Permalänk
Medlem

GAMMLA photostream

Jag kommer ihåg gamla photostream när bilderna strömmades till alla dina enheter. Nu är frågan. Jag har mina bilder sparade på datorn. Men jag har ej behörighet att läsa dem. Det är på min gamla hårddisk där jag hade windows innan jag skaffade en SSD. Ska jag testa boota in den gamla hårddisken och hoppas på det bästa?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Jag har mina bilder sparade på datorn. Men jag har ej behörighet att läsa dem. Det är på min gamla hårddisk där jag hade windows innan jag skaffade en SSD. Ska jag testa boota in den gamla hårddisken och hoppas på det bästa?

Vad skulle hända annars menar du? Stoppa in disken, i en Mac då? Bara att gå in i terminalen och köra "sudo chown -R dittanvändarnamn /Sökväg/Till/Dina/Bilder".

Men jag förstår inte vad du är rädd för. Att om du kopplar in disken så kommer iCloud att ta bort bilderna? Det bör inte ske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Vad skulle hända annars menar du? Stoppa in disken, i en Mac då? Bara att gå in i terminalen och köra "sudo chown -R dittanvändarnamn /Sökväg/Till/Dina/Bilder".

Men jag förstår inte vad du är rädd för. Att om du kopplar in disken så kommer iCloud att ta bort bilderna? Det bör inte ske.

Ska testa. Notera att jag fortfarande har windows. Grejen är att jag vill komma åt bilderna utan att boota från den gamla hårddisken.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014