jag skulle kika spolarvätskan.
Kollar lite snabbt, släpper ner huven och ska gå...
Men jag sitter fast, nederdelen på jackan har lagt sig över hörnet på framlyset och sen huven slagit ner över.

Provar dra ner dragkedjan, funkar fint förutom sista 15cm som sitter under huven.
Är ryggskadad så jag är inte speciellt akrobatisk av mig för att ta mig ur heller,

Försökte få barnen att dra i spaken till huven, men de orkade inte.
Stod där fastlåst i typ 10min tills det kom förbi en som skulle till sin bil jag kunde fråga om han kunde släppa lös mig

Only in Sundsvall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flintec:

aja jag börjar! igår när jag gick å la mig så hade jag glömt kvar ett glas saft på datorn som står brevid sängen, jag hade oxå min väckarklocka(mobil) brevid saftglaset! å så när klockan ringde på morgonen å de var dags att gå upp! sträcker man sig efter snooz knappen å stöter till glaset. får ungefär 1 dl saft rakt ner i datorn! allting rakt på grafikkortet stänkte vel lite på mobot oxå!
men hade man sett min panik attack när jag fattade vad som hänt hade man nog garvat ihjäl sig kastade mig över strömsladden å röck ur den ASAP! just nu ligger komponenterna i ugnen efter jag tvättat dom!

Så det var så det gick till.
Gissar på att du vaknade omgående och var krutpigg på direkten

Hoppas dom klarat sig nu bara.

När man ändå pratar om och sova ^^

För någon vecka sedan så somnade jag på jobbet :\
Inte var som helst dock.
Jag brukar ha min morgonritual på jobbet där jag går och tömmer systemet på gårdagens mat och vätska så man slipper senare och får en mjukstart på dagen.
Nu var det dock så att jag hade bara lyckats sova ett par timmar och var dötrött och en allmän trafikfara på vägen till jobbet också.
Hur som helst nu ville det sig så illa att jag somna på keramiktronen vilket var för mig max ett par minuter men rycker till och trilla nästan av.
Så man fixa sig i ordning och springer in till mätmaskinen och skall till att sätta igång och jobba.
Ny visa det sig dock vara så att det var mer åt någon timme än några minuter plus att chefen satt på min stol och ville fråga lite saker samt var jag befunnit mig.
Mitt svar fick bli att jag försovit mig lite på dass.
Tur som jag hade så skratta han bara och sa att det finns bättre ställen att sova på.
Några år innan det hade jag somnat på avdelningsmötet och då hade han kastat en tejprulle på mig och hotade med att kasta kaffekoppen nästa gång jag somna på jobbet, tur han inte kom in på toan då

Jo jag är en trött människa XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Ja skulle cykla till gymmet på mammas cykel och skjutsade oxå en kompis på pakethållaren, de va halt som fan och bakbromsen funkade inte av nån jävla anledning. När vi kom till en brant backe så va den självklart is belagt o jävlarna från kommunen hade inte grusat så de va bara o bromsa med frambromsen o fötterna i marken hela vägen ner, men när vi åkt en bit så gled vi plötsligt åt sidan fort som fan. Kompisen hade tur o landa på sidan av hjulet och fick bara ett litet sår på handen men ja flög åt helvete o fick styret mellan benen. Ja är en kille som har byxerna nedanför röven så styret missade precis genetialerna men de blev en 20 cm lång reva mellan benen. Det var även första gången ja använde dom byxorna så blev rätt arg med... hade även vart dum o slå i hande skit hårt i nån grejj för några veckor sen så ja fick även skit ont i handen med Sen va de ju skit kul att komma till gymmet med ett stort hål i byxorna mellan benen....

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Ja skulle cykla till gymmet på mammas cykel och skjutsade oxå en kompis på pakethållaren, de va halt som fan och bakbromsen funkade inte av nån jävla anledning. När vi kom till en brant backe så va den självklart is belagt o jävlarna från kommunen hade inte grusat så de va bara o bromsa med frambromsen o fötterna i marken hela vägen ner, men när vi åkt en bit så gled vi plötsligt åt sidan fort som fan. Kompisen hade tur o landa på sidan av hjulet och fick bara ett litet sår på handen men ja flög åt helvete o fick styret mellan benen. Ja är en kille som har byxerna nedanför röven så styret missade precis genetialerna men de blev en 20 cm lång reva mellan benen. Det var även första gången ja använde dom byxorna så blev rätt arg med... hade även vart dum o slå i hande skit hårt i nån grejj för några veckor sen så ja fick även skit ont i handen med Sen va de ju skit kul att komma till gymmet med ett stort hål i byxorna mellan benen....

det är praktiskt att ha byxorna nere över röven speciellt i såna situationer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

det är praktiskt att ha byxorna nere över röven speciellt i såna situationer

Skickades från m.sweclockers.com

afan man överlever de mesta så man kan förbli kille

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!